Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vooral gevoelig voor vocht de route van Diever ;)
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Prima weer vanmiddag. Alleen de erg laaghangende zon was op sommige momenten wel eens lastig.
Wel een oudere man op een normale e-bike gezien. Reed op z'n dooie gemak op het 1e deel wat vanaf het viaduct parallel aan de Oude Willem loopt. En vlak voor het sparrenbosje op de blauwe route nog een paar ruiters gezien. Je maakt zo wat mee :winkie:
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Gisteren was het megadruk met bikers, wandelaars, ruiters en aangelijnde honden op beide routes. Vandaag alleen 2 ruiters tegengekomen.
T.o.v. gisteren was door de regen van afgelopen nacht de bovenlaag van de routes er flink op vooruit gegaan. Wel lijkt het of de regen op een aantal plekken naast het parcours is gevallen. Hier is het zand nog erg mul.

Afbeelding



Afbeelding
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Schitterende namiddag om even een rondje rood en blauw te doen. Veel delen van het parcours zijn kneiterhard.
Behalve een mooie eekhoorn, niets of niemand gezien. Wel een mooie zonsondergang.


Afbeelding



Afbeelding


Kon het niet laten :winkie:
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Paar maanden geleden een aantal rondjes gedaan op de bosberg trail, erg toffe trail :-q :-q .
Hieronder een filmpje / impressie van het rondje.
Have fun.
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Er was nog aardig volk op de route vanmiddag, ook een hele grote groep...

Raar om te zien dat de route zo eind oktober nog mul is, raar klimaat zolangzamerhand.
Op zich goed te fietsen nog.
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Vandaag weer wat rondjes rood en blauw gedaan. Volgens mij is de tocht voor morgen ook al uitgezet. Op de blauwe route gaat dan een stuk tegen de richting in, dus oppassen morgen als je daar gaat fietsen!
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Het was gisteren en vandaag wel lekker rustig in het Drents-Friese Wold. Door de aanhoudende droogte, zoals ook al vermeld door @nickster, worden delen van het parcours wel erg mul. De 1e heuvel vanaf het bezoekerscentrum wordt er ook al niet beter op. Net als het segment richting het rooster in het waterwingebied.

@Fries74, idd, de route volgt een groot deel van beide routes. Vanaf de lange singletrack bij het Aekingerzand tot aan het viaduct, waarna de rit verder wordt vervolgd via de rode route richting de Boerstreek. Dit wordt aangegeven met rode pijlen. Bij de start wordt de rode route tot aan de Aekingaweg ook meegenomen. Dit via blauwe pijlen. Lekker met z'n allen op dit deel van het parcours in de ontstane remgaten te stuiteren.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Eerder vanmiddag bij daglicht rood en blauw gereden. Als de temperatuur het toelaat fiets ik vaak zonder handschoenen, maar heb ze wel in mijn broekzak voor als het nodig mocht zijn. Vlak voor de lastigste klim op de rode route was ik ze verloren, en moest vanaf de Sanatoriumweg weer terugfietsen om ze op te pikken. Rijdt eigenlijk ook wel leuk :winkie:

Op de rode route heb ik 2 x takken van het parcours moeten verwijderen. Deze lagen er dinsdag in het donker niet.
Dan denk je ook, waar heb dat nou voor nodig? :o

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Vanmiddag vertrokken bij een ondergaande zon. Even na 17.00 uur in het sparrenbosje de verlichting ingeschakeld. De kilte van de opkomende nevel sloeg wel op de benen. Ik had eerder vanmiddag wel 2 wielrenners in een korte broek (blote benen) gezien :roll:
Alhoewel er onderweg een paar kleine plasje lagen, liggen de routes er super bij.
Vlak voor de kuil met de lage kombocht (vlak na de afslag op het betonnen fietspad) nog een blozende jongedame tegengekomen die in tegenovergestelde rijrichting aan het rijden was. Ook weer apart :winkie:
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Nou, als er nog strava-ridders zijn die PR's willen scoren, dit is je kans! Man, wat ligt Appelscha er snel bij. Nergens meer mul, maar ook nergens modderig. En voor een zondag viel de drukte wel mee eigenlijk. Lekker gefietst! :bier:
ultravibevibe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 2 november 2014, 15:39

Het bomenkap seizoen begint weer yeeah
Eindelijk weer tijd om het bos volgens de natura2000 nog iets verder uit te dunnen zodat de blauw bonte specht en de springende afrikaanse spreeuw zich in het DFW kunnen nestellen.
Een bos met alleen bomen is ook zo 1970.

... :((
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Jammer dat het regent. Had ik even bij het Groote Veen kunnen kijken :winkie:

Geniet altijd wel van vreemde vogels :bier:
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Vanavond nog even een rondje gedaan. Het parcours ligt er, op een paar plasjes na, zeer goed bij
De houtvesters zijn ook weer druk bezig. Tot nu toe nog zonder zichtbare schade aan de blauwe route.

Halverwege de kombochtjes aan de N381 richting Oude Willem zag ik dit obstakel.
Toch maar even verwijderd. Foto’s zijn gemaakt met de telefoon.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Goed bezig :-q
Plaats reactie