Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

houd er rekening mee dat er hoogteverschil is ;)
bewegwijzering laat soms wat te wensen over dus een GPS is te adviseren, of even de app van MTBroutes er bij houden.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Gisteren Groen + Rood gedaan en het lag er verbazingwekkend droog bij. (eerste keer in 2 jaar dat ik geen enkele plas heb gezien)
Afgezien van het af en toe ontbreken of slecht zichtbaar zijn van de bordjes, opletten bij Heumensoord: daar zijn inmiddels de voorbereidingen voor de Nijmeegse Vierdaagse (militair kamp) begonnen.
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Bedankt heren. Hoogtemeters is ideaal. Goede training voor tocht van de zaterdag erna bij Amerongen ;) Helaas geen GPS, maar kom er wel uit.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Reinoud87 schreef:Wil wellicht komende maandag beide routes (rood & groen) gaan rijden. Kom uit de buurt van R'dam, dus mijn vraag is of het de moeite waard is en of ik nog ergens rekening mee moet houden. Hoor graag van jullie :)
Check mijn Strava van ruim een jaar terug. :wink: Kies alleen een ander startpunt, ik ging toen van start vanuit bungalowpark. Vanuit R’dam is noordwestkant beter.
Gaaf rondje wel, vergelijkbaar met Posbankroute. Misschien is deze combo wel zwaarder. Goede training voor de 60 km Amerongen, dat sowieso.
En inderdaad, mocht je fout rijden (oa van groen naar rood slecht aangegeven) kan je via de mtb routes app op de kaart kijken waar de route loopt. Have fun!
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Reinoud87 schreef:Bedankt heren. Hoogtemeters is ideaal. Goede training voor tocht van de zaterdag erna bij Amerongen ;) Helaas geen GPS, maar kom er wel uit.
tip: bij de groene route steek je op een gegeven moment een grote weg over (de Nijmeegsebaan). De route gaat dan verder over een vrij brede zandweg naar beneden. Maar 10-20 meter links daarvan ligt een mooie single track. Leukste stukje van de route. Ideaal ook in aanloop naar Amerongen. Onderaan kom je weer op groen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Wout024 schreef: tip: bij de groene route steek je op een gegeven moment een grote weg over (de Nijmeegsebaan). De route gaat dan verder over een vrij brede zandweg naar beneden. Maar 10-20 meter links daarvan ligt een mooie single track. Leukste stukje van de route. Ideaal ook in aanloop naar Amerongen. Onderaan kom je weer op groen.
zeker doen. Goed te herkennen omdat je door een groot houten klaphek moet. Route gaat dan eigenlijk rechtdoor, maar als je direct na het klaphek linksaf gaat en even langs dat hek blijft fietsen (klein beetje omhoog) zie je na een meter of 20 naar rechts een singletrackje gaan. Daar in en gas er op!
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Helaas heb ik die singletrack gemist. Kennelijk toch niet ver genoeg door gefietst.

Mijn ouders stonden op een camping aan de route. Heb erg lekker gefietst, route deed mij zeker aan Postbank denken. Maar had zeker ook qua klims wel wat weg van Amerongen (of Leersum). Paar hele mooi single track klimmen. Bewegwijzering was inderdaad wat minder, maar over het algemeen goed te doen. Wel een verbindingsweg stuk dubbel/ twee kanten op gedaan dat was wat minder aangegeven net als bij zweefvliegveld. Zeker de moeite waard geweest.
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

Pas nog geweest, ligt er prima bij.... Alleen wel 2 a drie bomen over de rode/groene route waarbij je toch even van de fiets af moet om er overheen of langs te gaan. :D :D
HONDA CRF 450R RULES!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3878
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Bram87 schreef:
Wout024 schreef: tip: bij de groene route steek je op een gegeven moment een grote weg over (de Nijmeegsebaan). De route gaat dan verder over een vrij brede zandweg naar beneden. Maar 10-20 meter links daarvan ligt een mooie single track. Leukste stukje van de route. Ideaal ook in aanloop naar Amerongen. Onderaan kom je weer op groen.
zeker doen. Goed te herkennen omdat je door een groot houten klaphek moet. Route gaat dan eigenlijk rechtdoor, maar als je direct na het klaphek linksaf gaat en even langs dat hek blijft fietsen (klein beetje omhoog) zie je na een meter of 20 naar rechts een singletrackje gaan. Daar in en gas er op!
Dat eerste stukje pak ik altijd almee. Dacht eigenlijk dat dat de route was (stond daar in een grijs verleden niet gewoon een paaltje?) Maar na dat heerlijke worteltapijtje kom ik ook weer op dat brede pad uit. Laatste keer zag ik daar links naast mijn iemand over een paadje rijden. Hoe kom je daar? Want ik zag 'm even niet. Een gpx is bonus punten. :-q

Hoorde vorige week van de mannen die er mee bezig zijn dat de nieuwe route erg leuk gaat worden. Dus ik ben benieuwd wat wij straks voor moois kunnen rijden.
◼︎ Go round the outside.
kiwihoofd
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 11 augustus 2011, 10:51
Mijn mountainbike: Anthem

Het is eigenlijk alleen maar rechtdoor naar beneden.
Hier staat hij tussen, zelf even downloaden en knippen.
https://www.strava.com/activities/1668249388" onclick="window.open(this.href);return false;
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Het traumapad <3
Waar woke is, is vuur
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Hoe ligt deze route erbij? Hopelijk niet al te mul? En zijn rood en groen in zijn geheel te fietsen, of zijn er omleidingen vanwege de Nijmeegse 4Daagse?
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Verwacht niet veel verandering t.o.v. twee weken geleden.
Voorbereidingen van het militair kamp zullen nu wat verder gevorderd zijn, dus waarschijnlijk op Heumensoord even zoeken.
kiwihoofd
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 11 augustus 2011, 10:51
Mijn mountainbike: Anthem

Er is inderdaad een omleiding op Heumensoord. Is inmiddels netjes aangegeven en maar een klein stukje.
Verder kun je de routes gewoon helemaal rijden met af en toe een mul stuk.
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

kiwihoofd schreef:Er is inderdaad een omleiding op Heumensoord. Is inmiddels netjes aangegeven en maar een klein stukje.
Verder kun je de routes gewoon helemaal rijden met af en toe een mul stuk.
Inderdaad, prima aangegeven. Verder erg mul op de grote zandklim vandaag bij Malden op de rode route.. :-D
En 1 boom op de rode route was netjes in stukken gezaagd...super.
Verder erg goed te doen! :-q
HONDA CRF 450R RULES!
Plaats reactie