Route Beetsterzwaag

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
koivu
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 4 februari 2007, 19:47
Mijn mountainbike: Merida Matts sport 500
Contacteer:

Bikers,

Ik heb net diverse artikelen gelezen over het eventuele nieuwe 22 km lange parcours in beetsterzwaag.
Kan iemand mij al vertellen of er enige ontwikkelingen zijn en in wat voor stadium.
Tevens heb ik de foto gezien met het parcours erop getekend zoals gefietst in februari door o.a. MTB team Jan Terpstra, is hier ook een routebeschrijving van ?

Grtzz,
Saku.
There is no game like the good old hockey game...
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Ik denk dat de mensen in dit topic er vast wel wat meer over weten...
(als ze het er al niet over hebben gehad ;) )
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Misfit77
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 7 februari 2007, 14:27
Mijn mountainbike: Gary Fisher Tass / Santos SCC 02 / Droessiger AM

Heb er weinig meer van gehoord, maar dat soort dingen gaan vaak traag als het eenmaal in de ambtelijke molen is terecht is gekomen. (als dit al het geval is)

Maar mijn ervaring met het fietsen in de bossen van Beetsterzwaag is dat je door regelmatig gewoon wat rond te fietsen na verloop van tijd het bos aardig leert kennen. Echt de weg kwijt raken kun je niet omdat het niet gaat om hele grote aaneengesloten gebieden. En als je de weg kwijt bent gewoon rechtdoor fietsen en je komt wel weer ergens op een weg/fietspad uit. Zo leer je het bos vanzelf beter kennen.

Of je houd het biken in beetsterwaag topic in de gaten als er weer een groepje gaat fietsen.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Bijna acht jaar later is het zover het begin van mtb route Beetsterzwaag is een feit. Aan it Mear bij het tunneltje richting Beetsterzwaag is aan de rechterkant een startpunt van een singeltrack door het aanliggende bos en ook voor het tunneltje links is een begin naar een stuk singeltrack. Ze zijn beide nog niet helemaal klaar maar wel fietsbaar. Hierbij wil ik dus iedereen oproepen om de route in te fietsen zodat de nu nog losse ondergrond wat inrijd en harder wordt.
wst
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: za 4 januari 2014, 20:51
Mijn mountainbike: Specialized Carve Expert 29"

De vlag uit!
Wellicht iets wat meer info
Hoeveel km is er nu te fietsen?
Is het al mogelijk een rondje te maken?
Thanks
Neggy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 01:00
Mijn mountainbike: CANYON Lux Trail CF6

Ook vanaf het Witte Huis in Olterterp ligt een nieuw stuk route ! Hebben we vrijdag en zaterdag aangelegd.
Over het bruggetje gelijk rechts. Heb er ff een MTB bordje neergezet. Graag zoveel mogelijk ( in ) fietsen.
Wat binne we mooi fut niet ?
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Route is officieel nog niet open, staat dus ook nog niet aangegeven met bordjes. Oproep is voornamelijk voor lokale mensen die er zelf een leuk rondje van kunnen maken. De delen liggen niet aan elkaar dus moet je zelf verbindingsroute verzinnen.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Over de voortgang van de werkzaamheden, staat er vandaag een klein stukje op de voorpagina van de Woudklank.
MTB-Trek
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 4 april 2011, 09:18
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 -2014-, Cube AGREE GTC SL 2014

Heeft iemand een idee wanneer de route officieel geopend is? Ik heb begin december een concept routemap gezien voordat met de werkzaamheden werd begonnen. Is deze nog actueel?

Overigens goed werk wat iedereen levert :-q Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
WIE REMT, VERLIEST...
Neggy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 01:00
Mijn mountainbike: CANYON Lux Trail CF6

@MTB-Trek,

De route wordt ( als alles loopt volgens plan ) in april a.s. geopend. Het gaat om ca. 65 km !! Dank voor je compliment. Je kan je trouwens ook opgeven als vrijwilliger. Check op facebook : mountainbike route Beetsterzwaag. :-D
Wat binne we mooi fut niet ?
ximra
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: di 18 november 2008, 20:36
Mijn mountainbike: Trek 8500 `09

Heeft iemand een kaartje met de route ?
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Route is nog niet geopend. Er is volgens mij ook nog een stuk waar nog geen vergunning voor is.
ximra
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: di 18 november 2008, 20:36
Mijn mountainbike: Trek 8500 `09

Weet ik, maar ben wel benieuwd naar de route.......
Neggy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 01:00
Mijn mountainbike: CANYON Lux Trail CF6

ximra schreef:Weet ik, maar ben wel benieuwd naar de route.......
Kom es helpen zou ik willen voorstellen. Morgenochtend 8.30 uur Witte Huis Olterterp.
Wat binne we mooi fut niet ?
ximra
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: di 18 november 2008, 20:36
Mijn mountainbike: Trek 8500 `09

Lukt helaas niet met een tenniselleboog..... maar jullie verrichten wel goed werk, wordt vast een mooie route :-q
Plaats reactie