Sleenerzand topic.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Op de route staat rond de kibbelkoele staat ergens een bordje dat een singletrack verboden is voor ruiters.
Een bordje 'verboden pinnen te plaatsen' is blijkbaar ook een idee
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

woeker schreef:Op de route staat rond de kibbelkoele staat ergens een bordje dat een singletrack verboden is voor ruiters.
Een bordje 'verboden pinnen te plaatsen' is blijkbaar ook een idee
Allebeide overbodig die stokken met punten(spies) plaatsen zijn "een poging tot", en als er al bordjes geplaatst worden moeten men ze regelmatig gezien worden anders heeft het totaal geen nut.
Maar in alle gevallen moet Staatsbosbeheer ingelicht worden als eigenaar van dat bos.
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Heb vandaag de hele route gefietst en heb niks bijzonders opgemerkt.
Zal alleen niet snel meer de hele route doen omdat ik me snel begon te vervelen door al die lange stukken brede paden :-{
Er zaten maar een paar stukjes in die de moeite waard waren.
Viel me dus erg tegen ten opzichten van de korte route die zeer de moeite waard is.
Biker-Sander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3044
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Is een met grote wielen!

hotbiker schreef:
woeker schreef:Op de route staat rond de kibbelkoele staat ergens een bordje dat een singletrack verboden is voor ruiters.
Een bordje 'verboden pinnen te plaatsen' is blijkbaar ook een idee
Allebeide overbodig die stokken met punten(spies) plaatsen zijn "een poging tot", en als er al bordjes geplaatst worden moeten men ze regelmatig gezien worden anders heeft het totaal geen nut.
Maar in alle gevallen moet Staatsbosbeheer ingelicht worden als eigenaar van dat bos.
Als we van die limburgtaferelen krijgen dan gaan ze wat beleven.

Noujah binnenkort maar weer is die kant op voor een inspectie.
Op de 11 gaat het vanzelf.
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Nou zoals eerder geschreven; Vandaag gefietst en niks bijzonders gemerkt.
Geen stokken, ruiters of motoren op de route :-q
Alleen nog wat modderplassen, en dat na 3 dagen warm weer. Water blijft hier dus lang staan :-{
Wil er nog even bij vermelden dat ik de lange route zwaar vind tegenvallen, en dan met name omdat de korte route zoveel mooier en beter in balans is tussen de technische stukken en daar waar je kunt herstellen.
Ik zal de lange niet snel meer fietsen.
Net als borgerswold, liever twee keer de korte route dan een keer de lange :wink:
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Mensen, wie weet hoe de route er nu bij ligt na de buien van de laatste dagen?
Biker-Sander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3044
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Is een met grote wielen!

Vanmiddag gereden en zag er goed uit.
Op de 11 gaat het vanzelf.
JusTloveMud
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: do 11 december 2008, 10:52
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.8 SL

kom er net vandaan en lag er inderdaad beter bij dan ik verwacht had (had veel meer modder verwacht)

Kwam onderweg trouwens wel een paar (vreemde) diepe gaten tegen aan de zijkanten van stukjes singletracks.. Zou je maar net in fietsen met je voorwiel :S
wessell
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: za 25 maart 2006, 12:38
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9

JusTloveMud schreef:kom er net vandaan en lag er inderdaad beter bij dan ik verwacht had (had veel meer modder verwacht)

Kwam onderweg trouwens wel een paar (vreemde) diepe gaten tegen aan de zijkanten van stukjes singletracks.. Zou je maar net in fietsen met je voorwiel :S
die diepe kuilen zijn, denk ik, afwateringsgaten om het vele water op die punten weg te krijgen
maar idd geen goed idee om er in te fietsen :-{
snwbrdr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 1 mei 2005, 21:03
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp
Contacteer:

Vandaag na het werk ff 2 rondjes rood gefietst hier, blijft ondanks de lange rechte stukken één van de betere routes die ik ken (en in de buurt is). Lag er goed bij, slechts een beetje mul zand en een enkel, te ontwijken plasje. Was heerlijk rustig op een mooie dag als deze, slechts 1 andere biker gezien.

Was trouwens vlak voor het stuk met de kinderkopjes nog een ongelukje gebeurt met iemand in een rood autootje, die was tegen een vrouw opgebotst, die nog op de motorkap lag terwijl de bestuurder haar benen omhoog hield om het bloed weer naar haar hoofd te laten stromen. Van de spanning was zijn broek afgezakt.. Mensen, koop toch een goede riem, dan overkomt je dat niet! :S

Verder veel mooie beesten gezien in het bos en weinig vervelende kleine diertjes.
Tekeningetjes, ontwerpjes enz @ haraldschipper.nl !

Supergave MTB foto's @ mtbpics.nl !
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

snwbrdr schreef:Vandaag na het werk ff 2 rondjes rood gefietst hier, blijft ondanks de lange rechte stukken één van de betere routes die ik ken (en in de buurt is). Lag er goed bij, slechts een beetje mul zand en een enkel, te ontwijken plasje. Was heerlijk rustig op een mooie dag als deze, slechts 1 andere biker gezien.

Was trouwens vlak voor het stuk met de kinderkopjes nog een ongelukje gebeurt met iemand in een rood autootje, die was tegen een vrouw opgebotst, die nog op de motorkap lag terwijl de bestuurder haar benen omhoog hield om het bloed weer naar haar hoofd te laten stromen. Van de spanning was zijn broek afgezakt.. Mensen, koop toch een goede riem, dan overkomt je dat niet! :S

Verder veel mooie beesten gezien in het bos en weinig vervelende kleine diertjes.
Hahahaha :D :-q
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Route Sleen lag er vandaag mooi bij :-q
Alleen in het middenstuk flink saai ivm de te vele kilometers brede zandpaden :-{
Sleen niet waardig :wink:
Epic C08
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 4 maart 2009, 14:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, XTR, Hope Tech series, Thompson, Specialized ERA Comp

hotbiker schreef:Route Sleen lag er vandaag mooi bij :-q
Alleen in het middenstuk flink saai ivm de te vele kilometers brede zandpaden :-{
Sleen niet waardig :wink:

??? Dat "middenstuk" is altijd al zo! daar is al jaren niets aan veranderd. En vergeleken met veel andere route's die ik ken, valt dat stuk ook nog eens reuze mee :-) Dus maar niet teveel overdrijven een ander die niet wekelijks fietst in Sleen vind dat nl niet saai, maar gewoon :-)

Trouwens v.w.b. er mooi bijliggen? hele stukken bos zijn gesloopt! waar ik weken geleden nog gewoon in het bos fietste is het nu vrijwel kaal op sommige stukken. Logica kan ik niet ontdekken. op de ene plek verwijderd men het naaldhout op de andere plek het loofbos. Er zijn tonnen maar dan ook tonnen bos gesloopt door aannemers die een kavel van SBB hebben gescoord. Ik vind het schandalig wat er daar gebeurd in het bos.
Een bocht is er om te nemen :-)
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Was dat dat stuk na ongeveer 10 minuten fietsen vanaf de parkeerplaats? Want ja daar was veel gekapt en ik denk dat het wel 10 tot 15minuut fietsen was voor je weer op een stuk kwam waar niet gekapt was.
De route zal dan ook wel gesloten zijn als ze bezig zijn want anders is het levens gevaarlijk met die kap.

Voor mij was het rond Pinksteren dat ik er voor het laatst geweest ben. Toen een heel rondje gefietst en een klein rondje maar kon me niet meer herinneren dat ook het middenstuk van het kleine rondje zo saai was door die brede zandwegen.
Als je van het wasbord afkomt dan heb je het zo'n beetje gehad en begint kilometers brede zandwegen, dus wat overdreven? Is toch gewoon zo? Is gewoon een feit van de brede wegen!
Pas veel later kom je weer op wat technische stukken terecht wanneer je bij de plas in de buurt komt.
Er zit 1 klein stukje single-track op dat stuk van die brede wegen, voor de rest heb ik niks bijzonders gezien daar.
Nu ben ik wel redelijk snel verveeld als ik zulke stukken krijg hoor. Een brede weg van een kilometer lang vind ik al niks!
Maar hier heb je toch echt een veel en veel langer stuk van bredere zandwegen. Kan er niks anders van maken helaas.
Maar ondanks dit is Sleen nog wel 1 van de leuker routes hoor :wink: Vooral door het begin en het eind van de korte route.
Maar ze zouden dat middenstuk iets (veel) aantrekkelijker kunnen maken.
Het was zelfs zo dat ik deze dag de hele tijd rond heb gereden met een afgebroken bout van de achter demper :lol:
Epic C08
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 4 maart 2009, 14:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, XTR, Hope Tech series, Thompson, Specialized ERA Comp

Nou nou nou , je zou denken dat de wegen in Sleen 100 meter breed zijn....... op de 32 km route is er hooguit 1,5 km aan eengesloten breed zand pad. de rest vd zandpaden zijn slecht enkele honderden meters lang. Ja ik snap echt wel welk stuk je bedoeld maar zoals jij het vermeld lijkt het wel heel veel en dat geeft mijns inziens een scheef beeld. Maar goed je mag vinden wat je vind hoor.. i am out
Een bocht is er om te nemen :-)
Plaats reactie