Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

shamensink schreef:
Supermuts schreef:Het gaat inderdaad goed met de fondsenwerving voor de nieuwe MTB routes in het Rijk van Nijmegen. Bosbeheerders zijn ook enthousiast. Reken erop dat we dit najaar heel veel handjes nodig hebben om samen al dat aanlegwerk te gaan doen. Al die een dagje (of dagdeel) willen komen helpen zijn tegen die tijd meer dan welkom.

Nog even geduld, na de vakanties zetten we voor alle bereidwilligen die een bijdrage willen leveren aan het nieuwe routenetwerk (rijden op door je zelf aangelegde route :P ) een facebook groep op.
Is er al meer nieuws op dit vlak?
Niet zo een haast! "Na de vakanties" staat er toch!

We krijgen eerst nog de kerstvakantie, de voorjaarsvakantie, paasvakantie, zomervakantie, herfstvakantie, kerstvakantie, voorjaarsvakantie, paasvakantie, zomervakantie, herfstvakantie... .

:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Lars TB schreef:
Supermuts schreef:Het gaat inderdaad goed met de fondsenwerving voor de nieuwe MTB routes in het Rijk van Nijmegen. Bosbeheerders zijn ook enthousiast. Reken erop dat we dit najaar heel veel handjes nodig hebben om samen al dat aanlegwerk te gaan doen. Al die een dagje (of dagdeel) willen komen helpen zijn tegen die tijd meer dan welkom.

Nog even geduld, na de vakanties zetten we voor alle bereidwilligen die een bijdrage willen leveren aan het nieuwe routenetwerk (rijden op door je zelf aangelegde route :P ) een facebook groep op.

Is er al meer nieuws op dit vlak?

Niet zo een haast! "Na de vakanties" staat er toch!

We krijgen eerst nog de kerstvakantie, de voorjaarsvakantie, paasvakantie, zomervakantie, herfstvakantie, kerstvakantie, voorjaarsvakantie, paasvakantie, zomervakantie, herfstvakantie... .

:bier:

Er staat ook "dit najaar".....
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

De nieuwe routes moeten in januari 2019 klaar zijn volgens:
https://rn7.nl/nieuws/nieuwe-mtb-routes ... erg-en-dal" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... erg-en-Dal" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.degroesbeek.nl/sport-nieuws/ ... -nijmegen/" onclick="window.open(this.href);return false;

en deze is ook wel interessant:
http://www.velozine.nl/2017/08/09/het-r ... outes-2-0/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door JohanGTT op di 14 november 2017, 18:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

JohanGTT schreef:De nieuwe moeten in januari 2019 klaar zijn volgens:
https://rn7.nl/nieuws/nieuwe-mtb-routes ... erg-en-dal" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... erg-en-Dal" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.degroesbeek.nl/sport-nieuws/ ... -nijmegen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Beetje optimistisch. Zou kunnen dat er dat een route ligt, maar zeker nog niet het complete netwerk. Gaat wel een paar jaar overheen vermoed ik.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Dat denk ik ook. Maar 120K, ook met onderhoud voor de komende x jaar, is een berg geld voor een mtb route.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

JohanGTT schreef:Dat denk ik ook. Maar 120K, ook met onderhoud voor de komende x jaar, is een berg geld voor een mtb route.
Inderdaad , dat geld kan beter besteed worden aan een aantal onverharde paden in dat gebied te asfalteren. Tenslotte zijn er veel meer mensen die op de weg fietsen dan onverhard. Bovendien behoeft een onverharderoute m.i. geen onderhoud.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Tsjibiti schreef:
JohanGTT schreef:Dat denk ik ook. Maar 120K, ook met onderhoud voor de komende x jaar, is een berg geld voor een mtb route.
Inderdaad , dat geld kan beter besteed worden aan een aantal onverharde paden in dat gebied te asfalteren. Tenslotte zijn er veel meer mensen die op de weg fietsen dan onverhard. Bovendien behoeft een onverharderoute m.i. geen onderhoud.
Kun je bovenstaande wat toelichten? Wat zou je dan geasfalteerd willen zien aan deze route? Of bedoel je paden buiten de route om?

Dat er aan onverharde paden geen onderhoud gepleegd hoeft te worden ben ik in principe wel met je eens, laat de natuur zijn werk doen. Is een pad te slecht om te fietsen, laat het rusten, alleen daar gaan we met zijn allen de fout in vind ik. Ik heb zondag ook gefietst in deze omgeving, het was echt supernat, maar we hebben de slechte stukken overgeslagen, dan maar een keer genoegen nemen met een korter rondje.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rilson schreef:
Tsjibiti schreef:Inderdaad , dat geld kan beter besteed worden aan een aantal onverharde paden in dat gebied te asfalteren. Tenslotte zijn er veel meer mensen die op de weg fietsen dan onverhard. Bovendien behoeft een onverharderoute m.i. geen onderhoud.
Kun je bovenstaande wat toelichten? Wat zou je dan geasfalteerd willen zien aan deze route? Of bedoel je paden buiten de route om?

Dat er aan onverharde paden geen onderhoud gepleegd hoeft te worden ben ik in principe wel met je eens, laat de natuur zijn werk doen. Is een pad te slecht om te fietsen, laat het rusten, alleen daar gaan we met zijn allen de fout in vind ik. Ik heb zondag ook gefietst in deze omgeving, het was echt supernat, maar we hebben de slechte stukken overgeslagen, dan maar een keer genoegen nemen met een korter rondje.
Ach, als Tsjibiti niet achter de TV naar motorcrosswedstrijden kijkt, dan toert hij wat rond op zijn Stella e-bike over de geasfalteerde fietspaden. Zijn commentaar in deze sectie moet je nooit serieus nemen dus.

Probleem met "geen onderhoud en de natuur zijn werk laten doen en het dus vermijden van de slechte stukken" is dat je dan in no-time alle bossen rond Nijmegen moet vermijden... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Tsjibiti is een trol. Niet op reageren. Dat werkt hetzelfde als brandnetels bemesten
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Rilson schreef:
Tsjibiti schreef:Inderdaad , dat geld kan beter besteed worden aan een aantal onverharde paden in dat gebied te asfalteren. Tenslotte zijn er veel meer mensen die op de weg fietsen dan onverhard. Bovendien behoeft een onverharderoute m.i. geen onderhoud.
Kun je bovenstaande wat toelichten? Wat zou je dan geasfalteerd willen zien aan deze route? Of bedoel je paden buiten de route om?
Ik bedoel de brede grindpaden buiten de bestaande MTB-route. Zodat er de al bestaande mogelijkheden tot het fietsen op de weg in dit heuvelachtige gebied uitgebreid worden. Dat voorziet in een veel grotere behoefte dan in MTB-en.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Lars TB schreef:
Ach, als Tsjibiti niet achter de TV naar motorcrosswedstrijden kijkt, dan toert hij wat rond op zijn Stella e-bike over de geasfalteerde fietspaden. Zijn commentaar in deze sectie moet je nooit serieus nemen dus.

Probleem met "geen onderhoud en de natuur zijn werk laten doen en het dus vermijden van de slechte stukken" is dat je dan in no-time alle bossen rond Nijmegen moet vermijden... .
Niet als iedereen zich daar aan houd :lol: Dan worden de paden ook niet slechter....maar dat is natuurlijk nooit haalbaar. Ben in ieder geval nooit voorstander om alle paden glad te strijken, en al helemaal geen asfalt in de bossen te laten aanleggen :~
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Tsjibiti schreef:
Rilson schreef: Kun je bovenstaande wat toelichten? Wat zou je dan geasfalteerd willen zien aan deze route? Of bedoel je paden buiten de route om?
Ik bedoel de brede grindpaden buiten de bestaande MTB-route. Zodat er de al bestaande mogelijkheden tot het fietsen op de weg in dit heuvelachtige gebied uitgebreid worden. Dat voorziet in een veel grotere behoefte dan in MTB-en.
Nee, dat natuurlijk nooit, paden in het bos gewoon laten zoals ze zijn, vind het grind al teveel op verhard lijken....Maar neem aan dat het niet serieus bedoeld was? Zoals hierboven door enkele lieden al geopperd :wink:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

Lars TB schreef:
Ach, als Tsjibiti niet achter de TV naar motorcrosswedstrijden kijkt, dan toert hij wat rond op zijn Stella e-bike over de geasfalteerde fietspaden. Zijn commentaar in deze sectie moet je nooit serieus nemen dus.

Probleem met "geen onderhoud en de natuur zijn werk laten doen en het dus vermijden van de slechte stukken" is dat je dan in no-time alle bossen rond Nijmegen moet vermijden... .
:lol:
Toch moet ik altijd stiekem lachen om het ge-troll van Tsjibiti
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Even een vraag over de routes van Groesbeek. Ik heb daar vorig jaar in het wilde weg door het bos gefietst, waaronder een aantal stukken van een route maar ik zou bij god niet meer weten waar precies en welke route het was; volgens mtb routes.nl zijn er twee lussen.

Ging om een aardig technisch stuk met wat krappere bochten, wat wortels en een soort holle weg (als ik me niet vergis) die je kruist. Was volgens mij een wat dichtbebost stuk.

Weet iemand waar dit is?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Klinkt als het gebied boven het zweefvliegveld van Malden. Had die holle weg een fietspad?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie