Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Dat is de Scheidingsweg idd. Zelf parkeer ik m ook wel eens een klein stukje verderop, tegenover de ingang van het sauna centrum. Dat is net over het spoor linksaf. (kruising Panovenlaan/Sionsweg)
Vander
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 3 augustus 2018, 22:02

Boekenkist schreef:@Johnny, je bedoelt hier ergens neem ik aan.
Ik fiets de groene route regelmatig en zet de auto altijd hier.

Is iets verder doorrijden vanaf jouw google-maps punt. Staat je auto wel meer 'verborgen' maar zelf nog nooit problemen gehad. Ook wel aardig wat verkeer daar (fietsers, wandelaars etc).

Als je vanaf dat parkeerterrein naar de hoofdweg terugfietst zie je al het eerste groene markeringsbordje (rechtsaf moet je dan), en de route komt dan mooi weer bij dat parkeerterrein uit.
Vander
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 3 augustus 2018, 22:02

Weet iemand een goede parkeerplek om de rode route te volgen? Als ik de parkeergelegenheden die mtbroutes.nl aangeeft bekijk, lijken die nog best een stuk van de route te liggen..
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Het eerder genoemde zweefvliegveld, of de Landwinkel Klein-Amerika. Voor optie #2 moet je wel even een stuk binnendoor rijden - wel prima parkeren daar.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik zet 'm altijd neer bij de Duivelsberg. Ook niet naast de route, maar als je terug komt even naar boven rijden en Pannenkoek om de dag af te sluiten. Vanaf de parkeerplaats is het de weg naar boven rijden, rotonde links, rechtdoor, rechts, rechtdoor tot je links een parkeerplaats in het bos ziet, (daar sneuvelt nog wel eens een raampje begreep ik) daar er in en je zit op de groene route. Verderop kan je dan over naar rood. Ik rij ze altijd samen je zit dan op een kilometer of 40. Heen en terug naar genoemde parkeerplaats tegen de 50. Maar hé, je was er toch moet wel de moeite zijn om er heen te rijden.

https://www.strava.com/activities/1516075328" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand heeft ooit ook eens een legale route door het bos van de Duivelsberg naar de route verteld, maar die weet ik helaas niet meer. Dus misschien als wij die persoon nog eens lief aankijken. :) (gpx is makelijker)

Andere tip: kamperen op Camping “Op den Stuwwal” Groesbeek http://www.camping-groesbeek.nl" onclick="window.open(this.href);return false; legt naast de route. Kan je er mooi twee dagen van maken. Eerst Nijmegen en de volgende dag Reichswald (of andersom) heb ik vorige week zelf gedaan. Prima bevallen.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Oh ja, pannenkoeken! Goed idee, en een fijn plekje om te eten daar.
Die legale verbinding is er zeker nog, ikzelf heb m alleen niet op kaart staan...
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Johnny Hoogmoed schreef:Oh ja, pannenkoeken! Goed idee, en een fijn plekje om te eten daar.
Die legale verbinding is er zeker nog, ikzelf heb m alleen niet op kaart staan...

Het is zo'n fijn plekje dat ik er voor omrij als ik ook maar enigszins in de buurt ben. :D Mijn top tip, zorg wel dat je er op zijn laatst net even naar vijven bent. Iets later er het is er behoorlijk druk. (a.k.a. vol)

Als ik je nu heel lief aankijk voor een gpx? Heb je weer een ritje van de week. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

:winkie: K heb m nog steeds niet op kaart, niet echt ;).

Maar in tekst: vanaf de Duivelsberg de Oude Kleefsebaan oversteken, door het bos en evt. schotterpad richting de Canadese begraafplaats. Hier fiets je aan de noordzijde langs richting Zevenheuvelenweg, die steek je over, dan klein stukje mul pad die de golfbaan doorkruist. En dan ben je op een meter of 50 verwijderd van de (groene) route.
Van tevoren even oriënteren op de kaart en dan kom je er wel. Een stuk open veld/schotterpad vind ik persoonlijk het leukst: meer vakantiegevoel.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Is dat hele landgoed van Jurgens vrij te rijden? Ik kan zo op Openstreetmap geen schotterpad ontdekken. (Google maps heb je helemaal niks aan) Maar zie denk ik wel wat je bedoeld. Uitkomen op de Hel en dan de Zevenheuvelenweg oversteken naar Bove Hel. Tweede pad rechts, links, en dan zit je op de route.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Ik heb 'm even uitgetekend voor je: https://trackprofiler2.appspot.com/track:nopnkp" onclick="window.open(this.href);return false;.

Vwb legaliteit: ik weet dat de lokale MTB vereniging ook traint in dit gebied (waar op de kaart Landgoed van Jurgens staat liggen wat leuke klimmetjes en afdalingen). Geen idee of zij aparte afspraken hiervoor hebben - ik heb in ieder geval nergens verboden gezien.
Bij wandelaars (ook ondergetekende) is het een populair stukje, dus in 't weekend is het wat drukker. Doordeweeks kom je eigenlijk alleen maar schapen tegen :).

Bonustip: als je bij het laatste rechte stukje richting Zevenheuvelenweg aankomt (bij de rechts-links knik) kan je ook een korte tricky afdaling pakken van gestort puin - dus richting het noorden. Onderaan links, stukje rechtdoor tot de Zevenheuvelenweg, links-rechts en je bent bij het pad door de golfbaan.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ah, bedankt loopt iets anders dan ik dacht. Maar hier kan ik zeker wat mee. Volgende keer eens kijken. Korter, en mooier dan over de weg. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Mooi! Op de terugweg zou je nog wat kunnen experimenteren in het stukje bos aan de linkerkant van dat schotterpad, daar liggen leuke paadjes. Bij de Canadese begraafplaats die afdaling met puin pakken, onderaan links, 1e rechts en noordelijk aanhouden, aan de westkant kun je toch nergens heen dus verdwalen zul je niet snel. Daarna kom je vanzelf weer bij de Oude Kleefsebaan uit.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Johnny Hoogmoed schreef:@Boekenkist Ik bedoelde dus parkeren op de parallelweg langs de Scheidingsweg. Volgens mij weet ik waar Kermit geparkeerd heeft, die parkeerplaats ligt een beetje afgeschermd van de weg. Op die parallelweg komen vrijwel non-stop auto's en fietsers voorbij.
Als je trouwens toch bij het zweefvliegveld wil parkeren; als je 100 meter verder rijdt richting het spoor heb je ook een parkeerplaats. Maar k zou toch de Scheidingsweg adviseren ;)
Vanwege mijn internetloze vakantie een nog een late reactie. Maar bij deze veel dank aan Johnny! Scheidingsweg was een goede tip en ook de gpx die ik van je heb mogen ontvangen was prima. Vorige week zondag rood en groen gefietst met mijn fietsmaatje en we hebben ons prima vermaakt. Soms wel wat mulle stukken onderaan de afdalingen, maar dat mocht de pret niet drukken. Ook bij 2 klimmetjes helaas van de fiets af gemoeten, omdat deze te mul waren om tegen op te fietsen. Gezien de regen die de afgelopen week in NL gevallen is, zullen deze 'problemen' nu wel opgelost zijn. De volgende keer gaan we de route wat uitbreiden met wat stukjes in het Reichswald. Ik zal eens even in dat topic kijken of ik daar wat leuke gpx-bestanden kan vinden.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Lees net een berichtje op fb dan men aan de gang kan met de nieuwe routes.

https://www.facebook.com/MTBLichtVerzet ... 6906582254" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Heel benieuwd wat het gaat worden. Wij krijgen er weer een mooie plek bij in Nederland denk ik.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Nice :D Schep ligt bij dezen klaar!
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Plaats reactie