Assen / Baggelhuizerplas

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Myrd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 19:26
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel
Contacteer:

Jason schreef: Zeker met een rondje achter de Witterzomer camping, Pelinck Bos of zelfs het militaire oefenterrein tussen de TT-baan en de A28. Heerlijk speelgebied!
Bedoel je het oefenterrein tussen de camping/TT baan? Daar mag je toch niet fietsen?

Het stuk aan de andere zijde van de TT baan is idd wel een mooi stuk om mee te pakken. Ga vaak via dat terrein naar de wal tussen baggelhuizen/snelweg dan zit je zo weer bij de baggelhuizer plas. Mooi stukkie.
Jason
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 3 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Giant XTC 29er met 1x11; Bulls Wild Flow 2

Nee, ik bedoel idd die tegenover de ingang van de paddock (Natuurgebied De Haar) :D Hoofdzakelijk zand wegen, maar ze oefenen daar ook met cross motoren en hebben een leuk baantje gemaakt die ook met de MTB geinig is.
Direct achter de Witterzomer camping ligt een klein lusje die ze vaak met de paarden/ponies lopen. (Tussen de camping en het fietspad)

Tussen de TT-baan en Witten is idd verboden terrein. Volgens mij heet dat Witterveld (al heb ik daar een tijd geleden 1 keer gefietst. Niet echt de moeite waard.)
Via Baggelhuizen kun je alles inderdaad leuk koppelen!
What doesn't kill you, makes you stronger.
Myrd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 19:26
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel
Contacteer:

Hmmm ik ben er vanavond nog langsgefietst. Ik zag wel bij de eerste bocht vanaf baggelhuizen dat je rechtdoor het weiland inkon maar dat hield 200 meter verderop al op.

Het zou mooi in mijn nieuwe rondje passen.
Vanaf mijn huis (smilde) naar hooghalen (mooi infietsen) daar het spoor over en direct rechts door het bos en voorbij het herrineringscentrum eruit komen. Iets verder oversteken en weer het bos in en over een stukje heide. Dan kom je op fietsroute 33 geloof ik. Daar kun je weer een stuk afsnijden via een pad tussen de weilanden om uit te komen op een mooie kronkelende klinkerweg. Uiteindelijk kom je dan op een fietspad naast het spoor uit en ga je na de tunnel rechtsaf omhoog naar de weg en dan direct links het ggz terein op. Door de fietstunnel kom je dan bij de beilerstraat uit en hop het asserbos in tot je bij de stoplichten richting hooghalen bent. Vandaar weer de wal tussen baggelhuizen/snelweg pakken naar de plas. Daarna weer richting smilde op huis aan.
Mooi stuk op zich voor zowel weg en bos om het gevarierd te houden. Zit dan rond de 50-60km (waar jij het ooit in een pb ook over had als gem. aantal km voor een training)
Hopelijk voldoet dat om genoeg conditie op te doen zodat ik target 1 van dit jaar haal en aan de Hondsrug classic mee kan doen zonder 20x dood te gaan.

Jammer genoeg was het vanavond al wel snel donker in het asserbos ging het prima. Bij de plas aangekomen zag ik wat mannen met lichten testen voor a.s. weekeinde. Dacht die zijn er vroeg bij totdat ik in de bosjes zat en ineens niet veel meer zag en even later die mannen weer tegenkwam.

Anyways heb je van dat stukje achter witterzomer een plaatje?
Nu eerst maar ergens gaan kijken om wat degelijke lampjes te scoren die het ook in het bos doen...
Jason
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 3 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Giant XTC 29er met 1x11; Bulls Wild Flow 2

Zoals gevraagd: :D

Afbeelding

Je kunt er ook in via de Witterhaar (De Wittergoorn). Dat is de afslag bij de mini camping de Gouberville.

Klinkt als een mooi rondje!
What doesn't kill you, makes you stronger.
Myrd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 19:26
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel
Contacteer:

Oh dat is mooi oversteken vanaf de plas daar en dan kan ik op driekwart van het rondje weer het fietspad pakken naar huis. Bedankt :-q
DennMenn
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 19 september 2008, 04:22
Mijn mountainbike: Speelse Chameleon

Wat is nou de bedoeling met de 24uurs route?? Gaat dit nu ook een vaste route worden of niet?
Zitte en Goán.....
Myrd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 19:26
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel
Contacteer:

DennMenn schreef:Wat is nou de bedoeling met de 24uurs route?? Gaat dit nu ook een vaste route worden of niet?
Het stuk achter vandervalk was vanavond nog dikke prut. Bijna nog een salto voorwaartst gemaakt door een te diepe plas :-{ en dat lag nog niet eens aan het ontbreken van verlichting zoals een passeerende valk wielrennen nog opmerkte....
Ik kan gelukkig morgen mijn magicshine ophalen bij het postkantoor dan kan ik weer later fietsen.

De rest ligt er wel dusdanig bij dat het jammer is dat het niet in het standaard traject zit.
Paden zijn breed genoeg uitgesleten om niet zo 1,2,3 terug heroverd te worden door de natuur en dat maakt het gemakkelijker voor nieuwe bikers bij de plas om er een leuk ritje van te maken.
Myrd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 19:26
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel
Contacteer:

@Jason Hier het rondje waar ik het een paar posts geleden over had.
Prima te fietsen het hele jaar door voor basis conditie en ook in het donker.
Daarnaast genoeg mogelijkheden om even interval te doen door het spoor naast de weg te pakken of een blokje om door de bossen links en rechts.


sportypal link
scaluner
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 6 maart 2006, 01:32
Mijn mountainbike: GF Rig & Trek Session77
Contacteer:

Ik zit met verbazing naar die hoogtemeters te kijken. Klopt dat wel 4000 hoogtemeters? Lijkt verder wel een aardig rondje. Hoeveel % van de tijd rij je dan eigenlijk offroad?
Myrd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 19:26
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel
Contacteer:

Ik heb het idee dat die hoogtemeters voor geen meter kloppen :) Ik had mijn mobiel niet op het stuur dus zal hij alle bewegingen wel meegenomen hebben.

Bij dit stuk niet zo super veel omdat ik het als basis wil gebruiken om ook in het donker te fietsen.

In het stuk tussen Smilde tot aan het herinneringscentrum kun je vaak kiezen om een stuk bos rechts van de weg te pakken i.p.v. de basis route.
In het stuk tussen hooghalen en assen zit vaak ook een trekker pad naast de weg.
Tussen Geelbroek en Eleveld ligt een mooie slingerende klinkerweg wat ik ook wel wat vindt hebben.
In assen ga je door het asserbos, via de wal tussen a28 en baggelhuizen naar de plas dus dat is dan wel weer een stuk offroad.
Skoezie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 09:33
Mijn mountainbike: Giant Contend AR2

Vandaag maar weer eens een paar rondjes bij de baggelhuizerplas gedaan en waren toch wel een paar geinige nieuwe paadjes. Viel mij op zich wel mee met de modder, behalve bij vd valk dan. Maar dat is een stuk dat ik sowieso meestal oversla vanwege de glibberigheid. Is me verder totaal niet duidelijk hoe de route van de 24 uur nou liep. De mensen die er nu aan het fietsen waren reden ook alle kanten maar wat op.

Misschien een keer een idee om met een paar man een rondje te doen daar en in de omgeving?
konadude
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 december 2006, 19:22
Mijn mountainbike: Phinny 650b, Kona Process 153

@ Myrd: Hoe bevalt de magicshine? Fietsen jullie nog vaak 's avonds bij de baggelplas? zo ja op wat voor dagen en hoe laat ongeveer?
DennMenn
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 19 september 2008, 04:22
Mijn mountainbike: Speelse Chameleon

IS die route van de 24-uurs race nu aangegeven of volg je gewoon de sporen??
Zitte en Goán.....
Jason
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 3 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Giant XTC 29er met 1x11; Bulls Wild Flow 2

Nee, is niet aangegeven. Ook zijn sommige paden nog steeds niet/nauwelijks te berijden door de regen.
What doesn't kill you, makes you stronger.
DennMenn
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 19 september 2008, 04:22
Mijn mountainbike: Speelse Chameleon

OK, bedankt.... krijgen nu weer een droog weekje. Als ik binnenkort in Assen kom dan ga ik er wel effe kijken.....
Zitte en Goán.....
Plaats reactie