Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Bedankt! Wellicht dat ik zondag dan naar Nijmegen / Groesbeek afreis. Hier in de buurt zijn de routes (Best, LDD, Nijnsel) op dit moment wel erg mul, waardoor alles kapot gereden wordt.
TillyGemert
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 14 april 2008, 08:29
Contacteer:

Is er nog recent nieuws over de aanleg van de nieuwe routes rond Nijmegen / Berg en dal, etc..? 'K kan me herinneren dat ik daar hier eens een topic over heb gezien maar ik kan het niet meer vinden.....
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

In dit topic is het ook voorbij gekomen.
Volgens de laatste info (alweer een tijdje geleden) zou eind deze zomer worden begonnen.
modder zuigt!
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Heeft er iemand van hier toevallig gisteren een Topeak RaceRocket MT pompje gevonden ergens op de routes in Nijmegen? Ben die van mij gisteren verloren.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Hoe ligt het er bij omgeving Nijmegen? Nog prima met hier en daar en beetje los zand?

En vraag twee, wellicht even meerde dagen die kant op. Dus wie heeft tips (gpx) voor mooie andere routes die van uit Berg en Dal te rijden zijn? (kamperen bij de boer)
◼︎ Go round the outside.
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Tijgerhaai schreef:Hoe ligt het er bij omgeving Nijmegen? Nog prima met hier en daar en beetje los zand?

En vraag twee, wellicht even meerde dagen die kant op. Dus wie heeft tips (gpx) voor mooie andere routes die van uit Berg en Dal te rijden zijn? (kamperen bij de boer)
Gisterochtend voor/tijdens de eerste bui lag het er goed bij (grotendeels rood en groen gedaan). wel wat muller dan een week eerder, maar na de regen van gister zou het prima moeten zijn. de verhalen die ik lees van andere routes die niet te fietsen zijn, gaan voor Nijmegen niet op.

Qua andere routes/gpx zou ik ff google op mtb en reichswald.

veel plezier!
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Tijgerhaai schreef:Hoe ligt het er bij omgeving Nijmegen? Nog prima met hier en daar en beetje los zand?

En vraag twee, wellicht even meerde dagen die kant op. Dus wie heeft tips (gpx) voor mooie andere routes die van uit Berg en Dal te rijden zijn? (kamperen bij de boer)
Ik heb je een PB gestuurd voor de nodige inspiratie ;)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Zondag staan rood en groen op het programma (voor het eerst). Ik was van plan om de auto hier neer te zetten (parkeerterrein bij Zweef-Inn Boscafé aan Groesbeekseweg). Ik zie op google streetview dat hier wel slagbomen zijn. Vormt dat een probleem? En staat mijn auto daar een beetje veilig? Of kan ik hem beter op de parkeerplaats nabij de begraafplaats aan de Groesbeekseweg zetten (hier)?

Iemand die mij toevallig ook nog een gpx kan sturen van beide routes inclusief Traumapad met start vanaf een de genoemde parkeerplekken?
berry77
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 18:44
Mijn mountainbike: Bulls Bushmaster 29sl

Beste Boekenkist :)

Ik heb auto bij 't zaantje neergezet, nette parkeer plaats en staat daar zeker veilig
Zie mijn strava
https://www.strava.com/activities/1669545075" onclick="window.open(this.href);return false;

ik weet niet of je wat vindt , dan kan ik hem sturen
Altijd zin in mountainbiken
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het traumapad vinden is easy: na de oversteek van een doorgaande weg met twee hekken wijst de bewegwijzering je over een breed pad rechtdoor. In plaats daarvan schiet je meteen links het bos in, dat pad draait meteen naar rechts en dan zit je op het traumapad. Dat loopt min of meer parallel aan het brede pad dat de officiële route vormt.

Gisteren lagen de routes er nog heel aardig bij, hier en daar wel losse stukjes maar het gros is goed doorheen te komen. Beetje opletten wel, ik had een of twee keer dat ik op snelheid een los stuk invloog. Geen punt, maar bij een onervaren rijder kan het toch listig worden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

@Kermit: onervaren rijder wil ik me niet meer noemen, maar zeer bedankt voor de waarschuwing. Deze nemen we ter harte! Weet jij of ik fatsoenlijk kan parkeren bij het zweefvliegveld? Ik heb van Johnny Hoogmoed de tip gekregen om de auto langs de Scheidingsweg te zetten. Misschien dat ik dat dan wel doen.

@Berry77: bedankt voor je reactie! Mijn voorkeur heeft het echter om de auto te parkeren ergens langs de groene route.

Ik zie dat de rode route langs de Sint-Jansberg gaat. Op GPSies zie ik wel wat ritjes die over die 'berg' gaan. Is dat legaal? Zo ja, dan denk ik er over om de Sint-Jans berg in mijn gpx-route op te nemen. Wat zijn daar dan de leuke paden?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik ben geen local daar, dus ik ken ook niet alle ins en outs.
Daarom gisteren ook verkeerd gereden bij de aansluiting van groen op rood, waardoor ik uiteindelijk op 66km uitkwam. Volgens mij heb ik groen 1,5 x gereden :-)

Gisteren heb ik bij de P langs de Scheidingsweg geparkeerd, daar zag ik nog resten van een kapotgeslagen autoruit liggen, haha. Maar mijn wagen heb ik aangetroffen zoals ik 'm achtergelaten had ;-)
Ik heb in het verleden ook wel bij het zweefvliegveld geparkeerd, of op de parking van de MacD bij Malden (dat is net niet pal aan de route).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

1 pad over de St. Jansberg is zeker legaal.
Als je start vanuit Plasmolen, parkeerterrein bij het pannenkoeken-restaurant, dan gaat de aanrijroute over de St. Jansberg.
Ik start daar altijd, mooie klim voor als je "koud" uit de auto stapt.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

@Boekenkist Ik bedoelde dus parkeren op de parallelweg langs de Scheidingsweg. Volgens mij weet ik waar Kermit geparkeerd heeft, die parkeerplaats ligt een beetje afgeschermd van de weg. Op die parallelweg komen vrijwel non-stop auto's en fietsers voorbij.
Als je trouwens toch bij het zweefvliegveld wil parkeren; als je 100 meter verder rijdt richting het spoor heb je ook een parkeerplaats. Maar k zou toch de Scheidingsweg adviseren ;)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

@Johnny, je bedoelt hier ergens neem ik aan.
Plaats reactie