Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

In deze tijd van het jaar heeft de rode route nog meer als anders er een paar notoire modderstukken in zitten. Maar het merendeel van de route is gewoon goed te doen. De mul zand stukken zijn nu juist weer makkelijker te befietsen! Veel plezier!
Wild Thing
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 17 januari 2005, 20:53
Mijn mountainbike: Trek Cobia

Heb hem vandaag inderdaad gefietst en hij was goed te rijden. De modderstukken vielen op zich wel mee op een paar kleine stukjes na, maar dat maakt het ook wel leuk. Echt een leuke route alleen jammer dat er een hoop bewegwijzeringsplaatjes kapot zijn geslagen of zijn verwijderd.
Verder echt een aanrader.
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Alweer? Vorig jaar zijn er nog een hoop vernieuwd, het houdt ook kennelijk nooit op!
Gelukkig wijst de route redelijk zichzelf door de sporen.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Al eens aan gedacht een vriendelijk briefje te schrijven aan de beheerders van de bordjes? / route?

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
jankoets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: zo 22 juli 2007, 22:59
Mijn mountainbike: Surly Straggler SS, Giant XTC 29er, Giant TCR Advanced

Wild Thing schreef:Echt een leuke route alleen jammer dat er een hoop bewegwijzeringsplaatjes kapot zijn geslagen of zijn verwijderd.
Verder echt een aanrader.
Gisteren ook een gedeelte (tot oude spoorbruggetje) van rood gefietst. Daar waren bijna alle(!) bordjes moedwillig gesloopt. Echt structureel zeker 20 bordjes achter elkaar verwijderd/gesloopt. :~
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Ik rijd al 20 jaar in de bossen bij Groesbeek(dus al lang voordat er officiele routes waren). In Het gebied tussen het zweefvliegveld en Groesbeek zijn erg veel uitdagende paden te vinden buiten de officiele route. Helaas zijn er wel mensen actief die regelmatig takken op de paden gooien, even aan de kant gooien , heeft iedereen plezier van. Als je je goed gedraagd kan je hier super mountainbiken. Ga je meer richting Plasmolen/ Milsbeek blijf dan op de route, hier wordt wel eens gecontroleerd.
Wild Thing
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 17 januari 2005, 20:53
Mijn mountainbike: Trek Cobia

shiverer schreef:Al eens aan gedacht een vriendelijk briefje te schrijven aan de beheerders van de bordjes? / route?
Enig idee wie dat zou moeten zijn?
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Bij ieder bos staat aan het begin wie de beheerder dan wel eigenaar is. Ik zou bij die betreffende
instantie eens beginnen ;)

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

Vreemd dat een plaatselijke atb-vereniging de route niet 'claimt', en daarmee verantwoordelijkheid neemt voor het onderhoud. Ik zou er bijvoorbeeld geen probleem mee hebben om een bijdrage te betalen zoals natuurmonumenten dat op sommige routes doet, in ruil voor goed onderhoud.

Hoe ligt de route er momenteel bij? Nog steeds matig onderhoud, vernielde bewegwijzering en modder?
Loeky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 270
Lid geworden op: ma 15 oktober 2007, 11:28

xenios schreef: Hoe ligt de route er momenteel bij? Nog steeds matig onderhoud, vernielde bewegwijzering en modder?
haha modder met deze temperatuur zeker? Het is al lang allemaal bevoren, echt heerlijk! Over de bewegwijzering kan ik niks zeggen, ik let niet op die bordjes :-D
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

:oops: Toch ben ik niet blond...
Loeky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 270
Lid geworden op: ma 15 oktober 2007, 11:28

vandaag weer rode route gereden (flink deel ervan) en waar ik reed waren de bordjes nog aanwezig!
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

Heb de rode route inmiddels gereden, gestart vanaf Het Zwaantje. Leuke route, alleen jammer van de vele lange, brede paden. Ik hou meer van het technische bochtenwerk.
Wat betreft de bordjes; ik heb twee keer gegokt welk pad te nemen bij een kruising waar een bordje ontbrak/onleesbaar was. Lastig omdat de bandensporen in drie verschillende richtingen liepen :~
jjklomp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 2 januari 2008, 15:32
Mijn mountainbike: Cube LTD CC 2009

Onlangs nog flink gefietst op de rode en groene route. Beide routes zijn m.i. weer goed begaanbaar. Veel bomen zijn inmiddels na een flinke snoeibeurt verwijderd. En eerlijk gezegd, vind ik het niet erg als er soms wat boomstammetjes op het pad liggen. Wat betreft de modder is vooral de groene route erg modderig. De rode is een stuk droger. Wel ligt er zo nu en dan nieuw zand (wat toen het net gestort was, erg lastig) op de ontstane moerassen. Nu ik het bos steeds beter leer kennen, maak ik gebruik van kleine paadjes tussen de route door. Dit maakt dit bos erg tof om te rijden, omdat het hoogteverschil erg afwisselend is. Ook technisch zijn die kleine paadjes een leuke uitdaging.
## Kom biken in het Rijk van Nijmegen ##
Digital P
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 17 september 2007, 19:07
Mijn mountainbike: Cannondale Rush 600; Gazelle HeavyDutyNL
Contacteer:

Om weer on topic te komen dit bericht:

Ik heb de route zo'n 3 weken geleden gereden en de groene route is prima te volgen. De rode route daarintegen mist nogal wat bordjes, ze lijken inderdaad weggesloopt. Ik was blij dat ik een GPS bij me had zodat ik de route kon volgen en geen extra schade aan de natuur hoefde te berokkenen.
Ik weet niet wie of wat de bordjes sloopt, ik weet wel dat het zeer hinderlijk is en geen voordeel voor wie dan ook heeft.
Verder een hele toffe route en vrij zwaar (vooral de klimmen). Het stuk (die wal waarop je op en weer wordt gejaagd) in heumensoord waar techniek wordt getest is heel erg tof.
De man die het wiel uitvond was een idioot.
De man die de andere drie uitvond een genie.

[Sid Ceasar]
Plaats reactie