Sleenerzand topic.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Vandaag weer deze route 2x gereden.

Baan lag er super bij en geen zaag rommel meer op de baan :-D

Ik heb het idee dat ze al weer klaar zijn met zagen, heb de machines niet meer gehoord of gezien.

Dus je kan weer vol gas over de baan. :-q
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

Gisteren voor de eerste keer de route gereden de 32 km. was een aardige drassige bende in die kleine singletracks na de regen....ook het enorme bladerdek maakte op veel plekken dat je er een beetje door moest worstelen....
Ik had veel van de route verwacht maar werd een beetje dol van al dat gedraai en lusjes maken......

Ohja, er was blijkbaar ergens rond de 20 km een speurtocht gehouden door de plaatselijke voetbalclub ofzo?? maar de bende meenemen en opruimen is er dan niet bij.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Rechtuit fietsen kun je gewoon over de weg doen hoor. :-q
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Kamibassie schreef: wo 5 december 2018, 11:05 Gisteren voor de eerste keer de route gereden de 32 km. was een aardige drassige bende in die kleine singletracks na de regen....ook het enorme bladerdek maakte op veel plekken dat je er een beetje door moest worstelen....
Ik had veel van de route verwacht maar werd een beetje dol van al dat gedraai en lusjes maken......

Ohja, er was blijkbaar ergens rond de 20 km een speurtocht gehouden door de plaatselijke voetbalclub ofzo?? maar de bende meenemen en opruimen is er dan niet bij.
Ik moet nu toch even wat rechtzetten, ik ken weinig route's die zo onderhouden worden als die van sleen en na regen is alles drassig.
En ben ook nog nooit iemand tegen gekomen die op een route blad aan het harken is, bij sleen echter al een paar keer, en niet een klein stukkie...

die rommel dat klopt, heb ik mij ook al over verbaasd.
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Luc151 schreef: wo 5 december 2018, 22:34
Kamibassie schreef: wo 5 december 2018, 11:05 Gisteren voor de eerste keer de route gereden de 32 km. was een aardige drassige bende in die kleine singletracks na de regen....ook het enorme bladerdek maakte op veel plekken dat je er een beetje door moest worstelen....
Ik had veel van de route verwacht maar werd een beetje dol van al dat gedraai en lusjes maken......

Ohja, er was blijkbaar ergens rond de 20 km een speurtocht gehouden door de plaatselijke voetbalclub ofzo?? maar de bende meenemen en opruimen is er dan niet bij.
Ik moet nu toch even wat rechtzetten, ik ken weinig route's die zo onderhouden worden als die van sleen en na regen is alles drassig.
En ben ook nog nooit iemand tegen gekomen die op een route blad aan het harken is, bij sleen echter al een paar keer, en niet een klein stukkie...

die rommel dat klopt, heb ik mij ook al over verbaasd.
+1.
Ben regelmatig op vrijdagochtend iemand op de baan tegen gekomen met schep, hark of heggenschaar de met onderhoud bezig was. :-D
Ik moet zeggen hulde aan degene die z'n vrije tijd besteed aan onderhoud van de baan.

Het is ook de tijd van het jaar dat nu alle bladeren vallen, en dan lijkt het wel veel wat er ligt.
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

Luc151 schreef: wo 5 december 2018, 22:34
Kamibassie schreef: wo 5 december 2018, 11:05 Gisteren voor de eerste keer de route gereden de 32 km. was een aardige drassige bende in die kleine singletracks na de regen....ook het enorme bladerdek maakte op veel plekken dat je er een beetje door moest worstelen....
Ik had veel van de route verwacht maar werd een beetje dol van al dat gedraai en lusjes maken......

Ohja, er was blijkbaar ergens rond de 20 km een speurtocht gehouden door de plaatselijke voetbalclub ofzo?? maar de bende meenemen en opruimen is er dan niet bij.
Ik moet nu toch even wat rechtzetten, ik ken weinig route's die zo onderhouden worden als die van sleen en na regen is alles drassig.
En ben ook nog nooit iemand tegen gekomen die op een route blad aan het harken is, bij sleen echter al een paar keer, en niet een klein stukkie...

die rommel dat klopt, heb ik mij ook al over verbaasd.
Het is niet als commentaar bedoeld op de staat van onderhoud van de route, integendeel! die is prima in orde! evenals de vele bladeren, ik snap ook wel waar die vandaan komen...... :bier: . ik was na anderhalf uur stoempen , draaien, plassen, glibberen er gewoon wel klaar mee.....teveel hetzelfde voor mij. wellicht aankomende zomer nog maar eens proberen!
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 19:37
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

Houd er rekening mee dat er zondag 13 januari 2019 een ICW wedstrijd van de Bushbikers word georganiseerd rondom de Kibbelkoele, er is een omleiding voor die dag.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Zaterdagmiddag heb ik een rondje gedaan, het blijft 1 van de fijnste routes van het noorden! Heerlijk! Bij de plas was er een en ander afgezet met linten, ik gok een wedstrijd dat weekend?
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 19:37
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

De Bushbikers hadden hun 1e clubwedstrijd op zondag. Was een erg leuk evenement met lekker weer 8)
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Ah vandaar. Voor mij als routetourist betekende het dat een paar van de leukste stukjes van de route waren afgezet, maar dat mocht de pret niet drukken. Na het rondje ben ik nog even teruggegaan naar de houten drops voor wat spielerij, dat soort features mogen op wel meer routes!
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Bokmaaa schreef: ma 1 april 2019, 13:46 Ah vandaar. Voor mij als routetourist betekende het dat een paar van de leukste stukjes van de route waren afgezet, maar dat mocht de pret niet drukken. Na het rondje ben ik nog even teruggegaan naar de houten drops voor wat spielerij, dat soort features mogen op wel meer routes!
Als de NTFU en SBB het eens kunnen worden, dan zit er nog wel wat in het spreekwoordelijke vat :-D :-q
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

FF een kick voor deze route.

Het is een leuke route door de bossen, voor mijn zijn dit soort route`s altijd weer een reminder om verder vooruit te kijken tijdens het rijden, daardoor meer flow.
Heb geprobeerd wat actie op de foto te vangen, maar dat valt niet mee met een actioncam.

Een kleine jump / kicker:
Afbeelding

De welbekende drop bij de waterplas:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Drop en landing liggen er kei strak / perfect onderhouden bij :-q
Misschien voor de toekomst, de drops omwisselen, de hoge aan de rechterzijde en de lage links.
Voor mij is de hoge drop makkelijker te doen als ik wat snelheid heb, maar dat valt me in de huidige aanrij niet mee.
Als je hem aan de rechterzijde maakt kan je nog een paar pedaalslagen geven als je aan komt rollen.
Toffe route :-q :-q
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Mooie plaatjes en dank voor de complimenten, daar doen we het voor! De landing van de hoge drop hebben we eind vorig jaar aangepakt, de rest volgt nog. Hopelijk is er binnenkort eea met SBB geregeld, zodat we weer wat verder kunnen bouwen.
Vanavond zelf nog weer een ronde gedaan en dr mag echt wel wat regen vallen.....
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Vandaag en morgen regen, dus dat helpt altijd iets :-D
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Vanmiddag gereden,

Op meerdere plekken duidelijk zichtbaar dat er veel onderhoud wordt gepleegd.

Ook sommige stukken singletrack die worden voorzien van "nieuw" zand / reparatie werkzaamheden.

Door de regen en modder op sommige singletracks met veel wortels wat glijpartijen, maarja hoort erbij.

Heel veel respect voor het goede onderhoud en route verbetering!
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Plaats reactie