Sleenerzand topic.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Gisteren wezen fietsen, lag er super bij. Ze waren zelfs bezig met onderhoud. Drop op de 8baan niet gedaan had te weinig snelheid voor mijn gevoel.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Vandaag ook weer onderhoud gepleegd

https://www.facebook.com/MTBrouteSleen/ ... 3839613407" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanspr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: do 8 november 2012, 20:32

De hoge/lage drops bij de Kibbelkoele zijn tijdelijk afgesloten. Er moet eerst even wat onderhoud aan gepleegd worden.
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Afgelopen weekend deze route voor het eerst gereden. Wat gaaf zeg. Thuisroute is die van Rheden, dan is dit toch wel wat anders met het korte draaien en keren.
Ik heb alleen geen north shore's gezien maar lees net terug dat je daarvoor de zwarte bordjes moest volgen??? Helaas, jammer, ook omdat de drops ook under construction zijn. Verder alles gedaan.
Ben alleen nog benieuwd hoe snel ik nou was, ik was rond in 1:26
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

De Northshore is niet meer, er komt wel voor terug in de bestaande route. Alleen overleg met de instanties kost wat tijd. In 1.26 doe je het niet verkeerd. Record is gelijk ik iets van 1.09 of 1.10, dus er is ruimte voor verbetering :wink:
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Inderdaad ruimtr voor verbetering dan. Gelukkig heb ik ze dan niet gemist, dat had ik jammer gevonden.
Maar top vermaakt!!
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Genoeg reden dus om vaker te komen :-q

9 juli organiseren de Bushbikers de Timetrial. Tijdrit over het hele parkoer waarbij gestart wordt met tussenpozen van een minuut.
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Ben morgen van plan richting Sleen te rijden, hoe ligt de route erbij
Hanspr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: do 8 november 2012, 20:32

Het heeft geregend. Vanmorgen was het nat en lagen er een paar plassen op de route. Denk niet dat die morgen weer helemaal verdwenen zijn. Er worden ook weer bomen gekapt, er zijn hier door wat sporen door de bosbouwmachines, maar dat is minimaal. Als het tot morgen droog blijft is de route verder wel goed te rijden (op een paar plassen na dan).
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Vond de route er verrassend goed bij liggen na al die regen die er in de afgelopen dagen is gevallen. De rockgarden was wel wat glad. Lekker gecrossed...
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Fries74 schreef:Vond de route er verrassend goed bij liggen na al die regen die er in de afgelopen dagen is gevallen. De rockgarden was wel wat glad. Lekker gecrossed...
:-q

De route was voor de regen ook erg droog, sommige stukken zelf zo droog dat het stuifzand werd. De regen is dit keer dus wel welkom geweest. Hopelijk aankomende week niet teveel regen, zodat de route er voor de TimeTrial op zondag er top bij ligt
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Zoals het nu lijkt ga ik woensdagochtend een rondje doen. Als de staat van de route in Gieten een voorbode is, wordt het lekker fietsen :)
Hanspr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: do 8 november 2012, 20:32

Momenteel vindt er op een paar plekken in het bos bomenkap plaats. Wie van plan is de route te gaan rijden kan dus plaatselijk enige hinder ondervinden ( oa dikke takken en diepe sporen over de route). Na km-bordje 27 liggen een paar dikke stammen deels op de singletrack. Even oppassen dus.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Nou moe.. ik heb Sleen 3x gefietst, maar het is me nooit opgevallen dat er km bordjes staan :D
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Kilometerbordjes check! :D Gisteren geweest, de combinatie natte bospaden (singletrakcs vielen erg mee) en een zwaar weekend ( :bier: ) zorgden voor een pittig rondje. Maar gave route hoor, absoluut 1 van de favorieten in het noorden!
Plaats reactie