Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Dus jij gaat ook op de weg tegen het verkeer in omdat er geen 1 bord staat wat het verbied..? Als iedereen zo alles gaat interpreteren word het een lekker zooitje. Een route aanduiding is toch niet voor niks. Als ze dat tegen de richting in bedacht hadden, werd dat ook wel aangegeven.
Ik vind het hier niet zo erg, maar als ik zo'n pannekoek in de drunense duinen tegen kom zet ik me fiets overdwars om er wat van te zeggen. Bijna een crash gehad door zo 1. Gaat toch hard als je allebei 20 rijd..
life starts @ 150bpm...
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Afgelopen zaterdag op drieluik Dorst (volgens mij was het parcours Vrachelen) drie cyclocrossers tegen de rijrichting in tegengekomen, gelukkig was het een wat rechter stuk zodat we konden roepen, had er niet aan moeten denken als je die op een snel technisch gedeelte tegen zou komen...

De mannen waren waarschijnlijk vanaf het fietspad overgestoken door het bos naar "dat mooie smalle bospaadje" zonder een idee te hebben..
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Don't feed the troll mensen..
Waar woke is, is vuur
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

g60 schreef:Dus jij gaat ook op de weg tegen het verkeer in omdat er geen 1 bord staat wat het verbied..? Als iedereen zo alles gaat interpreteren word het een lekker zooitje. Een route aanduiding is toch niet voor niks. Als ze dat tegen de richting in bedacht hadden, werd dat ook wel aangegeven.
Ik vind het hier niet zo erg, maar als ik zo'n pannekoek in de drunense duinen tegen kom zet ik me fiets overdwars om er wat van te zeggen. Bijna een crash gehad door zo 1. Gaat toch hard als je allebei 20 rijd..
Een route aanduiding is niets meer dan het gemakkelijk maken om een traject te rijden voor mensen die er de weg niet weten. Het heeft geen enkele rechtsgeldigheid. Er zijn talloze mensen die niet eens de pijltjes van zo'n route herkennen en al helemaal niet weten wat het inhoudt.
Het dwars zetten van je fiets is juridisch juist volledig fout. Als iedereen alert is , niet fietst alsof een record moet worden gebroken en niet met oogkleppen op fietst is er geen enkel extra gevaar. Gewoon zoals als in het gewone verkeer.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Volgens mij is alles over het werkelijk zeer intrigerende onderwerp "De futiliteit en rechtsgeldigheid van bordjes met een driehoekje en 2 rondjes erop" in dit topic al tot het onderste van de kan besproken.

Ik ben vooral erg benieuwd naar de nieuwe routes, dus wacht met smart op dit najaar. Wat me nog opviel vorige week is de grote omgevallen boom op de rode route vlak voor het bruggetje (komend vanuit het noorden), hier ligt ondertussen best een leuk paadje omheen.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Johnny Hoogmoed schreef:Volgens mij is alles over het werkelijk zeer intrigerende onderwerp "De futiliteit en rechtsgeldigheid van bordjes met een driehoekje en 2 rondjes erop" in dit topic al tot het onderste van de kan besproken.
Heb je helemaal gelijk in. Maar ik begon er hier niet over. "G60" stelde de vraag en dan vind ik het niet meer dan logisch er hier mijn mening (nogmaals) over te geven.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tsjibiti schreef:
Johnny Hoogmoed schreef:Volgens mij is alles over het werkelijk zeer intrigerende onderwerp "De futiliteit en rechtsgeldigheid van bordjes met een driehoekje en 2 rondjes erop" in dit topic al tot het onderste van de kan besproken.
Heb je helemaal gelijk in. Maar ik begon er hier niet over. "G60" stelde de vraag en dan vind ik het niet meer dan logisch er hier mijn mening (nogmaals) over te geven.
Het is daadwerkelijk je mening? :o


En wij maar denken dat je een trol bent :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

[/quote]
Er is geen enkel officieel (verkeers)bord dat het verbiedt.[/quote]

Wat ben jij een rare snuiter Sjipiti met je juridische gewazel, van mij mag je denken wat je wilt maar het ook nog prediken hier overal vind ik echt SNEU.


TROL +1
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Tsjibiti schreef: Een route aanduiding is niets meer dan het gemakkelijk maken om een traject te rijden voor mensen die er de weg niet weten. Het heeft geen enkele rechtsgeldigheid. Er zijn talloze mensen die niet eens de pijltjes van zo'n route herkennen en al helemaal niet weten wat het inhoudt.
Het dwars zetten van je fiets is juridisch juist volledig fout. Als iedereen alert is , niet fietst alsof een record moet worden gebroken en niet met oogkleppen op fietst is er geen enkel extra gevaar. Gewoon zoals als in het gewone verkeer.
Ik ben het eens met een paar dingen maar je kunt toch zelf wel verzinnen dat tegen de richting in rijden op routes ldd en dorst en meer van dat soort routes gewoon niet slim is voor je eigen veiligheid en voor die van anderen. Dat is mijn mening en hier laat ik het bij.

Ik ben meerdere bomen over de route tegen gekomen. Ook in in het pad waar de route even elkaar kruist bij het fietspad richting vliegveld.
life starts @ 150bpm...
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Heeft Tsjibiti wel eens een poging gedaan om een roltrap tegen de draairichting in te lopen?

Ik doe dat regelmatig of iig als ik de kans krijg. Gewoon. Omdat het kan. Lekker belangrijk of een ander daar last van heeft. Ik hou nu eenmaal van traplopen en wat is er dan mooier dan een roltrap tegen de looprichting in te gebruiken? Wel gewoon op het gemak he, zodat iedereen goed rekening met me kan houden.
Staan geen verbodsbordjes bij dat je niet tegen de draairichting in mag lopen (is niet nodig, looprichting is voor iedereen duidelijk) en is dus meestal ook niet verboden. Hoeft ook niet want bijna niemand behalve ik haalt dit in zijn hoofd.


Love it :tong
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Weet iemand of dat particuliere watertappunt in route groen bij spoorwegbrug s'avonds/s'nachts ook gewoon te gebruiken is?
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

qeubee rider schreef:Weet iemand of dat particuliere watertappunt in route groen bij spoorwegbrug s'avonds/s'nachts ook gewoon te gebruiken is?
Lijkt me van wel; heb 't echter nog nooit uitgeprobeerd. Maar belangrijker (omdat het mij nieuwsgierig maakt): waarom wil je daar 's nachts water halen? :)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Had ook niet het vermoeden dat die dicht gaat, maar weet t graag :-q

Hiervoor: Let's "mega" Ride . Shoot for te stars.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 8&t=135308" onclick="window.open(this.href);return false;

zijn nog aan het uitvogelen wat volgorde van routes zal worden.
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

qeubee rider schreef:Had ook niet het vermoeden dat die dicht gaat, maar weet t graag :-q

Hiervoor: Let's "mega" Ride . Shoot for te stars.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 8&t=135308" onclick="window.open(this.href);return false;

zijn nog aan het uitvogelen wat volgorde van routes zal worden.
:o Mooie uitdaging, succes alvast!
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Wil wellicht komende maandag beide routes (rood & groen) gaan rijden. Kom uit de buurt van R'dam, dus mijn vraag is of het de moeite waard is en of ik nog ergens rekening mee moet houden. Hoor graag van jullie :)
Plaats reactie