MTB Route Oldenzaal / Hulsbeek

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Afgelopen woensdag bij in de avondwarmte twee keer het rondje gedaan. Aantal leuke nieuwe TTF's zag ik. Ook zijn sommige tracks wat 'onrustig' door vele remkuiltjes. Haalt je een beetje uit een ritme.
Na het klimpark nog 2 bordjes met een waarschuwing voor een agressieve roofvogel. Zag er wel eentje vliegen vlak daarvoor, maar ik was niet interessant genoeg denk ik. Hij liet mij met rust :D
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Zondag weer eens naar Hulsbeek geweest, in vergelijking met vorig jaar weer wat nieuws: het lusje bij de vijver, inclusief enkele steile afdalingen en klimmetjes en de keuze tussen drops, rockgardens en combinaties, een wallride, northshore elementen. Lag er verder prima bij.
Het is dat we besloten hadden ook Losser eens te fietsen (niet doen, geen meerwaarde....), daarm maar anderhalve ronde gedaan. Erg leuk!!
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Zondag weer eens bij het Hulsbeek rondgereden. De uitdagingen bij TTF's maken het gewoon een leuke route. Ik was nog niet bij de nieuwe rockgardensectie geweest, maar die beviel wel. Niet rondracen dus, maar tijd nemen voor TTF's.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Hoor net van een maatje dat ze de TTF's aan het afzetten zijn, teveel ongelukken. Helaas, het was een erg leuke speeltuin. Hopelijk mag het snel weer open.
Jeroen0541
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 22:14

bartsince1975 schreef: wo 22 april 2020, 01:27 Hoor net van een maatje dat ze de TTF's aan het afzetten zijn, teveel ongelukken. Helaas, het was een erg leuke speeltuin. Hopelijk mag het snel weer open.
Het is gewoon toegankelijk, wel staan er waarschuwingsborden bij de TTF’s Net even een rondje gereden, helaas wel her en der wat kapot gereden baan/remsporen maar verder prima te doen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Gewoon toegankelijk ja? Gelukkig maar want de ttf's maakt het fietsen daar interessant.
Jeroen0541
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 22:14

vanmiddag wel ja, ik lees alleen zojuist een artikel (fb pagina van mtb route het hulsbeek) dat er een deel bij “de uitkijkpost” omgeleid word.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Heb het even opgezocht. Ik begrijp het wel dat ze risico's willen vermijden maar het wordt er voor de mountainbiker die wel graag deze uitdagingen wil rijden zoals ik niet leuker op.


Afbeelding

:-?
Jeroen0541
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 22:14

Inderdaad, dat stuk, inderdaad jammer.
Hopelijk word men wat bewuster van de risico’s zodat de serieuze rijder hier niet de dupe van word
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Afbeelding

Dit doen ze iig al goed. Wel jammer dat de rockgarden dan toch nog gesloten moet worden.
Jeroen0541
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 22:14

Inderdaad, die hebben ze laatst na wat incidentjes opgehangen bij alle ttf’s

Hopen dat de rest open blijft. Ik rijd er elke week wel dus we zullen zien
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Gisteren is er weer een ongeval geweest waar de ambulance moest komen... Ik hoop voor de mensen die zich vermaken met de TTF's (mijn sport is om er z.s.m. omheen te rijden) dat ze open blijven.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik zag het bericht gisteren voorbij komen. Ben dan ook wel benieuwd of het een geoefende mountainbiker was of een sportschooljongen op zijn pas gekochte mountainbike.

Zou het echt jammer vinden als daardoor de ttf's dicht gaan.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Jeroen0541 schreef: zo 3 mei 2020, 20:59 vanmiddag wel ja, ik lees alleen zojuist een artikel (fb pagina van mtb route het hulsbeek) dat er een deel bij “de uitkijkpost” omgeleid word.
En ik gisteravond tijdens 3 rondjes maar zoeken waar ik nu steeds de afslag mis om naar die 'uitkijkpost' te gaan. Hij is er nu dus helemaal uit. Dat zal al een tijdje zo zijn, maar zo vaak kom ik er niet. Jammer natuurlijk dat enkele TTF's gesloten zijn, maar ook wel begrijpelijk om meer ongelukken van minder geoefenden te voorkomen.

Heb me wel vermaakt met de wat korte ronde nu en de TTF's die wel toegankelijk zijn.
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Zit volgend weekend in de buurt van Losser. Nu lees ik dat de route van Losser (35 km) niet zo boeiend is. Heeft iemand wellicht een alternatieve route in dit gebied van rond de 50 km? Is richting Bad Bentheim fietsen vanuit Losser de moeite waard?
Plaats reactie