Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
IAmBeeblebrox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 27 december 2009, 11:54
Mijn mountainbike: Focus Super Bud 29R 1.0 Factory 2015
Contacteer:

HB_Eagle schreef: wo 24 oktober 2018, 15:36 Wanneer de nieuwe "rode" route af is,
Is de oude rode route dan ook verboden toegang ?
Op enig moment gaan de oude routes "dicht". Die hebben dan geen enkel nut meer (want in minder goede staat, minder leuk, minder lang etc.). Maar delen van de oude route worden waarschijnlijk ook weer opgenomen in de nieuwe route. De nieuwe route gaat, zoals het plan er nu uit ziet, uit meerdere, onafhankelijk te rijden maar ook verbonden, lussen bestaan. Helaas kunnen we nu nog niet meer meer details vrijgeven.
-- And if it doesn't make you happy you can always fake a smile --
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Wordt het Traumapad eigenlijk opgenomen in de nieuwe routes?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mag toch hopen van wel. En soort gelijke paadjes hopelijk ook. :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

suravida schreef: do 25 oktober 2018, 11:55 Wordt het Traumapad eigenlijk opgenomen in de nieuwe routes?
welk stuk heet "het Traumapad " ?
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

HB_Eagle schreef: do 25 oktober 2018, 13:20
suravida schreef: do 25 oktober 2018, 11:55 Wordt het Traumapad eigenlijk opgenomen in de nieuwe routes?
welk stuk heet "het Traumapad " ?
Als de route de Nijmeegsebaan kruist ga je nu over de zandweg naar beneden richting het spoor. Links van die saaie afdaling ligt in het bos verscholen het Traumapad. Vaak modderig, maar met een aantal hele vette stukken. Wat mij betreft een mooi voorbeeld hoe een vette Nederlandse afdaling eruit kan zien.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het zou de norm moeten zijn. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

suravida schreef: do 25 oktober 2018, 14:46
HB_Eagle schreef: do 25 oktober 2018, 13:20
welk stuk heet "het Traumapad " ?
Als de route de Nijmeegsebaan kruist ga je nu over de zandweg naar beneden richting het spoor. Links van die saaie afdaling ligt in het bos verscholen het Traumapad. Vaak modderig, maar met een aantal hele vette stukken. Wat mij betreft een mooi voorbeeld hoe een vette Nederlandse afdaling eruit kan zien.
Oo.. daar
Dan weet ik het wel
Is op de groene route
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
IAmBeeblebrox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 27 december 2009, 11:54
Mijn mountainbike: Focus Super Bud 29R 1.0 Factory 2015
Contacteer:

HB_Eagle schreef: do 25 oktober 2018, 15:38 Is op de groene route
Nou ja, technisch gezien is het langs de groene route. De groene route komt nergens officieel over het traumapad.
-- And if it doesn't make you happy you can always fake a smile --
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Ook een mooie niet-officiële afdaling is op rood, vlak voor je rechtsaf de Maldensebaan op gaat. 20 meter eerder kun je rechts een single track in met een heerlijke lange afdaling helemaal tot aan de Biesseltsebaan. Wel opletten: als je de rode route wilt blijven volgen moet je uiterlijk al halverwege links af slaan om de Maldensebaan over te steken.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Één van de beste afdalingen zit eveneens in die hoek verstopt. Ergens hoop ik dat deze stukjes hun scherpe randjes blijven houden en (met alle respect) geen onderwerp worden van flowtrail-happy-routebouwers.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Hoe ligt de route er nu bij? De moeite waard, of beter meteen het Reichswald in duiken?
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Reichswald heeft al het hele jaar last van de storm afgelopen januari, waardoor veel van de leuke singletracks geblokkeerd zijn/waren. Bredere paden zijn dacht ik inmiddels wel redelijk vrij gemaakt.
De routes van Nijmegen lagen er de afgelopen weken verbazend goed bij dankzij de aanhoudende droogte. En heeft ook best wat leuke tracks, als je ze weet te vinden. Meest bekend:
- traumapad: groene route, na het oversteken van de Nijmeegsebaan (asfaltweg) direct linksaf en na 10 meter rechts de singletrack op. De route gaat eigenlijk via het brede grindpad naar beneden...
- Maldensebaan: Route gaat officieel via het verharde fietspad naar beneden, maar 5 meter voordat je rechtsaf de Maldensebaan opgaat, ligt ook een singletrack verscholen die parallel naar beneden gaat.

En zo zijn er nog wel wat meer... Persoonlijk vind ik deze twee al de moeite waard om bij Nijmegen te rijden.
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Op de rode route kom je een fikse omgehakte boom tegen, ergens na het Jachtslot. Te groot voor een bunny hop :o
Het is echter geen afzetting van de route. Als je erover heen klimt, kun je gewoon verder rijden.
De boom ligt trouwens op een plek waar de route een beetje omhoog gaat, dus alleen de echte raceduivels moeten opletten...
Blubberman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 13:01

Momenteel is bosbeheer flink bezig. De grote machines rijden de paden soms een beetje kapot. Daardoor mullere ondergrond. Ook de asfaltweg-klim bij het jachtslot ligt even open. Volgens mij mag je er officieel niet op. Maar toen ik t bos uitkwam zag ik geen verboden toegang bord. Kan ook zijn dat ze terwijl ik erover schrijf al weer een stuk verder zijn.

Ik ga morgen daar weer rijden en zal nog even laten weten hoe het er nu bij ligt..


Ik ben overigs erg benieuwd naar de nieuwe routes! Is er een tijdsplan? Of ergens waar we nieuws kunnen volgen?
Blubberman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 13:01

Vandaag dus weer de groene route gereden, samen met de rode. De paden zijn ondertussen prima te bereiden. Je ziet al weer banen ontstaan waar mede bikers over heen rijden.
De weg naar t jachtslot is inmiddels onverhard en beetje drassig. Maar prima te rijden. De machines zijn nog bezig dus wie weet binnenkort een mooi nieuw laagje asfalt.. al hoeft dat voor ons natuurlijk niet. Haha
Plaats reactie