route heerhugowaard. Park van luna.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
grassiekuik
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 17 april 2007, 15:17
Mijn mountainbike: cannondale scalpel 800 met lefty
Contacteer:

Bij heerhugowaard is ook een kleine trainingsronde van ong. 2 km. Hij bestaat uit zand en schelpen en wat stenen. Kleine klimmetjes jumps en wat scherpe bochten. Hij is nu nog gratis, maar ik denk dat als de sportlagune af is dat je er dan voor moet gaan betalen. Gisteren heb ik deze route even gereden. Hij is wel grappig en zeker voor mij is het lekker dichtbij. Ik heb er even een track van gemaakt met gps. De rijrichting is mij wat onduidelijk. Maar ik denk dat hij tegen de klok in gaat. Er zijn geen bordjes. Ook groeien hier en daar de plantjes wel wat over het parcours heen. (niet zo hinderlijk hoor) Verder is het alleen maar singletrack. Als iemand de kml of gpx voor google wil pm dan maar.

Afbeelding
Valley
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 10:08

Het rondje is 2,3 km lang. Volgens mij tot stand gekomen uit subsidies van de provincie en gemeente, ik las geloof ik iets van dat het onder beheer van het recreatieschap Geestmerambacht zou komen te vallen? Dat betekent denk ik dat er straks niet voor betaald hoeft te worden.

Verder vind ik het rondje in beide richtingen voor geen meter lopen: onderaan elke afdalinkje krijg je een haakse bocht waar je met meer dan 5 km/u al uit vliegt.
Ik deed gister 2 rondjes, een tegen en een met de klok mee, allebei rond de 7 minuten. Toen had ik het wel weer gehad.
grassiekuik
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 17 april 2007, 15:17
Mijn mountainbike: cannondale scalpel 800 met lefty
Contacteer:

dat was het dus inderdaad die stomme scherpe bochten ja. Ik wist dat ik wat was vergeten. Maar volgens erik komt er ook nog 1 in de geestmerambacht
w8
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: di 30 januari 2007, 21:18
Mijn mountainbike: Gazelle W6, AM classic disc 2009, Rotor Q-rings

Ach, elk parcour wat er in Noord-Holland bijkomt is meegenomen toch ?
Zo veel hebben we nou ook weer niet......
T is alleen wat kort, zal m eens gaan proberen eerdaags.
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

Ik heb hem laatst gefietst, maar dat is niet echt de moeite waard hoor!
Klein, veel onkruid, nauwelijks hoogte verschil en slecht ontworpen. Na elke afdaling komt gelijk een haardspeld bocht.

Leuk voor als je in de buurt woont, maar om er nou speciaal heen te gaan... nee.
protege
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 juni 2008, 00:10
Mijn mountainbike: NRSs

Ik heb hem nog niet gereden, maar wel even gekeken hoe het eruit zag via Live Maps / Bing Maps.
Met Google maps kreeg ik hem niet mooi in luchtperspectief. Dus bij deze de link voor wie hem ook even wilt bekijken:
http://www.bing.com/maps/default.aspx?v ... &encType=1

ziet er...ehm...luchtig uit. Straks maar een rondje wagen.
bovi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 21:25
Mijn mountainbike: Cannondale Flash, Cannondale Beachbike, ExtraLite beachbike, Pinarello

Het is een leuk trainingsrondje (als je niet te ver er voor hoeft te reizen)
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen op het moment, ik zag vorige week dat men druk bezig was met grasmaaien. Vorig jaar was hierdoor binnen 1 rondje mijn hele achterder. vol gras gereden (hopelijk ruimen ze nu direct na het maaien op...)

edit:
Dit is nog een draadje van de mtb schoorl site over het parcours in H'waard linkje
protege
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 juni 2008, 00:10
Mijn mountainbike: NRSs

Ik moet zeggen dat het me enorm meeviel. Al het beeld wat ik ervan tegenkwam zag er saai uit, maar het was toch een leuk rondje. Minder plat dan gedacht.

De bewegwijzering naar de route was alleen ballen. Uiteindelijk door het gras aan de rand van het park naar de route gereden, niet via de 'echte' start.

Eenmaal erop toch leuke kleine afdalingen, niet vergelijkbaar met geestmerambacht wat in de regio ligt, maar meer een inderdaad meer een trainingsbaan en als joggen niet je ding is. Enkele bochten zijn inderdaad wat scherp, maar genoeg ruimte om je eigen bocht te maken om het zo maar te zeggen.
De planten naast de track staan 9 vd 10 keer niet heel dicht bij het pad, dus geen last van brandnetels :-q
Veel konijnen die uit de bosjes komen, maar geen last van gehad.

Gisteren in de goede richting gereden en vandaag in de tegengestelde richting(er was toch niemand, gister ook niet +- 21.30) . In de goede richting is hij gelukkig beter dan andersom. Volgens internet (mtb-noordwest dacht ik) is hij tegen de klok in, maar het paaltje (het enige paaltje van het hele parcous?) zegt met de klok mee. :-s

Leuk voor de mensen uit de buurt, meer ook niet denk ik.
Er is in ieder geval ruimte voor verbetering, maar het is zeker niet onaardig.

Morgen maar even de camera mee voor wat betere kiekjes.
Valley
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 10:08

Hmm, ik lees net een nogal negatieve reactie van mijn kant, maar dat was dan ook ruim 2 jaar geleden. Tegenwoordig vind ik het een stuk beter te rijden, de afwatering is verbeterd waardoor het niet meer zo lang nat blijft. Jammer vind ik dat ze om de zoveel tijd de boel kaal maaien, zodat je weer het idee krijgt door een weiland te rijden. Ze ruimen het maaispul grotendeels wel op. Er blijven wel verbeterpuntjes, vooral in een paar bochtjes.

Ik reed van de week 10 rondjes, allemaal met de klok mee dit keer omdat er nog anderen reden, maar anders rijd ik ook nog wel eens tegen de klok in, altijd leuk want dan is het net of je op een ander parcours rijdt.
Ronald Hummelink
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 23:56
Mijn mountainbike: Xtrail SLX

http://www.mapmyrun.com/run/netherlands ... 4992560474" target="_blank

Het startpunt is dus bij de groene pijl; ook te zien op de link van protege...; daar waar het fietspad (in wit :?) en de route (beige :?) vlakbij elkaar komen...

En de bewegwijzering om er te komen... Sja die is er gewoon niet....
Ik heb net een berichtje op de site van het recreatieschap verstuurd; mischien doen ze er wat mee....
Barra
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: wo 15 oktober 2008, 00:00
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9, Giovanni Beach 29er

Heb net voor het eerst deze route gereden. Je rijdt vooral over puin, het stuitert aardig. Als het droog is, zoals vandaag, schuif je ook regelmatig over het stof. Heel uitdagend is het niet, maar daar kan je zelf iets aan doen door heel hard te rijden.

Ze zouden echter wel iets aan die korte bochtjes moeten doen die op de scherpe afdaling volgen, dat is echt hinderlijk.

Op zich is het een aardig rondje als je dichtbij woont. Als het shitweer is kan ik een intensieve training van 3 of 5 rondjes rijden en ben ik met een uur weer thuis in Alkmaar. Vanmorgen heb ik 'm gecombineerd met Geestmerambacht, ook dat is goed te doen.

Voor de mensen in den lande: je hoeft er dus niet speciaal voor af te reizen, daar is het de moeite niet voor.
Wie fietst, die leeft
Ted H
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: di 22 december 2009, 22:21
Mijn mountainbike: Cannondale Sl-3

Het is absoluut niet een uitdagend parcours. Er zijn wel een aantal kleine korte bochtjes, waar je een beejte kan wegschuiven als je ze snel neemt.

Het is leuk voor als je niet naar GMA kan omdat het daar flink heeft geregend en Schoorl net te ver weg is.
Wel moet je dan absoluut ff 3 tot 5 rondjes knallen (lees aardig tempo) anders is er echt niets aan.

Je hebt het dan ook wel cker wel gezien na deze rondjes.
CubeRFR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 1 maart 2010, 22:21
Mijn mountainbike: Cube Stereo Elixer R1

Ik ben er zelf ook geweest begin dit jaar, en daarna eigenlijk niet meer. Was niet een heel boeiend rondje, vind het te steenachtig en de uitdaging is er niet echt te vinden helaas!
Sascha TF9
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: di 6 juli 2010, 16:33
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2010, Trek Feul EX 8 2010 Giant XTC 3

Zondag ook drie rondjes gedaan.
Dit als toetje op een aardige rit.

We zijn van HHW naar GMA gereden daar een rondje gedaan en toen naar Petten.
In petten de hondsbosse zeewering op en zo naar Camperduin.
Van af daar via de duinen naar schoorl en daar een stukje parcour gedaan.
Toen weer naar HHW en drie rondjes Luna.

Was een leuke rit. (76KM)
Laatst gewijzigd door Sascha TF9 op ma 13 september 2010, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij dat ik fiets
protege
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 juni 2008, 00:10
Mijn mountainbike: NRSs

Zijn ze de boel aan het verbouwen in het park? Ik trof talloze tractor sporen aan en de bijbehorende modderpoelen kris kras door het parcours heen.

Bovendien brandnetels tot aan de knieeën, na 1 rondje wel voor gezien gehouden want zat onder de jeuk en bulten! (heb nooit bulten na brandnetels :S)

Kortom, er is een tijdje niet meer onderhouden. Ik kon niet zo 1,2,3 terugvinden wie het onderhoud, maar wil de volgende keer wel even helpen snoeien!
Plaats reactie