Vaste routes Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

wesleythomas schreef:Even een vraag aan iedereen die de laatste tijd de brunssumerhei heeft gereden.

Na de golftrail rijd je langs de nieuwe buitenring omhoog en halverwege is zo'n soort sluis gemaakt voordat je northshore oprijd.

Hebben jullie ook het probleem dat jullie je daar vastrijden?

Als ik er doorheen probeer te komen raak ik met de linkerkant van het stuur een boomstam aan de linkerkant en met de rechterkant kom ik met de trapper tegen een boomstam.

Ik heb een 72 cm breed stuur op de fiets. Ik ben er nog nooit doorheen gekomen.
Overigens vandaag wel voor de eerste keer met de nieuwe fiets de rocktrail bij de golfbaan omhoog gekomen.
Die sluis is gemaakt om motorrijders te weren die reden alles kapot op dat stuk. Als hij breder zou zijn kunnen ze er ook door.
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

Ow, dat verklaard een hoop.

Gisteren trouwens de nieuwe afdaling van de Hendrik berg gereden.
Je moet nu niet meer richting de golfbaan op de terugweg naar route 1, maar weer langs de sportvelden en voor het hek naar links.

Het is een leuk stuk geworden, het moet nog een beetje aangereden worden en op het einde kom je nergens uit, Dus naar rechts het fietspad op.
Maar er is weer goed werk verzet. Route 3 word zo ook een hele aantrekkelijke route om te rijden en makkelijk te combineren met route 1.
Wir wollen leben!
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Zaterdag voor de eerste keer naar Parkstad geweest, lussen 1-2-3 gereden en toen ging bij mij het licht wel uit. Blijft toch heel wat anders dan bij ons in Brabant gewoon in het bos rijden.

Het viel ons op dat de bewegwijzering prima in orde was, ondanks de werkzaamheden die plaats vinden :-q . Onderweg aan het einde van lus 3 nog even staande gehouden door iemand van Discovery die ons wees op het net aangelegde laatste stukje van deze lus waar we een van de eersten waren die er overheen gingen.

Al met al een geslaagde dag.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

Over het nieuwe stuk op route 3: http://mtbclub-discovery.nl/nieuwe-trai ... k-route-3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Aankomend weekend wil ik gaan fietsen in Limburg. Ik was in de veronderstelling dat meidoorn alleen in de Voerstreek een probleem was, maar als ik het hier zo lees geldt dat voor alle vaste routes in Zuid Limburg? Ik heb namelijk geen latex in de bandjes en wil dat ook niet gaan doen voor 1 dag fietsen.

Hoe staat het met de doorns in Parkstad Heerlen, wellicht is dat een 'veiliger' alternatief voor mijn biba's.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Rob.Erto schreef:Aankomend weekend wil ik gaan fietsen in Limburg. Ik was in de veronderstelling dat meidoorn alleen in de Voerstreek een probleem was, maar als ik het hier zo lees geldt dat voor alle vaste routes in Zuid Limburg?
Ik heb gisteren nog een Alternatief rondje Valkenburg gereden (46 km. en bijna 900 hoogtemeters)
maar heb geen meidoorn gezien. Ook geen latex in de banden en niet lek gereden.
Dus Valkenburg en Gulpen zijn qua meidoorns redelijk veilig (imho).
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Meidoorn eigenlijk alleen in de Voerstreek een 'probleem' (hele meidoorn 'stegen' waar je doorheen/langs rijdt), rest Zuid Limburg soms wat verdwaalde strookjes/struiken.
Maar met tubeless 0 probleem dus, waar je ook rijdt. Dat blijft de beste oplossing, ook tegen stootlek trouwens, en het verbetert grip en rolweerstand.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Bij route Epen/Vijlen heb je nog wel wat meidoorns.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Als je niet tubeless rijdt moet je gewoon alert zijn: is er net gesnoeid of slecht opgeruimd, dan desnoods afstappen en even lopen. Is er langer geleden gesnoeid en ligt er nagenoeg niks meer, dan de grond voor je scannen en evt uitwijken... meer kun je ook niet doen. Zorgen voor reservebandje(s), plaksetje.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
DunesUnLimited
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: di 27 september 2016, 09:54
Mijn mountainbike: Dartmoor Primal Plus

Gisteren met veel plezier de Epen/Vijlen route gereden. We hadden een combi gemaakt met een stukje Gulpen route, en hadden wat problemen om in Vijlen de route weer terug te vinden. Thuis begrepen we waarom, de route is wat veranderd en we hadden nog een oude kaart. Wel wat lage meidoornhaagjes gezien, maar geen enkel probleem gehad.
Experience comes with the amount of equipment ruined.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Goedenmiddag! Zondag of maandag a.s. staat een bezoek aan de schoonfamilie op de agenda en wil ik een stukje fietsen in het Zuid-Limburgse. Nu wil ik graag een route fietsen die ik nog niet eerder bereden heb. Oude Voerstreek, Parkstad en Epen/Gulpen heb ik al afgevinkt. Wat zou de volgende moeten zijn? Een kilometer of 50 zou voldoende moeten zijn.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Combinatie Meerssen alternatief (gps) en Valkenburg?

Wormdal (gps)
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

de hollander schreef:Combinatie Meerssen alternatief (gps) en Valkenburg?
Die Meerssen alternatief heb ik vaker voorbij zien komen, dus klinkt goed. Waar vind ik daar een .gpx file van? En voor Valkenburg dan gewoon bordjes volgen? Mocht er een gecombineerde .gpx file bestaan dan ben ik natuurlijk helemaal blij, dan hoef ik bij Valkenburg niet bang te zijn dat ik een bordje mis. :winkie:
Roads? Where we're going, we don't need roads.
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

PB me je email adres maar.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Done! En alvast bedankt :)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Plaats reactie