Noordwijk tijden- en ander nieuwtjes-topic

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Nou dat gang houden gaat lastig worden want je komt daar om de schans op te gaan net uit n kort bochtje (op foto niet echt goed te zien) dus veel snelheid ga je daar niet kunnen maken...dan wordt t ook lastig om snelheid te houden want die heb je daar sowieso nog niet voor een dergelijke sprong.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Op het moment kun je er nog gewoon overheen rollen want het gat is nog niet groot genoeg om een 27.5 wiel op te slokken. Dit ging gisteren nog prima maar ik denk dat als je door het volgende plankje zakt je lelijk op je plaat kunt gaan.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wat ook op de foto niet te zien is, is dat dat stukje beton/steen dwars op de normale route uitkomt. Je hebt dus bijna geen landingsplek, laat staan de ruimte om op tijd naar rechts te keren. Rollen is praktisch de enige optie.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Kapitein Iglo schreef:Wat ook op de foto niet te zien is, is dat dat stukje beton/steen dwars op de normale route uitkomt. Je hebt dus bijna geen landingsplek, laat staan de ruimte om op tijd naar rechts te keren. Rollen is praktisch de enige optie.
Ook dat idd. Mag ik je complimenteren met deze waardevolle aanvulling? Ja? Mooi.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

nielsvk schreef:Op het moment kun je er nog gewoon overheen rollen want het gat is nog niet groot genoeg om een 27.5 wiel op te slokken. Dit ging gisteren nog prima maar ik denk dat als je door het volgende plankje zakt je lelijk op je plaat kunt gaan.
Met 26 durfde ik het niet aan een week geleden :-) Wel lekker gereden, eerste keer op de fiets in 5 maanden, helemaal kapot, maar de track was veel leuker dan ik me herinnerde. Wel hard onderuit omdat m'n stuur net niet tussen de bomen door paste in deel drie, maar goed, een dag niet gevallen, is een dag niet geleefd :-)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

BrianW schreef:
nielsvk schreef:Op het moment kun je er nog gewoon overheen rollen want het gat is nog niet groot genoeg om een 27.5 wiel op te slokken. Dit ging gisteren nog prima maar ik denk dat als je door het volgende plankje zakt je lelijk op je plaat kunt gaan.
Met 26 durfde ik het niet aan een week geleden :-) Wel lekker gereden, eerste keer op de fiets in 5 maanden, helemaal kapot, maar de track was veel leuker dan ik me herinnerde. Wel hard onderuit omdat m'n stuur net niet tussen de bomen door paste in deel drie, maar goed, een dag niet gevallen, is een dag niet geleefd :-)
Goh dan heb ik dus al in geen tijden echt geleefd... :roll:

Tja da's ook de goden verzoeken natuurlijk, maar we zien wel hoe het gaat de eerstvolgende rit... :winkie:
Paulus (LH)
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 27 oktober 2009, 00:22

Gisteren kwam ik op het terrein van de Bavo bij een groot hek uit. Het zat er al een poosje aan te komen. Maar ze hebben nu het hele "modderbos" afgezet. Ik moest aardig zoeken - ben nog andere voor mij nieuwe paadjes tegengekomen die ook dood liepen op het zelfde hek. Uiteindelijk ben ik toch nog via de Engelse tuinen aan de andere kant van het terrein gekomen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 30 juli 2023, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

Is het parcours al weer te rijden? Wegens de droogte was het een paar weken overal mul en 2 keer zo breed geworden op de meeste plaatsen. :(
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Freedazed schreef:Is het parcours al weer te rijden? Wegens de droogte was het een paar weken overal mul en 2 keer zo breed geworden op de meeste plaatsen. :(
Ik heb dinsdag een rondje gedaan, en vond het meevallen. Veel beter dan Schoorl vandaag.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

FYI: Er staat momenteel bordje met verzoek parkoers niet te rijden wegens de droge omstandigheden. Staat bij start deel 1. En bij einde deel 2. Wordt overigens massaal genegeerd valt me op.

Misschien handig als de 'Noordbikers' op dit forum ook een melding plaatsen als parkoers dicht is. Scheelt weer teleurstelling voor velen. En verkleint mogelijk risico dat mensen toch doorrijden omdat ze helemaal naar Noordwijk gereden hebben....
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

FYI. Vorige week zondag gereden en 'advies bordjes' waren nu weg. Parkoers ligt er best goed bij. Zand is wat meer aan het plakken. Nog paar stukjes mul, maar dat maakt het ook weer leuk.
paull
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 10:08

Voor de verandering vanochtend weer is wat rondjes Noordwijk gedaan. Wie er nog aan twijfelt, parcours ligt er op dit moment perfect bij!
Denk dat het zelfs met een grote hoeveelheid regen nog steeds prima te doen is.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ligt er idd goed bij nu, ik was er vrijdag ff. Het enige mulle stuk is eigenlijk bij de Mast aan t eind van de klim op de ‘terugweg’ ...verder strakke trail.

Eigenlijk is Noordwijk gewoon sowieso t best te rijden in de herfst en winter...vind ik. ;)
Gebruikersavatar
Ruudjoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 11:11
Mijn mountainbike: van Tuyl 26 inch frame/shimano SLX 1x12; en nu verder racefietsgek aan het worden (sorry)

Eindelijk eens Noordwijk gedaan. Op de kaarten op internet niet echt duidelijk, in het echt ook niet. Na half uur het officiele begin met start paal gevonden, leek goed te gaan maar eerste internationaal mountainbike teken op paaltje was rood, dat klopte met de gegevens, maar daarna alleen maar blauwe paaltjes gezien, en met nummers er op. Dus geen idee wat ik heb gereden. Was wel precies wat ik leuk vind en net aan kan kwa klimmen en dalen en bochten als oude man. Een rondje er van maken is niet gelukt. Heb na lang zoeken mijn auto wel weer gevonden. Jammer, zo lekker dicht bij huis (Voorschoten) en zo slecht te vinden allemaal. Maar weer eens op google earth gaan turen :D
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
Plaats reactie