Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Johnny Hoogmoed schreef:... en van stenen die onder je wielen weg kunnen schieten. ...
Ik weet niet welke utopie jij voor ogen hebt. Maar zowel in Nijmegen als op de UHR ga je nu niet echt stenen vinden. Dan kun je het wensen, maar het gaat nooit gebeuren. In NL zullen we het moeten doen met wat we hebben.

En in mijn ogen hebben we al rechte paden genoeg, honderden kilometers aangelegd fietspad door de Nederlandse bossen. Daar kun je je prima uitleven als jij die 75% (!!!) 'bijkomen' op de UHR nog niet genoeg vindt (als jij vindt dat dit 90% is, dan doe je iets grondig fout!). En daarbij, ook op de UHR kun je op alle routes hier en daar gewoon het fietspad op om een stuk af of bij te snijden.

Maar waarschijnlijk vindt jij de paden in Zuid Frankrijk te rotsachtig, de trails in Italië te steil, de klimmen in Oostenrijk te lang en het rijden in Schotland te technisch... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Lars TB schreef:
Johnny Hoogmoed schreef:Maar waarschijnlijk vindt jij de paden in Zuid Frankrijk te rotsachtig, de trails in Italië te steil, de klimmen in Oostenrijk te lang en het rijden in Schotland te technisch... .
Dat zijn wel erg veel aannames. En je weet wat ze over die dingen zeggen...

En voor wat betreft stenen: de geul in het traumapad, de 1e klim in rood en de afdaling bij de Canadese begraafplaats (oké, zit niet in de route en zal er ook wel niet in komen). Inderdaad; dat maakt nog geen rockgarden en Zuid-Europa is het evenmin, maar een mens mag dromen.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Johnny Hoogmoed schreef:..., maar een mens mag dromen.
Als je je nu aanmeldt bij de organisatie, dan bestaat er een kans dat je een gedeelte van die dromen in realiteit om kunt zetten!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Lars TB schreef:Als je je nu aanmeldt bij de organisatie, dan bestaat er een kans dat je een gedeelte van die dromen in realiteit om kunt zetten!
Haha, ja... heb ik al gedaan. Mocht je ook willen; zie de posts van Supermuts op pagina 179 van dit draadje. Misschien dat we elkaar dan ergens in het midden tegenkomen. :winkie:
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Nog geen schop de grond in en het gezeik is al begonnen... :roll:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Merijn. schreef:Nog geen schop de grond in en het gezeik is al begonnen... :roll:
das tegenwoordig altijd met alles zo, Je kan nooit iedereen tevreden houden, daarnaast heb je ook nog te maken met vergunningen en regels etc

gewoon gas op die lollie.. Mooi tech segment (afdaling met wat rockgardensbalken.. oid zou leuk zijn, maar als het niet mag houdt het op)
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Herkenbaar wat Suravida zegt. Ik heb het gebied de afgelopen jaren steeds harder zien aftakelen. Wat er ook van wordt gemaakt, het zal beter zijn dan wat het nu is.
Merijn. schreef:Nog geen schop de grond in en het gezeik is al begonnen... :roll:
:lol: da's altijd hè. Als de vernieuwde route straks wordt geopend zal dat wel verstommen :wink:
modder zuigt!
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef:
Johnny Hoogmoed schreef:..., maar een mens mag dromen.
Als je je nu aanmeldt bij de organisatie, dan bestaat er een kans dat je een gedeelte van die dromen in realiteit om kunt zetten!
En dat is dus een droom; je mag waterputten graven, boomwortels verwijderen
En het pad glad harken. :lol:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

mijn mening; laten zoals het is, laat de beoordeling maar kelderen op de ranglijst. Dan wordt t niet zo druk, krijgen de paden de tijd om te herstellen.
Voor een paar jaar terug is er ook onder het mom van "onderhoud" een hoop aangepast. Naar mijn idee zijn de paden toen alleen maar breder en vlakker geworden. Niet leuker dus. Modder, daar ben ik ook geen voorstander van, ga het ook niet opzoeken als de ondergrond te slecht is, dan maar ergens anders of niet fietsen ( MTB is toch een zomersport? )

Ik ben veel te bang dat er straks niet meer gedoogt wordt een keer buiten de paden te rijden.

UHR vind ik leuk om eens af te wisselen maar ik vermaak me rondom Nijmegen nog steeds prima, je moet alleen weten waar :wink:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Modder, daar ben ik ook geen voorstander van, ga het ook niet opzoeken als de ondergrond te slecht is, dan maar ergens anders of niet fietsen ( MTB is toch een zomersport? )
Zomersport?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Inderdaad zomersport. Dat die rare racefietsers het leuk vinden om opeens in de winter in de bagger te spelen snap ik ook niet.
◼︎ Go round the outside.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Tijgerhaai schreef:Inderdaad zomersport. Dat die rare racefietsers het leuk vinden om opeens in de winter in de bagger te spelen snap ik ook niet.
Laatste keer dat ik de rode route reed is nu ongeveer 2 jaar terug. Toen kon ik mn derailleur en lagers vervangen na de rit. Modder hoort niet bij MTB'en, ga lekker veldrijden als je van kapotte spullen houdt... :-{
Ik ben enthiousiast over de aankonidigingen. Hopelijk wordt Nijmegen een betere kopie van Amerongen :bier:
- Zoveel mogelijk mooie kombochten
- Zoveel mogelijk afwateringsputten
- Zoveel mogelijk bladblazers

Ok, wat technische klimmetjes waar het onderhoud niet plaats vind zijn altijd welkom. Zie je nu op de UHR ook al gebeuren trouwens.
Waar woke is, is vuur
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Rilson schreef:( MTB is toch een zomersport? )
Mijn seizoen telt 365 dagen per jaar :wink:
modder zuigt!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Hier in Nederland telt voor velen het seizoen inderdaad 365 dagen.

Maar dat maakt nog niet dat mountainbiken geen zomersport meer is!
Ik rijd in de winter ook veel op de weg. Toch is racefietsen een zomersport...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Makkelijk schreef: Ik ben enthiousiast over de aankonidigingen. Hopelijk wordt Nijmegen een betere kopie van Amerongen :bier:
- Zoveel mogelijk mooie kombochten
- Zoveel mogelijk afwateringsputten
- Zoveel mogelijk bladblazers
:lol:
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Plaats reactie