Noordwijk tijden- en ander nieuwtjes-topic

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1361
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Raymo schreef:Hoe is deze route op zaterdag- of zondagmiddag?
Het kan in het weekend erg druk zijn, ook met wandelaars, nordic walkers etc., Mijn ervaring is dat de beste tijd rond het middaguur is, dan zit je een beetje tussen de ochtend- en middagdrukte in.

Overigens, als je 's ochtends heel vroeg gaat, vooral door de weeks, kom je wel eens herten tegen op het parcours, erg leuk.
zzzzzzzzzzzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 17 april 2007, 13:38
Mijn mountainbike: Trek 8500 ('08)

als ik naar noordwijk ga (en dat is bijna altijd als ik ga fietsen;)) dan ga ik meestal aanhet eind van de middag of aan het begin van de avond (direct na het avond eten dus een uur of 7) en ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van niet-mountainbikers... een keer een mevrouw die het nodig vond om haar hond uit te laten op de route, maar dat is dan volgens mij ook de enige keer dat ik heb moeten remmen voor andere mensen... (natuurlijk wel even vaart minderen bij de oversteekplaatsen)
tinus72
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 9 oktober 2006, 22:28
Mijn mountainbike: Merida Big nine team issue 2014

Als ik op deze route ga rijden dan is dat doorgaans op zondagochtend rond 09:30 uur. Er zijn dan altijd wel andere groepjes aan het rijden op het pad, maar ik heb er eigenlijk nooit veel last van. Natuurlijk is het altijd even uitkijken bij de oversteekplaatsen, maar het valt mij altijd erg mee met de drukte.
Misschien wordt het alweer een heel stuk drukker als je een uurtje later komt...
Gebruikersavatar
BikingDaddy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 10:38
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL6
Contacteer:

Gisteren weer op Noordwijk geweest.Route lag er goed bij,veel houtsnippers overal dus geen grote zandbakken meer.Een applausje voor de mensen die het onderhoud hebben gedaan.Was lekker snel. :-q

Greetzzz Marc
Canyon Yippigayee.
Het bouwen is eigenlijk leuker dan het rijden!
zzzzzzzzzzzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 17 april 2007, 13:38
Mijn mountainbike: Trek 8500 ('08)

:) zeker na de buien van vannacht zal er nog maar weinig los zand te vinden zijn!

Ideaal voor lekker snelle rondjes! Ik moet er binnenkort ook maar weer eens een avondje langs.. (en ff een keer een nieuwe fiets :S)
hell_biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 17:03
Mijn mountainbike: Koga Miyata

gaat er nog iemand vanmiddag rijden? ik ben er zo rond 3 uur!!!
Don't waste your time on SMOKING or taking DRUGS, Just Ride, RIDE!!!
What are u stil doing here, Why aint u biking?
Stumper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 251
Lid geworden op: di 11 juli 2006, 16:35

Ik was er vanochtend en het ligt er weer snel bij, harde ondergrond en geen tot weinig modder/mul zand. Het was ook erg rustig dus je kan goed doorrijden.
berry77
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 18:44
Mijn mountainbike: Bulls Bushmaster 29sl

Er is al een tijdje niets gepost, dus ik blaas er maar weer leven in :)

Ben afgelopen weken verschillende keren geweest en hij is echt perfect, nagenoeg geen mul zand heerlijk, de baan is erg leuk en technisch als je hem snel rijd.

Zijn er nog meer mensen die deze baan geregeld rijden ??
Altijd zin in mountainbiken
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

berry77 schreef:Er is al een tijdje niets gepost, dus ik blaas er maar weer leven in :)

Ben afgelopen weken verschillende keren geweest en hij is echt perfect, nagenoeg geen mul zand heerlijk, de baan is erg leuk en technisch als je hem snel rijd.

Zijn er nog meer mensen die deze baan geregeld rijden ??
Ik rij hem zo'n 2 keer per jaar. Noordwijk blijft een leuke route (voor als je in de buurt woont/bent).
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
zzzzzzzzzzzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 17 april 2007, 13:38
Mijn mountainbike: Trek 8500 ('08)

En laat ik er nou toevallig in de buurt wonen :)

De planning is om elke week wel een paar rondjes te doen, maar nu het kouder wordt moet ik eerst even op zoek naar warmere kleding...
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

probeer hem deze winter weer wat vaker te rijden.
vanuit Santpoort 2 rondes en weer terug is toch 70km (waar ik niet altijd zin in heb)

afgelopen zondag weer voor het eerst sinds 1½ jaar weer geweest
Het lag er erg goed bij.
Ride First Work Later!!
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1361
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Leuk nieuws:

Zaterdag 24 november verzorgt Bart Brentjes in het kader van een show bij Kees Fietsshop een clinic op de MTB-route in Noordwijk! Je kunt je aanmelden in de winkel, maar de belangstelling zal ongetwijfeld groot zijn dus wees er snel bij :-q

Afbeelding

Meer info www.keesfiets.nl
SdlC
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 12 november 2007, 21:39
Mijn mountainbike: Lapierre Zesty 514 - 2009

Ik heb van het weekend op Noordwijk gereden met mijn zus en zwager. De baan was hard na al de regen maar wel droog. Dat kon je niet van het fietspad zeggen. Je wordt daar vuiler dan op de route.

Heb twee rondjes gereden en dat ging wel aardig. In rekening genomen dat dit mijn tweede X is dat ik op een bike zit. En voor het eerst op mijn eigen fiets. Moet wennen aan versnellingen. Zit vaak in de verkeerde en meestal te zwaar.

Zondag rijden in Schoorl. Kijken of het beter gaat dan mijn eerste rondje. Kijk er nu al naar uit. Jammer dat het zo vroeg donker is. Kan ik 's avonds niet rijden.
Lapierre Zesty; ride your dream
Jelger
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 4 februari 2008, 13:57
Mijn mountainbike: Rockrider XC 500

Dit topic maar eens nieuw leven inblazen. Vandaag 2,5 rondje gedaan en toen was ik het echt zat. Parcours is op dit moment nauwelijks meer goed berijdbaar. Op veel plekken is het een grote zandbak. Je komt er wel doorheen op de meeste plekken maar leuk is anders.
SdlC
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 12 november 2007, 21:39
Mijn mountainbike: Lapierre Zesty 514 - 2009

Mijn pa heeft van de week ook op Noordwijk gerede..., correctie, gelopen. Het is inderdaad een grote zandbak. Bij de grote worteltrap aan het begin was het zo slecht dat'tie over de kop is gegaan. Noordwijk is geinig, maar niet in de zomer. Dat is wel jammer omdat het zo lekker dichtbij is.
Schoorl schijnt er ook niet super bij te liggen. Dat is het nadeel van parcours in de duinen. Veel zand.
Van mij mag het wat dat betreft gaan regenen.
Lapierre Zesty; ride your dream
Plaats reactie