Assen / Baggelhuizerplas

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Bjarte
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: do 18 april 2013, 21:50

Ik ben benieuwd of de route de stortbui van zonet overleefd heeft, 50mm in een uur is niet zomaar wat water....
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 807
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

Gerard. schreef:Ben inderdaad ook bang dat er in baggelhuizen veel ongelukken gaan gebeuren.

hoop stijfkoppige voetgangers. Een tijd rijden word dus al moeilijker...
en als straks de camping weer volop gaat draaien zullen er ook een hoop toeristen zijn welke geen benul hebben van het parcour.

Vooral het stukje van heuvel af over het fietspad terug de bossen in is een tricky stukje, was dit een tijdje terug ook niet aangepast met oog op veiligheid?

verder vind ik het een super parcour, roeien met de riemen die je hebt ;)
Je moet ook niet midden op de dag rijden, als je om 08:30 rijd heb je het gehele parcours voor je zelf. Als je later gaat heb je idd "last" van andere gebruikers en zul je dus moeten aanpassen.
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Het heeft in Kloosterveen vanavond wel hard geregend maar 50 mm zal het niet geweest zijn. Volgens weerstation Assen is er in Marsdijk vandaag 12 mm gevallen. Beste zou zijn als er een paar dagen geen gebruik wordt gemaakt van de route totdat deze weer opgedroogd is. Ga er dan van uit dat er nu volop plassen staan. Ga je daar doorheen fietsen, dan fiets je de boel kapot.
Bjarte
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: do 18 april 2013, 21:50

faxe schreef:Het heeft in Kloosterveen vanavond wel hard geregend maar 50 mm zal het niet geweest zijn. Volgens weerstation Assen is er in Marsdijk vandaag 12 mm gevallen. Beste zou zijn als er een paar dagen geen gebruik wordt gemaakt van de route totdat deze weer opgedroogd is. Ga er dan van uit dat er nu volop plassen staan. Ga je daar doorheen fietsen, dan fiets je de boel kapot.
Oh, dan viel het daar mee dus. In het centrum wel veel wateroverlast, blijkbaar was ging het hoogtepunt van de bui dan oostelijk van Kloosterveen langs. Even laten rusten zou inderdaad het beste zijn, maar daar komt helaas nooit wat van terecht :((
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Vandaag voor het eerst de route van assen gereden.wat een top route :-q
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
Creative Explorer
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 28 april 2014, 19:50
Mijn mountainbike: '15 Cube LTD SL
Contacteer:

Omdat ik de route van Assen inmiddels een 4 of 5 keer heb gereden, besloten om vandaag hem 2x te rijden. Moet zeggen dat de route er nu mooi bij ligt, nog een klein beetje blubber, maar dat is behoorlijk aan het opdrogen.

Voor mezelf ging het ook lekker, zoals eerder vermeld zeul ik nogal wat kilo's mee op een inferieure fiets, maar toch de fiets 2x 38 minuten gereden en voor het eerst de 'tafelberg' in1x opgekomen. Stelt waarschijnlijk voor de meesten of iedereen niet zo veel voor, maar voor mij was het een kleine overwinning :)
KAMIKAZE-FREAK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: do 31 januari 2013, 17:19

Creative Explorer schreef:Omdat ik de route van Assen inmiddels een 4 of 5 keer heb gereden, besloten om vandaag hem 2x te rijden. Moet zeggen dat de route er nu mooi bij ligt, nog een klein beetje blubber, maar dat is behoorlijk aan het opdrogen.

Voor mezelf ging het ook lekker, zoals eerder vermeld zeul ik nogal wat kilo's mee op een inferieure fiets, maar toch de fiets 2x 38 minuten gereden en voor het eerst de 'tafelberg' in1x opgekomen. Stelt waarschijnlijk voor de meesten of iedereen niet zo veel voor, maar voor mij was het een kleine overwinning :)
Goed bezig!
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

ik ben morgen in Assen en wil graag de route rijden, nu zag ik dat er ook een wedstrijd is........gebruiken ze de hele route? of zijn er delen van het rondje nog recreatief te gebruiken?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

funride schreef:ik ben morgen in Assen en wil graag de route rijden, nu zag ik dat er ook een wedstrijd is........gebruiken ze de hele route? of zijn er delen van het rondje nog recreatief te gebruiken?
Ga er maar vanuit dat de route fietsen niet veel wordt veel andere mogelijkheden zijn er niet op assen voor een wedstrijd.mischien kun je doorrijden naar Mtb route van Appelscha

Startpunt terwisscha 6a
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Was best goed te doen eigenlijk. Veel leuke paden zaten niet in de wedstrijd.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Grapjassen hebben 3 toch vrij dikke bomen omver getrokken zodat ze op het parcours liggen. Verder eindigt het tweede stukje singletrack als je richting Witten fietst nu in een fraai stuk Heras Hekwerk van de TT camping in opbouw. Afgezien van deze ongemakken toch nog lekker 3 rondjes gefietst vanavond.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Zondag tijdens de TT zomertocht die over de vaste route ging aantal flinke valpartijen gezien. Kwam iemand bij de korte steile klim (afvalbult ?) terug rollen door de bosjes. Iemand die op volle vaart over zijn stuur ging om onduidelijke reden.
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Vandaag deze route gereden, 2 rondjes. Het heeft mij positief verrast! Respect wat men hier van heeft weten te maken. Kwam onderweg beetje glassplinters op de route tegen (hangjeugd?) en aan het eind een hekwerk met daar achter een veld vol leipoos.
One life, ride it!
AFJ13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: di 13 mei 2014, 08:58
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.9 AL

TT mark-ering
en de plas wordt omringd door tt campings. daar zijn de hekken van en ook de glasscherven zullen waarschijnlijk daar iets mee te maken hebben :)
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Ik heb hier van het weekend voor het eerst gereden, omdat ik in de buurt op een vakantiepark was. Leuk rondje waar goed gebruik wordt gemaakt van de omgeving! Ooki s er veel onderhoud, want zaterdagochtend om 8 uur waren ze al bezig!
Plaats reactie