MTB Route Oldenzaal / Hulsbeek

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
De Melkboer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 12:50
Mijn mountainbike: Centurion Backfire 500

lenf schreef:Melkboer, un kar met Klapzand ? ....die gaten en uitstekende :-q wortels die horen bij de route. :tong
@Lenf, alleen de kniepgaten hoor de rest mag zo blijven, mij hoor je verder niet klagen :oops:

Wat betreft het vliegveld, door het asfalt wat daar ligt zijn je banden zo aan gort gereden :winkie:

Trouwens een goede bestemming voor het vliegveld : een hele mooie mountainbikeroute.

@ iirrssjjee, nog gefietst vandaag?

Ik wil er morgen nog even met mijn zoontjes naartoe!
Komen we er vandaag niet, dan komen we er morgen wel.
rvdveldt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 5 april 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Scott Genius 720
Contacteer:

Hoe is de staat van het Hulsbeekparcours? Is er iemand nog recentelijk wezen biken?
De Melkboer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 12:50
Mijn mountainbike: Centurion Backfire 500

rvdveldt schreef:Hoe is de staat van het Hulsbeekparcours? Is er iemand nog recentelijk wezen biken?

Afgelopen donderdag lag het er prima bij, behalve de kniepgaten dan, maar ik wen er al aan.
Gisteren de noordkant van deTwickelroute in Delden gedaan, lag er ook goed bij.
Met het zonnetje van vandaag kan het alleen maar beter zijn geworden.
Misschien dat ik morgenochtend nog even ga fietsen daar.
Komen we er vandaag niet, dan komen we er morgen wel.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Het ligt er nu mooi strak en droog bij, alleen her en der nog wat bladeren en ook wat takken en dergelijke van het snoeien, vooral in de s-bochten. Het stuk daarna, als je het fietspad bent overgestoken is het even uitkijken voor wat lage boomstronkjes die zijn blijven staan en niet al te goed opvallen.
Vandaag drie ronden gedaan op tempo en dat ging best goed, waarschijnlijk omdat het parcours er ook zo goed bij ligt. Al die hobbels en kuilen maken het juist wat interessanter vind ik, sommige stukjes hebben bijna wat van een pumptrack weg. :)
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Gisteren voor het eerst hier gefietst samen met mijn vriendin. Erg leuke en mooie route moet ik zeggen. Behoorlijk uitdagend ondanks het relatief platte land. Continu de vingers op de remmen, want er zitten een paar leuke bochtjes in.
Door alle snelle en strakke bochten en wortels is dit parcours behoorlijk uitdagend, zeker als je wat harder gaat. Ik moet zeggen dat ik best veel heb moeten staan op de trappers. We komen hier zeker nog eens terug!
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Leuke route inderdaad, kort en intensief, fijn om een paar rondjes achter elkaar te doen.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Ik fiets normaal eigenlijk bijna altijd Nijverdal-Hellendoorn-Lemele, wat aanzienlijk meer hoogtemeters betekend. Toch is dit parcours denk ik een stuk technischer. Hoe hard ik ook wilde, het lukte gewoon niet door alle hobbeltjes en strakke bochten. Erg leuk :D Er zitten een paar iets saaiere stukjes tussen, maar die duren dan weer zo kort dat ze eigenlijk in het niets vallen. Ik was onder de indruk! Ik had overigens verwacht even lekker uit te fietsen op het wielrenrondje, maar die was heel anders dan de simpele 400m atletiekbaanronde die ik had verwacht ;)
Blu-Ray
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 27 februari 2010, 21:59
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 2012 650B Special

Sheiky schreef:Ik fiets normaal eigenlijk bijna altijd Nijverdal-Hellendoorn-Lemele, wat aanzienlijk meer hoogtemeters betekend. Toch is dit parcours denk ik een stuk technischer. Hoe hard ik ook wilde, het lukte gewoon niet door alle hobbeltjes en strakke bochten. Erg leuk :D Er zitten een paar iets saaiere stukjes tussen, maar die duren dan weer zo kort dat ze eigenlijk in het niets vallen. Ik was onder de indruk! Ik had overigens verwacht even lekker uit te fietsen op het wielrenrondje, maar die was heel anders dan de simpele 400m atletiekbaanronde die ik had verwacht ;)
Probeer ook eens de Haaksberger route, deze is weliswaar 60 km, maar onder te verdelen in 3 ronden. Mocht je die een keer rijden, stuur me dan een pb.
It’s all about the smiles.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Die had ik ook al zien staan op mtbroutes.nl, maar 60km vond mijn vriendin nog wat teveel. Ze is net een keer of 5 meegeweest ;) Bovendien hadden we ook niet zoveel tijd, dus het rondje om 't Hulsbeek kwam perfect uit! Ik zal je een PB sturen als ik een keer die kant op ga, lijkt me leuk :)
daydreamer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 29 april 2012, 16:52

Is het goed te doen voor een beginneling?
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Ja zeker, erg goed te doen. Ik heb samen met mijn vriendin gefietst die ook net is begonnen. Technisch wil zeggen dat er wat meer bochtjes en hoeken in zitten, die op hogere snelheid voor wat meer uitdaging zorgen. Als beginner zijn deze prima te doen. Weinig hoogteverschil. Een paar lastige kuiltjes(volgens mijn vriendin), maar verder geen gevaarlijke/moeilijke afdalingen. En je kunt makkelijk vooruit kijken om te anticiperen op wat er komt en kiezen of je doorgaat of even stopt en een paar meter loopt. Bovendien is de route slechts 6,5km, dus je kunt hier makkelijk opbouwen als je net begint.
daydreamer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 29 april 2012, 16:52

Ok, bedankt voor je reactie! Binnenkort maar uitproberen dus.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

We horen graag wat je er van vind als je het hebt geprobeerd :D Succes!
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Vrijdagavond (6 juli) de route weer eens gedaan, en....op indrukwekkende wijze geïntimideerd door de buizerd die doet alsof het bos van zijn eigendom is. Na het stuk langs de wielerbaan, krijg je een (korte rechte) afdaling. Vlak voor mij dook hij met een noodgang naar beneden, om vervolgens in de boom in de aanvalshouding te gaan zitten. Mijn kameraad achter mij riep nog "kijk nou...wat mooi" maar mijn antwoord was "fietsen"!!!

Volgens de plaatselijk beheerder schijnt de Buizerd dit gedrag te vertonen in Mei en Juni...in de periode waarin hij jongen heeft; of hij is zijn kalender kwijt of dit gedrag bevalt hem wel...

Verder ligt de route er goed bij, waarbij ter hoogte van de kartbaan de ingang van de route afgesloten is i.v.m. werkzaamheden. Dit betreft werkzaamheden aan de rand van de wielerbaan en niet op de MTB-route. Je kunt dus gerust verder!
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
ribbel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 28 augustus 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Is een linkspoot

[klaagmodus]
Ik vind de route niet meer wat het is...
Het was een mooie,snelle route met veel "flow"
Nu zitten er te veel gaten in, met als klapstuk dat idioot grote watergat in de buurt van de vijver.
Na slecht weer is het echt niet leuk meer, door die drek baggeren heeft niets meer met mountainbiken te maken...
Beter maaien zou ook mooi zijn....
[/klaagmodus]
Na "NO FEAR!!" komt vaak "Oooo Shitt...!!"
Plaats reactie