Vaste routes Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

http://www.1limburg.nl/mountainbikepark ... xt=default" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor de vaste rijders in zuid limburg is het misschien al bekend.
Ik ben lid van Discovery en wist dus al langer van de plannen.
Wir wollen leben!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Goed bezig in het Oosten!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
ruijtersfotografie
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
Contacteer:

Zag gisteren al het nieuws over Bike park. In Sittard gaan ze ook nog iets aanleggen. Waar ook Fortuna stadion ligt.
ruijtersfotografie
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
Contacteer:

We mogen niet klagen met de omgeving om te Bike.
Ik woon zelf 5min van de route windraak . Nadeel als je te vaak deze rijdt wordt het saai. Soms andere route kiezen voor afwisseling.

Binnen kort weer Eifel .
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Klopt, de VWO (veilige wieleromgeving) aka Tom Dumoulin Bikepark in Sittard is voor de wielrenners al gereed en eind mei geopend. De geplande MTB trail moet wel nog aangelegd worden, alsmede de dirt/pumptrack (die ik overigens alleen in de vroegere plannen tegenkwam, in de huidige info wordt daar buiten het vermelden van BMX-ers als doelgroep niets meer over gezegd).
¯\_(ツ)_/¯
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Vrijdag route brunssemmerheide en strijthagen gefietst. Mooie routes, maar wel véél brandnetels!
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Tja die dingen kriebelen een beetje.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Volgende week met fietsvrienden een weekend in de omgeving van Valkenburg.
In het verleden een aantal keer de mh2d en lm gefiest, maar nu dus op eigen houtje het zuid Limburgse land in.
Wat zijn van de vaste routes echte aanraders?
'Eisen': 2 x 50 km, lekker wat hm's, single tracks, technische stukken, afdalen....
Mensen met een mooie gps track mogen natuurlijk ook reageren.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

erwin.burgers schreef:Volgende week met fietsvrienden een weekend in de omgeving van Valkenburg.
In het verleden een aantal keer de mh2d en lm gefiest, maar nu dus op eigen houtje het zuid Limburgse land in.
Wat zijn van de vaste routes echte aanraders?
'Eisen': 2 x 50 km, lekker wat hm's, single tracks, technische stukken, afdalen....
Mensen met een mooie gps track mogen natuurlijk ook reageren.
Dan zou ik zeggen: Heerlen parkstad lus 1 tot en met 3, is +/- 50 km met heel veel toffe singletrack. Daarnaast de combinatie Epen en Gulpen deze is ook ongeveer 50 km en heeft ongeveer 1100 hm en ook zeer toffe stukken erin. Dit zijn naar mijn mening de gaafste routes daar in het zuiden.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Koenuhhh schreef:
erwin.burgers schreef:Volgende week met fietsvrienden een weekend in de omgeving van Valkenburg.
In het verleden een aantal keer de mh2d en lm gefiest, maar nu dus op eigen houtje het zuid Limburgse land in.
Wat zijn van de vaste routes echte aanraders?
'Eisen': 2 x 50 km, lekker wat hm's, single tracks, technische stukken, afdalen....
Mensen met een mooie gps track mogen natuurlijk ook reageren.
Dan zou ik zeggen: Heerlen parkstad lus 1 tot en met 3, is +/- 50 km met heel veel toffe singletrack. Daarnaast de combinatie Epen en Gulpen deze is ook ongeveer 50 km en heeft ongeveer 1100 hm en ook zeer toffe stukken erin. Dit zijn naar mijn mening de gaafste routes daar in het zuiden.
Voerstreek? Parkstad is een goede vervanger als het flik geregend heeft.
massah
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 14 november 2012, 22:26
Mijn mountainbike: is geniaal!

Ik zou op zaterdag de oude Voerstreekroute op gps rijden, hier ook ergens te vinden op dit forum.
Goede 50 km met ong 1200 hm, als ik me niet vergis.

En dan op zondag de Parkstadroutes 1 t/m 3, dan heb je volgens mij een heel mooi weekend gehad!
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

massah schreef:Ik zou op zaterdag de oude Voerstreekroute op gps rijden, hier ook ergens te vinden op dit forum.
Goede 50 km met ong 1200 hm, als ik me niet vergis.

En dan op zondag de Parkstadroutes 1 t/m 3, dan heb je volgens mij een heel mooi weekend gehad!
De Oude Voerstreekroute zou ik zeker niet laten liggen, meer uitdaging vind je niet snel in Z.-Limburg. Linkje staat op de 1e pagina van het betreffende topic. Van die andere twee combinaties geef ik de voorkeur aan Epen/Gulpen, maar dat is omdat ik van deze wat meer 'n vakantiegevoel krijg (in de Parkstad routes zitten nogal wat stukjes bewoonde wereld/stad).
Roads? Where we're going, we don't need roads.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

En vanuit Valkenburg zijn Oude Voerstreek en Epen/Gulpen beter/mooier aan te rijden met de fiets. Parkstad wordt misschien eerst een stukje auto pakken, is ook stedelijke gebied.

Gulpenroute pik je op thv de Keuteberg, Oude Voerstreek thv de gehele Zuidgrens Nl, dat is namelijk de Voerstreek, die ligt daar tegenaan geplakt. Ook nog stukje fietsen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Thnx mannen. Ga de tips eens uitgebreid googlen... dat weekend gaat best goed komen. Als iemand nou ook nog een adresje weet waar ik goed weer kan bestellen.....
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Gisteren zijn wij met z'n 3-en richting Heerlen gereden voor de Parkstad routes.
Wij wilden een keer wat anders dan de bekende rondjes Zeeland en West-Brabant.

Wij hebben alle 4 de lussen compleet gereden en kwamen op 75 km en 1.200 hm uit.
Het was super weer en de baan lag er ook super bij. Wij hadden alleen 2 stukken bos waar nog wat natte modderplassen lagen maar daar was de baan nog prima rijdbaar ook door de stammetjes die er liggen.

Als je geen GPS track bij je hebt is de route niet te rijden omdat op een aantal plaatsen de bewegwijzering niet duidelijk was, ontbrak of dat wij het zelf gemist hadden. Maar met een iPhone op het stuur en BikeGPX erop was het prima te doen.
Als je de lussen aan elkaar rijdt dan moet je ook goed de volgorde van de lussen weten en wij zouden vanaf de Schaapskooiweg bij de Brunsummerheide lussen 1-3-1-2-4-2-1 moeten rijden maar op de splitsingen toch maar even BikeGPX geraadpleegd voor de juiste rijrichting.

Alles bij elkaar een zeer geslaagde dag met nieuwe uitdagingen die wij nog niet eerder gereden hadden zoals de zeer snelle en lange afdalingen over de brede grindpaden achterin in lus 4 en de halfpipe bij Snowworld :-q :winkie:
Plaats reactie