Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Klinkt goed :-q
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

klinkt heel goed
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

...en ze kijken nog of er een aparte plek komt voor freestylers/downhillers
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Wout024 schreef:...en ze kijken nog of er een aparte plek komt voor freestylers/downhillers
Dat zou heel positief zijn!

Uit de rest van het verhaal klinkt het een beetje alsof er ook 100km flow trail komt, net als de heuvelrug.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Klinkt allemaal positief :). Ik kijk iig uit naar de nieuwe routes.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tsjibiti schreef:Ik zeg met iets andere woorden hetzelfde. In andere gebieden waar onverhard vrij gefietst mag worden ben ik tegenstander van het aanleggen van een vaste route omdat die op dat moment niet overbodig is. Vaak blijft dan het 'vrij fietsen' naast de vate route bestaan maar na een aantal jaren wordt het als nog verboden. In mijn ogen een achteruitgang.
Daarom heeft proberen vaste routes te creëren alleen nut als je ziet aankomen dat een gebied anders verboden gaat worden voor fietsers.
Ja, en aan het eind van het liedje ga je ook nog dood... . Je hebt toch maar een ellendig leven dat het steeds slechter wordt.


Vroeger mocht je ook niet harder dan 100 km/u op de snelweg, maar niemand controleerde. Fantastisch. Waarom is dat niet meer? Misschien omdat er een miljoen auto's meer rijden dan toen?

Je mag best je mening verkondigen, maar als je niet begrijpt wat er achter zit, dan kan dat af en toe wel wat dom over komen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Lars TB schreef:
Tsjibiti schreef:punt A
Punt B
Allebei hele goede argumenten. :tong


On-topic: iemand riep dat fietsen bij Holdeurn toegestaan is, wat mij dan weer sterk lijkt. Neemt niet weg dat een stukje route daar leuk zou zijn. Is er tijdens de info avond verteld of dit hoekje van het gebied ook erbij betrokken wordt (zeg maar het stuk ten oosten van de Nijmeegsebaan en het Afrika Museum)?
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Supermuts
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: za 1 augustus 2015, 14:12
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.7 2020
Contacteer:

Johnny Hoogmoed schreef:

On-topic: iemand riep dat fietsen bij Holdeurn toegestaan is, wat mij dan weer sterk lijkt. Neemt niet weg dat een stukje route daar leuk zou zijn. Is er tijdens de info avond verteld of dit hoekje van het gebied ook erbij betrokken wordt (zeg maar het stuk ten oosten van de Nijmeegsebaan en het Afrika Museum)?
Als je de Duivelsberg bedoelt, dat is al jaren en blijft ook verboden voor MTBs.
Samen zijn we altijd sterker maar wachten op kamerbrede consensus duurt mij vaak te lang ;-)
Vz stichting MTB routenetwerk Rijk van Nijmegen
Lid Expertgroep MTB vd NTFU
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Supermuts schreef:
Johnny Hoogmoed schreef:

On-topic: iemand riep dat fietsen bij Holdeurn toegestaan is, wat mij dan weer sterk lijkt. Neemt niet weg dat een stukje route daar leuk zou zijn. Is er tijdens de info avond verteld of dit hoekje van het gebied ook erbij betrokken wordt (zeg maar het stuk ten oosten van de Nijmeegsebaan en het Afrika Museum)?
Als je de Duivelsberg bedoelt, dat is al jaren en blijft ook verboden voor MTBs.
Nee niet dat stuk, dat hoop ik ook niet - te leuk om te wandelen of hardlopen. Ik bedoel het stuk aan de overkant van de Oude Kleefsebaan (en dan tot aan de Zevenheuvelenweg). Groesbeek Gruwelijkste komt daar ook doorheen geloof ik.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wat is de status van de route? Beetje droog? Morgen misschien eens jullie kant op.
◼︎ Go round the outside.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Johnny Hoogmoed schreef:

On-topic: iemand riep dat fietsen bij Holdeurn toegestaan is, wat mij dan weer sterk lijkt. Neemt niet weg dat een stukje route daar leuk zou zijn. Is er tijdens de info avond verteld of dit hoekje van het gebied ook erbij betrokken wordt (zeg maar het stuk ten oosten van de Nijmeegsebaan en het Afrika Museum)?
Licht verzet traint daar ook, lijkt me dat ik daar dan ook mag komen. Zie strava voor de tracks. Za en zo wel te druk met wandelaars maar door de weeks super mooi gebied. Dan heb ik het over het stuk vanaf Romeinse pad tot oude kleefsebaan.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Wout024 schreef:Interessante avond.

highlights:
- hoofdzakelijk singletrack
- 80-100 km in totaal
- opgedeeld in 5 a 6 lussen
- worden lus voor lus aangelegd
- start aanleg na de zomer (als het lukt qua vergunningen)
- in zijn geheel klaar na een jaar
- no go area's Mookerhei en Bansberg
- Natuurmonumenten wil verplicht vignet (die dan ook geldig is op andere routes als Montferland bv)

De route zelf is met potlood ingetekend maar wordt pas bekend gemaakt als het helemaal rond is met terreineigenaren en bosbewoners (dassen, vogels).

Bij de avond was ook een boswachter van de Utrechtse Heuvelrug aanwezig, de routes (en ervaringen) daar zijn duidelijk voorbeeld voor regio Nijmegen. Aanleg/opzet gebeurt door Track & Trails (en vrijwilligers)
klinkt heel goed!!!!
Enig (klein) minpuntje vind ik is dat weer track & trials het ontwerp gaat doen en het dus niet echt een spannende route gaat worden maar een "veilige" flowtrail.
Maar dat er wat gaat gebeuren is natuurlijk heel positief! Rijk van Nijmegen heeft zo veel potentie.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

JohanGTT schreef:Licht verzet traint daar ook, lijkt me dat ik daar dan ook mag komen. Zie strava voor de tracks. Za en zo wel te druk met wandelaars maar door de weeks super mooi gebied. Dan heb ik het over het stuk vanaf Romeinse pad tot oude kleefsebaan.
Dat stuk bedoel ik inderdaad, leuk stukje met mooie hoogteverschillen. Dan zal het inderdaad toegestaan zijn.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

funride schreef: Enig (klein) minpuntje vind ik is dat weer track & trials het ontwerp gaat doen en het dus niet echt een spannende route gaat worden maar een "veilige" flowtrail.
Zo kan het ook
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Is't een beetje droog in de Groesbeekse bossen? Ik wil zondag een rondje gaan doen.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Plaats reactie