MTB route Havelte

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
royk2014
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 11 juli 2014, 21:08
Mijn mountainbike: sensa catena 26

Vanmiddag begonnen op de rode route. Bij darp de blauwe route op gepakt en weer de rode route opgepakt tot aan kallenkote lag er prima bij.
Super fiets weer trouwens.
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Let op - Let op - Let op - Let op

Wedstrijd Canicross, Bikejöring en Stepjöring op 12 februari 2017 in Havelte


Op zondag 12 februari organiseert Canicross Havelte in Havelte een landelijke wedstrijd Canicross, Bikejöring en Stepjöring (hardlopen, fietsen en steppen met een aangelijnde hond die de loper, fietser of stepper voorttrekt). Globale tijdsindicatie van de wedstrijd is van 11.00 tot 16.00 uur.

De wedstrijd bestaat uit een parcours van enkele kilometers over de paden in het natuurgebied achter Sportpark Meerkamp. De start/ finish is op de zandvlakte achter het sportpark. We hebben geprobeerd om de MTB paden in onze routes te vermijden, echter we ontkomen er niet aan dat we ook MTB paden meenemen. Indien dit het geval is, gebeurt dit met de fietsrichting mee.

Voor deze wedstrijd hebben we een vergunning aangevraagd bij de gemeente en afgestemd met diverse instanties die betrokken zijn bij dit gebied, zoals Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten, Defensie, de Schaapskooi en MTB Havelte.

We zullen de route zelf duidelijk aangeven door middel van borden en linten. Tevens zullen wij op de MTB en wandelpaden die onze route kruisen duidelijke markeringen aanbrengen (waarschuwingsborden) dat de wedstrijd plaatsvindt. Tevens zetten we op onoverzichtelijke of risicovolle kruisingen een vrijwilliger neer. We hopen op deze manier gevaarlijke situaties te voorkomen en zoveel mogelijk rekening te houden met overige gebruikers van het gebied, waaronder MTB Havelte.

We willen jullie langs deze weg echter alvast informeren en vragen voor jullie begrip. We hopen de overlast tot een minimum te beperken, maar we kunnen dit wellicht niet helemaal voorkomen.

Meer informatie over de sport en de wedstrijd, waaronder het tijdschema, kun je vinden op:
http://www.canicrosshavelte.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

Mocht je naar aanleiding van dit bericht vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op via info@cancicrosshavelte.nl

Alvast heel hartelijk dank voor jullie begrip.

Canicross Havelte
Patrick Slagboom en Miranda Hesselink



Afbeelding

Afbeelding
ultravibevibe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 2 november 2014, 15:39

Morgen weer even richting havelte voor een rondje. Mooi weer erbij. Hoe ligt de route ervoor? Iemand nog gereden dezer dagen?
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de routes in Havelte weer eens gereden was alweer twee jaar geleden. Routes lagen er niet verkeerd bij niet heel spannend maar wel een lekker rondje kunnen maken.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vanmorgen blauwe route en deels de groene route gedaan. Vond de groene route eigenlijk best leuk , alleen waarschijnlijk een bordje gemist want was route kwijt. Na de regen van afgelopen tijd lag het er goed bij, bijna geen modder enkel wat overhangende takken. Binnenkort nog maar eens heen om de complete lange groene route te rijden.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

De lange versie is niet heel spannend eigenlijk alleen maar rechte wegen grotendeels ook verhard je bent gewaarschuwd ;)
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Oke, goed te weten. Goede training voor veldslag om Norg die lange paden :tong
Ryan_86
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 29 augustus 2018, 12:53
Mijn mountainbike: 2023 Cannondale Scalpel

Vandaag beide routes van Havelte gedaan, alles lag er goed bij. Sommige stukken op de heide zijn zelfs nu nog erg mul, kon er soms amper doorkomen.
- 2023 Cannondale Scalpel Carbon 2
- 2022 Trek Procaliber 9.8 (retired)
-2021 Trek Supercaliber 9.7 (retired)
-2018 Specialized Epic Comp (retired)
- 2017 Canyon Neuron AL 6.9 (retired)
- Merida Big Seven 100 (retired)
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Vandaag Havelte West (blauw en rood) gefietst. Mijn bevindingen:
- Lag er droog bij, soms wat mul, maar zelfs bij de sporen op het legerterrein niet hoeven afstappen.
- Begin van blauw (gestart op de parkeerplaats van Holtingerveld) saai, met asfalt, smal paadje tussen onkruid, en weer fietspaden.
- Daarna langere singletrack, maart weinig flow, wat gehobbel, of rechtdoor langs de zandstroken.
- Toen route rood op. Eerste helft vooral geslinger zonder richtingsgevoel, zorgde voor het mountainbike 1.0 gevoel (zonder de aangelegde flowy singletracks). 2e helft leuker, door wat meer op en af, en onverwachte korte klimmetjes.
- Terug op blauw, waarna kilometers van hetzelfde: links, rechts, struiken, rechts, links, zicht op een legerterrein.
- En plots een lange klim, afdaling, weer een klim en een tijdje op en af met meer flow, en zelfs een lange snelle afdaling. Daardoor uiteindelijk nog een goed gevoel, eerst 17km was niet mijn ding...

Kortom: route lag er goed bij, weinig uitdagend, weinig technisch, heel veel van hetzelfde, maar een overheerlijk toetje.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag alle drie de lussen gedaan lag er beter bij dan gedacht maar paar mulle plekken verder goed door te fietsen. Was ook lekker rustig maar 1 andere fietser tegen gekomen
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de rode en blauwe route gereden lagen er goed bij. Was ook heel rustig op de route maar twee andere fietsers tegen gekomen.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de blauwe route gereden en de nieuwe oranje route best wel een leuke route de nieuwe tracks moeten nog wel worden ingereden.
GTRichard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 7 augustus 2016, 13:49
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Lefty

Gisteren Havelte Oost en West gereden, ik hoorde dat ze weer open waren na de natte periode van laatst.
Mooi gefietst, maar op plekken nog wel erg nat.
Ik bijzonder?? Nèèèèèèèh hooguit een special edition :D
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Afgelopen weekend Havelte west, incl de rode lus, gereden.
Erg leuke route en ligt er prima bij!
Real men think straight and flat are boring :-D
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de blauwe / rode / groene route gereden baan ligt er redelijk goed bij. Langzaam wel wat tijd voor onderhoud links en rechts
Plaats reactie