MTB Route Oldenzaal / Hulsbeek

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Ben het wel met je eens. Het onderhoud van de route lijkt op een heel laag pitje te staan.....
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
ribbel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 28 augustus 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Is een linkspoot

Wie doet eigenlijk het onderhoud, van wie is de baan eigenlijk: Hulsbeek, gemeente, OWC?
Gelukkig maait Saree regelmatig een stuk van de baan, maar dat lijkt zich te beperken tot het stuk vanaf de wielerbaan tot aan Saree zelf.
Echt fysiek onderhoud doen ze volgens mij niet, en dat is naar mijn mening op sommige stukken echt nodig.
Het stuk richting begraafplaats bijvoorbeeld; sinds ze daar boswerkzaamheden hebben verricht, en de baan door zwaar materiaal aan gort is gereden is er niets aan gedaan, de fietsers hebben zelf zo halfwat een nieuw pad gecreëerd, maar dat is ook behelpen door de vele modder.
Dit ontstaat dus weer omdat het water niet meer lekker weg kan door de kapotgereden stukken.
En zo zijn er nog wel wat plekken te noemen....
Na "NO FEAR!!" komt vaak "Oooo Shitt...!!"
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Ik heb ooit begrepen dat OWC zich hiermee bezig heeft gehouden. Op de route zie je met regelmaat op bomen de naam Saree prijken als degene die de baan onderhoudt maar heb de indruk dat dit meer reclame is dan werkelijk onderhoud.

De Juniorkamer Oldenzaal was er toentertijd ook bij betrokken....

Onderstaand persbericht werd gepubliceerd bij de opening in April 2003:
De aanleg van de ATB-route is een initiatief van de Junior Kamer Oldenzaal en de Regio Twente. Onder leiding van een speciaal voor dit doel in het leven geroepen stichting zijn tientallen vrijwilligers een jaar lang elke zaterdag in touw geweest de route aan te leggen. De materialen voor bruggetjes en afzettingen zijn evenals het gereedschap gratis beschikbaar gesteld door bedrijven uit Oldenzaal en De Lutte. Het streven is de route door te trekken in geheel Noordoost-Twente.
Ik kan nergens op het www vinden dat OWC daadwerkelijk de route onderhouden heeft....
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
ABC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 22:04
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

Dex schreef:Ik heb ooit begrepen dat OWC zich hiermee bezig heeft gehouden. Op de route zie je met regelmaat op bomen de naam Saree prijken als degene die de baan onderhoudt maar heb de indruk dat dit meer reclame is dan werkelijk onderhoud.

De Juniorkamer Oldenzaal was er toentertijd ook bij betrokken....

Onderstaand persbericht werd gepubliceerd bij de opening in April 2003:
De aanleg van de ATB-route is een initiatief van de Junior Kamer Oldenzaal en de Regio Twente. Onder leiding van een speciaal voor dit doel in het leven geroepen stichting zijn tientallen vrijwilligers een jaar lang elke zaterdag in touw geweest de route aan te leggen. De materialen voor bruggetjes en afzettingen zijn evenals het gereedschap gratis beschikbaar gesteld door bedrijven uit Oldenzaal en De Lutte. Het streven is de route door te trekken in geheel Noordoost-Twente.
Ik kan nergens op het www vinden dat OWC daadwerkelijk de route onderhouden heeft....
Ik weet dat OWC tussen Kerst en Oud en Nieuw elk jaar groot onderhoud pleegt aan wielerbaan en mtb-baan. Ik vind het ook meer reclame dan onderhoud. Ze hebben alleen het begin stuk een beetje gesnoeid en meer niet.
ribbel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 28 augustus 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Is een linkspoot

Misschien het onderhoud door een echte MTB club (twentse ros) laten doen, als de club dat ten minste zou willen.
Ben best bereid om een keertje de schop/snoeischaar ter hand te nemen om e.e.a. te lijf te gaan. :-q
Na "NO FEAR!!" komt vaak "Oooo Shitt...!!"
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Het lijkt erop dat er toch ietwat onderhoud is geweest op het parcours. Ik zag overigens weer ergens op het parcours de reclame van Sarré, maar er zijn wat plekken die slecht waren en er nu beter bij liggen.

Toch zou het goed zijn dat er met een vakkundige blik wordt gekeken naar sommige plekken. Na de kartbaan rijd je na het bruggetje even kort langs de wielerbaan. Vervolgens rijd je langs een flinke kuil (rechts van je) en vlak langs een boom. Hier steekt een PVC-pijp boven de grond, die na verloop van tijd voor problemen gaat zorgen.

Verder vandaag best te doen!
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dat is waarschijnlijk vanwege de clubkampioenschappen van het Twents Ros.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
red-power
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: di 18 augustus 2009, 21:54
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 29er

Een paar weken geleden de ronde ook nog gereden en viel mij ook al op dat het onderhoud niet al te best was, helaas de komende tijd waarschijnlijk geen rondjes Hulsbeek voor mij maar als ik weer een andere fiets heb ga ik beslist weer kijken daar of de situatie verbeterd is!
Waar geen weg is, is een wil...
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Ik heb deze route de afgelopen week meerdere malen gefietst. Naar mijn mening ligt het er ook superstrak bij. Nu is het overal krukdroog en dat komt het niet altijd ten goede denk ik.

En opassen want sommige mensen gebruiken deze route ook om met de hond te wandelen.
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Glenn-biker schreef:Ik heb deze route de afgelopen week meerdere malen gefietst. Naar mijn mening ligt het er ook superstrak bij. Nu is het overal krukdroog en dat komt het niet altijd ten goede denk ik.

En opassen want sommige mensen gebruiken deze route ook om met de hond te wandelen.
Route ligt er inderdaad erg droog bij, een buitje zou de route goed doen.
Als je een snelle tijd wilt zetten, kun je dat nu wel goed doen :winkie:
By the way...de mensen met honden moeten oppassen, zij lopen op een mtb route,
dat zal de hond niet begrijpen, maar daar zijn de baasjes dan weer voor.
Het vreemde met baasjes is dat Hoe harder jij fietst, Hoe beter zij oppassen :tong
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Opvallend is dat de route ineens een nieuw aangelegd asfaltpad kruist vlak voor Avatarz... ben benieuwd wie of wat de gebruikers hiervan gaan worden. Lijkt me best tricky worden :~
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

lenf schreef:
Glenn-biker schreef:Ik heb deze route de afgelopen week meerdere malen gefietst. Naar mijn mening ligt het er ook superstrak bij. Nu is het overal krukdroog en dat komt het niet altijd ten goede denk ik.

En opassen want sommige mensen gebruiken deze route ook om met de hond te wandelen.
Route ligt er inderdaad erg droog bij, een buitje zou de route goed doen.
Als je een snelle tijd wilt zetten, kun je dat nu wel goed doen :winkie:
By the way...de mensen met honden moeten oppassen, zij lopen op een mtb route,
dat zal de hond niet begrijpen, maar daar zijn de baasjes dan weer voor.
Het vreemde met baasjes is dat Hoe harder jij fietst, Hoe beter zij oppassen :tong

Je hebt gelijk maar probeer die mensen dat maar is uit te leggen, daarbij komt dat ik het niet de moeite waard vind om voor te stoppen! Geeft nog een beetje extra uitdaging misschien ook!
Dex schreef:Opvallend is dat de route ineens een nieuw aangelegd asfaltpad kruist vlak voor Avatarz... ben benieuwd wie of wat de gebruikers hiervan gaan worden. Lijkt me best tricky worden :~
Je bedoelt dat verhoogde grind?
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

lenf schreef:By the way...de mensen met honden moeten oppassen, zij lopen op een mtb route,
dat zal de hond niet begrijpen, maar daar zijn de baasjes dan weer voor.
Het vreemde met baasjes is dat Hoe harder jij fietst, Hoe beter zij oppassen :tong
Ik weet niet precies hoet het met deze route zit (heb er nooit gereden), maar in het algemeen maken MTBers gebruik van een openbaar pad (al dan niet speciaal aangelegd voor de MTB route), maar hebben ze zeker niet het alleenrecht! Er zijn, ook al loopt er een MTB route over, ook andere gebruikers van het pad waar je rekening mee dient te houden (en zij ook met jou natuurlijk). Een beetje meer respect voor anderen zou fijn zijn.
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Dit is een speciaal aangelegde MTB-route. Nergens staat verboden voor wandelaars met honden. Helemaal eens, maar het is niet handig om hier je hond uit te laten. Respect komt van beide kanten, maar daarbij is een beetje intelligentie van de wandelaar en hondenbezitter is ook wel handig..toch? Maar goed..deze discussie hoort niet hier thuis.
Je bedoelt dat verhoogde grind?
Yep! :-q
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Monster schreef:
lenf schreef:By the way...de mensen met honden moeten oppassen, zij lopen op een mtb route,
dat zal de hond niet begrijpen, maar daar zijn de baasjes dan weer voor.
Het vreemde met baasjes is dat Hoe harder jij fietst, Hoe beter zij oppassen :tong
Ik weet niet precies hoet het met deze route zit (heb er nooit gereden), maar in het algemeen maken MTBers gebruik van een openbaar pad (al dan niet speciaal aangelegd voor de MTB route), maar hebben ze zeker niet het alleenrecht! Er zijn, ook al loopt er een MTB route over, ook andere gebruikers van het pad waar je rekening mee dient te houden (en zij ook met jou natuurlijk). Een beetje meer respect voor anderen zou fijn zijn.
Het hulsbeek is een groot recreatie gebied met tal van paden waar er vrij door de natuur gewandeld kan worden. Nu kan een verdwaalde wandelaar altijd op een mtb route terecht komen, en alleen recht heb je natuurlijk nooit. Ik vind wel dat mensen er op mogen worden geattendeerd dat ze zich op een moutainbike route bevinden, wat ze er dan mee doen is aan hun zelf uiteraard. Dat het niet handig is om hier te wandelen lijkt me vanzelfsprekend.

Er is immers ook nooit gezegd dat er geen respect is voor de medemens, dat lijkt me een gegeven.
Daarom vind ik het een beetje een niets toevoegende post.

Ontopic :
Je bedoelt dat verhoogde grind?
Dex schreef:Yep! :-q
Als er veel verkeer over komt (lijkt me niet) dan zou het lastig worden.
Ik vind het niet een bijzonder lastig opstakel

Het heeft vandaag wel geregend, ik zal eens kijken of ik deze week nog tijd vind om te gaan fietsen! Zal mijn bevindingen hier posten!
Plaats reactie