Supermuts schreef:Het gaat inderdaad goed met de fondsenwerving voor de nieuwe MTB routes in het Rijk van Nijmegen. Bosbeheerders zijn ook enthousiast. Reken erop dat we dit najaar heel veel handjes nodig hebben om samen al dat aanlegwerk te gaan doen. Al die een dagje (of dagdeel) willen komen helpen zijn tegen die tijd meer dan welkom.
Nog even geduld, na de vakanties zetten we voor alle bereidwilligen die een bijdrage willen leveren aan het nieuwe routenetwerk (rijden op door je zelf aangelegde route ) een facebook groep op.
Is er al meer nieuws op dit vlak?
Niet zo een haast! "Na de vakanties" staat er toch!
We krijgen eerst nog de kerstvakantie, de voorjaarsvakantie, paasvakantie, zomervakantie, herfstvakantie, kerstvakantie, voorjaarsvakantie, paasvakantie, zomervakantie, herfstvakantie... .
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Supermuts schreef:Het gaat inderdaad goed met de fondsenwerving voor de nieuwe MTB routes in het Rijk van Nijmegen. Bosbeheerders zijn ook enthousiast. Reken erop dat we dit najaar heel veel handjes nodig hebben om samen al dat aanlegwerk te gaan doen. Al die een dagje (of dagdeel) willen komen helpen zijn tegen die tijd meer dan welkom.
Nog even geduld, na de vakanties zetten we voor alle bereidwilligen die een bijdrage willen leveren aan het nieuwe routenetwerk (rijden op door je zelf aangelegde route ) een facebook groep op.
Is er al meer nieuws op dit vlak?
Niet zo een haast! "Na de vakanties" staat er toch!
We krijgen eerst nog de kerstvakantie, de voorjaarsvakantie, paasvakantie, zomervakantie, herfstvakantie, kerstvakantie, voorjaarsvakantie, paasvakantie, zomervakantie, herfstvakantie... .
Er staat ook "dit najaar".....
Harden the fuck up! Cannondale Uber V Focus Jam 6.9 Nine 2019 Orange 224 evo "We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride."
JohanGTT schreef:Dat denk ik ook. Maar 120K, ook met onderhoud voor de komende x jaar, is een berg geld voor een mtb route.
Inderdaad , dat geld kan beter besteed worden aan een aantal onverharde paden in dat gebied te asfalteren. Tenslotte zijn er veel meer mensen die op de weg fietsen dan onverhard. Bovendien behoeft een onverharderoute m.i. geen onderhoud.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
JohanGTT schreef:Dat denk ik ook. Maar 120K, ook met onderhoud voor de komende x jaar, is een berg geld voor een mtb route.
Inderdaad , dat geld kan beter besteed worden aan een aantal onverharde paden in dat gebied te asfalteren. Tenslotte zijn er veel meer mensen die op de weg fietsen dan onverhard. Bovendien behoeft een onverharderoute m.i. geen onderhoud.
Kun je bovenstaande wat toelichten? Wat zou je dan geasfalteerd willen zien aan deze route? Of bedoel je paden buiten de route om?
Dat er aan onverharde paden geen onderhoud gepleegd hoeft te worden ben ik in principe wel met je eens, laat de natuur zijn werk doen. Is een pad te slecht om te fietsen, laat het rusten, alleen daar gaan we met zijn allen de fout in vind ik. Ik heb zondag ook gefietst in deze omgeving, het was echt supernat, maar we hebben de slechte stukken overgeslagen, dan maar een keer genoegen nemen met een korter rondje.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Tsjibiti schreef:Inderdaad , dat geld kan beter besteed worden aan een aantal onverharde paden in dat gebied te asfalteren. Tenslotte zijn er veel meer mensen die op de weg fietsen dan onverhard. Bovendien behoeft een onverharderoute m.i. geen onderhoud.
Kun je bovenstaande wat toelichten? Wat zou je dan geasfalteerd willen zien aan deze route? Of bedoel je paden buiten de route om?
Dat er aan onverharde paden geen onderhoud gepleegd hoeft te worden ben ik in principe wel met je eens, laat de natuur zijn werk doen. Is een pad te slecht om te fietsen, laat het rusten, alleen daar gaan we met zijn allen de fout in vind ik. Ik heb zondag ook gefietst in deze omgeving, het was echt supernat, maar we hebben de slechte stukken overgeslagen, dan maar een keer genoegen nemen met een korter rondje.
Ach, als Tsjibiti niet achter de TV naar motorcrosswedstrijden kijkt, dan toert hij wat rond op zijn Stella e-bike over de geasfalteerde fietspaden. Zijn commentaar in deze sectie moet je nooit serieus nemen dus.
Probleem met "geen onderhoud en de natuur zijn werk laten doen en het dus vermijden van de slechte stukken" is dat je dan in no-time alle bossen rond Nijmegen moet vermijden... .
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Tsjibiti schreef:Inderdaad , dat geld kan beter besteed worden aan een aantal onverharde paden in dat gebied te asfalteren. Tenslotte zijn er veel meer mensen die op de weg fietsen dan onverhard. Bovendien behoeft een onverharderoute m.i. geen onderhoud.
Kun je bovenstaande wat toelichten? Wat zou je dan geasfalteerd willen zien aan deze route? Of bedoel je paden buiten de route om?
Ik bedoel de brede grindpaden buiten de bestaande MTB-route. Zodat er de al bestaande mogelijkheden tot het fietsen op de weg in dit heuvelachtige gebied uitgebreid worden. Dat voorziet in een veel grotere behoefte dan in MTB-en.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Lars TB schreef:
Ach, als Tsjibiti niet achter de TV naar motorcrosswedstrijden kijkt, dan toert hij wat rond op zijn Stella e-bike over de geasfalteerde fietspaden. Zijn commentaar in deze sectie moet je nooit serieus nemen dus.
Probleem met "geen onderhoud en de natuur zijn werk laten doen en het dus vermijden van de slechte stukken" is dat je dan in no-time alle bossen rond Nijmegen moet vermijden... .
Niet als iedereen zich daar aan houd Dan worden de paden ook niet slechter....maar dat is natuurlijk nooit haalbaar. Ben in ieder geval nooit voorstander om alle paden glad te strijken, en al helemaal geen asfalt in de bossen te laten aanleggen
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson schreef:
Kun je bovenstaande wat toelichten? Wat zou je dan geasfalteerd willen zien aan deze route? Of bedoel je paden buiten de route om?
Ik bedoel de brede grindpaden buiten de bestaande MTB-route. Zodat er de al bestaande mogelijkheden tot het fietsen op de weg in dit heuvelachtige gebied uitgebreid worden. Dat voorziet in een veel grotere behoefte dan in MTB-en.
Nee, dat natuurlijk nooit, paden in het bos gewoon laten zoals ze zijn, vind het grind al teveel op verhard lijken....Maar neem aan dat het niet serieus bedoeld was? Zoals hierboven door enkele lieden al geopperd
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Lars TB schreef:
Ach, als Tsjibiti niet achter de TV naar motorcrosswedstrijden kijkt, dan toert hij wat rond op zijn Stella e-bike over de geasfalteerde fietspaden. Zijn commentaar in deze sectie moet je nooit serieus nemen dus.
Probleem met "geen onderhoud en de natuur zijn werk laten doen en het dus vermijden van de slechte stukken" is dat je dan in no-time alle bossen rond Nijmegen moet vermijden... .
Toch moet ik altijd stiekem lachen om het ge-troll van Tsjibiti
Even een vraag over de routes van Groesbeek. Ik heb daar vorig jaar in het wilde weg door het bos gefietst, waaronder een aantal stukken van een route maar ik zou bij god niet meer weten waar precies en welke route het was; volgens mtb routes.nl zijn er twee lussen.
Ging om een aardig technisch stuk met wat krappere bochten, wat wortels en een soort holle weg (als ik me niet vergis) die je kruist. Was volgens mij een wat dichtbebost stuk.