Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Hoe is het aan die kant van het land jongens en meisjes? Standje emmertje en schepje mee nemen (zandbak), of is het prima te rijden voor iemand die wel iets los zand gewend is?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Af en toe los en mul, voor het overgrote deel goed te doen!
Stumpjumper one
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 25 november 2013, 17:22

Dinsdag de combi gefietst, Diever heeft mijn voorkeur! Mooie strakke paden en leuke klimmetjes. Appelscha hobbelt mij iets te veel en raak ik wat op uitgekeken maar dat is persoonlijk. Het is wel droog maar dat is het nu overal
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mooi, morgen dan eens die kant op denk ik. Schoorl is op het moment standje zandbak. UHR ben ik vorige week al geweest. (klein zandbakje hier en daar)
◼︎ Go round the outside.
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Met stumpjumper one eens, diever is vaak lang nog nat, dus die ligt er perfect bij nu. Die gelegenheid moet je nu benutten.
Appelscha is bijna altijd wel goed te rijden,
One life, ride it!
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Het is tijden geleden dat ik Diever heb gefietst, dat was toen geen succes. Regen, verdwaald, daardoor in het donker in het bos.. wat een bak ellende :D

Misschien moet ik het een tweede kans geven ;)
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Tijgerhaai schreef:Hoe is het aan die kant van het land jongens en meisjes? Standje emmertje en schepje mee nemen (zandbak), of is het prima te rijden voor iemand die wel iets los zand gewend is?
Vanmiddag nog geweest, nog steeds goed te doen.
Appelscha blauw wel klein beetje mul maar kan veel erger
Diever en Rood sowieso niet mul nog
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Was je die gozer met een rammelende bel? Dan heb je mij twee keer ingehaald. :-D

Legt er perfect bij zou ik zeggen. Zo snel heb ik nog nooit Diever gereden. Laatste keer dat ik er was stond ik midden in een vijver. (plas was iets dieper dan ik inschatte) Alleen die tent naast de route op het plein in Appelscha heeft het niet begrepen. Kom je even na zessen het bos uit na 50Km trappen (dus je lust wel wat) is de keuken al dicht alleen nog drankjes. Terwijl ik in het bos nog de geur van een barbecue rook. Dus ik dacht dat komt helemaal goed met dat burgertje. :~

Dus @Bokmaaa, zeker gaan. Op het moment heerlijke afwisseling van brandgang, singeltrack, en stukjes natural trail. :-q

https://www.strava.com/activities/1669995343" onclick="window.open(this.href);return false;
◼︎ Go round the outside.
fletcher
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon HT 2013

Gisteren Appelscha blauw en rood (Bosberg, voor het eerst) en die van Diever gefietst. Ondanks de droogte zijn alle routes prima te doen.

Vanaf Appelscha komende ben ik in het bos van Diever rechtdoor gereden over het verharde fietspad en heb daarna de route weer opgepakt. Achteraf gezien had ik rechts gemoeten over het schelpenpaadje en daarna links weer het bos moeten induiken.

Het was al jaren geleden dat ik die van Diever voor het laatst had gereden. Is na de bungalow huisjes het parcours nou aangepast vergeleken met jaren terug?

Al met al had ik slechts 41 km op de gps teller, wellicht door het verkeerd rijden bij Diever.

Appelscha blijft wel mijn favoriete route van de twee. De Bosberg is ook heel mooi.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Dan mis je toch een kilometer of negen als je alle drie aan elkaar heb gekoppeld ;)
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Afgelopen weekend in Appelscha gebiked.
Perfect weer ( beetje warm ) maar het viel me mee hoe mul het was.
Heb zaterdagmiddag de Appelscha en Diever route`s als ronde gereden.
Gestart bij SBB bezoekerscentrum, kwam op 45 km met 200 hm volgens de garmin.
Afbeelding

Bosberg trail was toch wel me favoriet.
Erg leuk aangelegd, mooi op en neer, alles singletrack.

Afbeelding
Afbeelding

Had wel een paar rondje`s nodig om de flow te vinden, even om te weten waar je de bike kan laten lopen, erg tof.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Afgelopen weekend samen met de vriendin op een gehuurde MTB Appelscha gereden.

Blauwe route ook al eens alleen gedaan.
Beiden erg genoten van de route, ligt er mooi bij.

Bosberg is inderdaad ook erg leuk! mooie opties tegenwoordig vanaf Assen.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Tijgerhaai schreef:Was je die gozer met een rammelende bel? Dan heb je mij twee keer ingehaald. :-D

Legt er perfect bij zou ik zeggen. Zo snel heb ik nog nooit Diever gereden. Laatste keer dat ik er was stond ik midden in een vijver. (plas was iets dieper dan ik inschatte) Alleen die tent naast de route op het plein in Appelscha heeft het niet begrepen. Kom je even na zessen het bos uit na 50Km trappen (dus je lust wel wat) is de keuken al dicht alleen nog drankjes. Terwijl ik in het bos nog de geur van een barbecue rook. Dus ik dacht dat komt helemaal goed met dat burgertje. :~

Dus @Bokmaaa, zeker gaan. Op het moment heerlijke afwisseling van brandgang, singeltrack, en stukjes natural trail. :-q

https://www.strava.com/activities/1669995343" onclick="window.open(this.href);return false;
Bel niet :) die hoort niet op een mtb haha.
Mijn zadel pen rammelt en krakt wel. Ik had blauw shirt (clibmers jersey ivm de warmte) aan met zwart/gele teambroek

Het zou kunnen
wst
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: za 4 januari 2014, 20:51
Mijn mountainbike: Specialized Carve Expert 29"

Afgelopen dagen de route Appelscha en Diever meerdere malen gebiked.
Appelscha: Ligt er gewoon goed bij, een paar stukken beginnen wel erg mul te worden, maar hé daar kun je gewoon doorheen fietsen ;-) Toptijden worden moeilijk op het moment, tevens vind ik dat sommige stukken erg hobbelig zijn geworden.
Diever: Volgens mij heeft Diever er nog nooit zo goed bijgelegen, lees het is droog, je hoeft niet te stoppen voor plassen en poelen op de track. Een aantal stukken zijn ook gewoon mul en droog, maar hé daar kun je gewoon doorheen fietsen ;-)
Al met al een hoop plezier gehad!
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Morgen Appelscha Diever Dwingeloo maar eens fietsen. Diever en Dwingeloo zijn niet vaak zo droog
Plaats reactie