Rondje Eindhoven

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Mislukt :(( :((
De planning was....beginnen op Best dan door naar Oirschot, Veldhoven-Vessem, Waalre, Heeze, Mierlo, Nuenen, Sint-Oedenrode en het laatste stukje Best :-q

Even voor de goede orde, niet de route's helemaal rond.... maar over de route's van en naar de verbindingen :-q

Maar gelukkig was ik niet de enige die veel tijd kwijt was :( de locals waarvan ik één heb gevraagd hoelang hij onderweg was geweest tot aan waar we stonden Buikheide 5 kwartier en hij had net nog geen 25km en zei van Oirschot af te komen en ik nog net geen 30km 1u 45min :roll: en op Best gestart.
En dat was vooral te maken met omrijden, terug rijden, slootje springen :o wel eerst je fiets naar de overkant gooien :roll: :( geppeltjes springen....daarvoor hoef je je fiets weer niet naar de overkant te gooien :lol: :lol:
En tot daar waar we eigenlijk samen kwamen door stilstand, was er maar één stukje van Oirschot ondergelopen en dus een kleine aanpassing daar.... maar verder goed te rijden :-q
Veldhoven-Vessem ging ook wel :-q maar op Buikheide ging het faliekant mis :-{ echt fout :-{ maarja mountainbiken is geen dammen of schaken toch :lol: :lol: :lol:
Ik ben door het ijs gezakt :o met mijn linker been zowat tot aan m'n lies en de rechter net onder m'n knie :( met een omleiding over zo'n tractor zandweg (ik weet niet hoe zoiets anders genoemd wordt) omdat dat stukje bos ook niet gereden kon worden :( Maar de omleiding uiteindelijk ook niet :roll:
Ik ben desondanks deze behoorlijke natte en zeer koude gebeurtenis :( toch door gereden na het uitwringen van m'n sokken (ik heb nog nooit zulk bruin blubber water van m'n sokken zien afkomen :o :-{
De hondenuitlater/wandelaar hebben mij aan hondenpoep zakjes :D geholpen :-q super tof :-q aardige mensen :-q
Maar alsnog kwam ik de problemen met ijskoude voeten :( m'n sokken hadden inmiddels het water uit m'n schoenen getrokken en waren weer zeikens nat :roll: dus gestopt weer alles uit en meer zakjes weten te fixen :-q en door :-q
Maar uiteindelijk toch in tijd nood gekomen Waalre nog tot aan Heeze gereden :-q
Van daaruit met de gps bijna dwars door Eindhoven terug naar Best.....maar de laatste 5km heb ik me de tandjes gereden ik werd ingehaald door een jong stel op E-bike's die de 35km/u aan tikten (tuig) en omdat ze met z'n tweeën waren dekte dat lekker de wind die redelijk tegen stond :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Welkom in De Kempen :-q

Normaal gesproken zijn die stukken die je noemt gortdroog, de regen en vorst heeft nu eenmaal veel gedaan de laatste tijd.

Daarom kom ik eigenlijk meestal maar tot Best en verder naar het westen van Eindhoven wil ik eigenlijk al niet komen.

Rondjes in De Peel (aan het Oosten van Eindhoven) zijn leuker en beter onderhouden.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Na het waterpoedelen festijn .....was het na het opnieuw oppakken van de route super te rijden en trouwens ik had het niet vermeld :oops:
Waalre was super te rijden snel, kurk droog :-q en onderhouden :-q
En ik heb zeker geen minder plezier on gehad :-q
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 14 januari 2024, 22:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Wootism
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 13 juni 2020, 13:51
Mijn mountainbike: Een blauwe

Heftige rit. Dus honden-poepzakjes helpen bij koude voeten? Of wat heb je precies met die zakjes gedaan?
Ik wilde nog een smiley toevoegen aan deze reactie, maar blijkbaar heb je ze allemaal opgebruikt voor dit topic.
Laatst gewijzigd door Wootism op zo 14 januari 2024, 23:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Proud member of #TeamOnbenul.nl
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Niet te lezen, man.

: :bier: :bier: :bier: :lol: :kiss: :winkie: :P :x :lol: 8) 8) 8) :-? :o :-D :oops: :oops: :cry: :P D :( :lol: :-? :o :-D :D :kiss: :) :) :kiss: : Suprised : :-q :-q :( :(( :D :-q :bier: :lol: :kiss: :lol: :lol: 8) :o :o :( :( :( :o :-? :kiss: 8) :-? :o :o :( :( :( :-D :-D :D :tong :oops: :P :P :x :lol: :bier: :-q :-q :tong :(( :~ :D :D :( :o :-? :lol: :lol: :x :P :P :oops: :cry: :cry: :evil: :evil: :roll:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dennisvdb schreef: zo 14 januari 2024, 22:39 Niet te lezen, man.

: :bier: :bier: :bier: :lol: :kiss: :winkie: :P :x :lol: 8) 8) 8) :-? :o :-D :oops: :oops: :cry: :P D :( :lol: :-? :o :-D :D :kiss: :) :) :kiss: : Suprised : :-q :-q :( :(( :D :-q :bier: :lol: :kiss: :lol: :lol: 8) :o :o :( :( :( :o :-? :kiss: 8) :-? :o :o :( :( :( :-D :-D :D :tong :oops: :P :P :x :lol: :bier: :-q :-q :tong :(( :~ :D :D :( :o :-? :lol: :lol: :x :P :P :oops: :cry: :cry: :evil: :evil: :roll:
Ik doe ook aan gebaren taal :lol: :lol:

Dit is de mooiste ever :-q :-q
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 14 januari 2024, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Rondom Eindhoven en Helmond heb je een paar keer te maken met de overgang van zand naar veengrond. De veengrond houdt natuurlijk veel langer water vast, dus dan duik je zo de modder in.
Als het echt droog is worden de zandgronden weer lastiger. Het is ook altijd wat...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Inderdaad met de veengrond.... ben ik met een soort van noodrem tot stilstand gekomen :-{
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Wootism schreef: zo 14 januari 2024, 22:29 Heftige rit. Dus honden-poepzakjes helpen bij koude voeten? Of wat heb je precies met die zakjes gedaan?
Ik wilde nog een smiley toevoegen aan deze reactie, maar blijkbaar heb je ze allemaal opgebruikt voor dit topic.
Plastic houd het water van de huid, tegen het week worden en ook houd het de rijwind tegen :-q
Alleen dit was wel extreem :-{ dus ik had om iedere voet (direct om de voet) twee zakjes en dan één om iedere schoen :-q

En dat ziet er dan zo uit :-D
Afbeelding
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Voor wie extreme zweetvoeten heeft....... misschien niet zo'n goed idee :-{ :-D :roll:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Wel ben ik de meest schattigste mountainbike route paaltje tegekomen ooit :D :-q

Afbeelding

En het viel echt wel mee....maarja als ik probeer over een soort van bevroren sloot te rijden :roll: dan kan er zich een probleem voordoen :D

Afbeelding
Ziet u .....niet meer of minder dan elders met dit weer :-q en dan heb ik nog twee sneeuw en één keer hagel onderweg gehad :roll:

En de bomen moeten het bos uit :roll: heb ik vandaag gelezen :((
Afbeelding
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dennisvdb schreef: zo 14 januari 2024, 22:39 Niet te lezen, man.
Ik heb ook een aardige kant, zeg of vraag mij maar wat je wilt weten of wat je niet precies kan lezen.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ik heb zo een rondje Eindhoven wel eens met de klok mee en en (een paar weken later) tegen de klok in gedaan. Geen slootjes gesprongen. Ook geen ijs gezien. Was in juni of zo. Misschien ligt het er dan anders bij?
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Willem Altes schreef: ma 15 januari 2024, 00:01 Ik heb zo een rondje Eindhoven wel eens met de klok mee en en (een paar weken later) tegen de klok in gedaan. Geen slootjes gesprongen. Ook geen ijs gezien. Was in juni of zo. Misschien ligt het er dan anders bij?
Ja, dan is het gortdroog.

De enige plekken waar het 'vochtig' kan zijn zelfs als het hoog zomer is zijn Heeze, Waalre en Sint Oedenrode.
Heeze (westkant) en Waalre (oostkant) liggen op het veen en Sint Oedenrode.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Hoeveel kilometer heb je totaal gedaan Mario?
En wat was het plan?
Plaats reactie