Vaste MTB - route Enschede - Noord

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
oomkoen.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: di 28 juni 2005, 09:14
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2007
Contacteer:

Joenes schreef:.....De nieuwe route heet volgens mij gewoon Buitenspoor.
Heb nog een website gevonden. http://www.enschedebuitensporig.nl/
Volgens mij heten alle routes van Enschede (wandel, fiets) Buitenspoor. Lekker lastig dus. Maar waarschijnlijk is de 30km tocht hier beter bekend als Noord, en de nieuwe 55km tocht bekend als Buitenspoor. Volgens mij geeft dit MTBroutes dit ook zo aan dacht ik.. Nou ja, als we hier maar snappen in welk topic we kletsen.
Joenes
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 13:38
Mijn mountainbike: is een mat zwarte Cannondale
Contacteer:

Lekker verwarrend al die buitenspoor routes :~
Dit topic gaat over de noord route toch :lol:


Heten de gewone fiets routes ook niet buitenspoor? wit vierkant bordje met blauwe letters. Ik meen ze in het buitengebied van Lonneker te hebben gezien.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
BikerBjorn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 10 augustus 2007, 11:53
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XC 800-D
Contacteer:

Joenes schreef:Absoluut. Zo ga ik altijd achter het vliegveld vanaf de ledeboerweg rechts de noordergrensweg in ipv links. Je gaat dan langs de spottersbult en uiteindelijk kom je achter de radarinstallatie uit. Je kan hier eigenlijk alleen links het bos in. Je komt als je rechtdoor blijft rijden weer op de bergweg uit. Net na het hoogste punt. Leuk stukje :-q
Dit stukje fiets ik ook altijd, je komt dan dus niet bij het stuk langs van de 'wipwap'. Het leuke van het andere stukje is dat je even een stukje kunt klimmen (alhoewel het niet al te veel voorstelt maar toch, je kunt wel even jezelf lekker uitleven).
Ik ga dan altijd als je op het eind linksaf het bos in bent gegaan, dan niet rechtdoor maar sla daar dan rechtsaf om vervolgens een lus door het bos te maken, de weg gaat vanzelf linksaf zodat je weer terugkomt op de hoofdroute. Beetje lastig uit te leggen maar als je daar fietst is het wel duidelijk genoeg.

Zijn er nog andere mensen die ergens een ander stukje fietsen?
oomkoen.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: di 28 juni 2005, 09:14
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2007
Contacteer:

BikerBjorn schreef:
Joenes schreef:Absoluut. Zo ga ik altijd achter het vliegveld vanaf de ledeboerweg rechts de noordergrensweg in ipv links. Je gaat dan langs de spottersbult en uiteindelijk kom je achter de radarinstallatie uit. Je kan hier eigenlijk alleen links het bos in. Je komt als je rechtdoor blijft rijden weer op de bergweg uit. Net na het hoogste punt. Leuk stukje :-q
Zijn er nog andere mensen die ergens een ander stukje fietsen?
Nee ik niet. Maar zal het vandaag de variant van Joenes eens gaan proberen. Probeer ook de Visschedijk weg richting 't Hulsbeek even uit. Wordt geen snel rondje denk ik..
oomkoen.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: di 28 juni 2005, 09:14
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2007
Contacteer:

oomkoen.nl schreef:
Joenes schreef:Absoluut. Zo ga ik altijd achter het vliegveld vanaf de ledeboerweg rechts de noordergrensweg in ipv links. Je gaat dan langs de spottersbult en uiteindelijk kom je achter de radarinstallatie uit. Je kan hier eigenlijk alleen links het bos in. Je komt als je rechtdoor blijft rijden weer op de bergweg uit. Net na het hoogste punt. Leuk stukje :-q
Nee ik niet. Maar zal het vandaag de variant van Joenes eens gaan proberen. Probeer ook de Visschedijk weg richting 't Hulsbeek even uit. Wordt geen snel rondje denk ik..
Hmm, op de fiest wist ik even niet meer, wat jullie precies schreven, dus was het even gokken. De Noordergrensweg ben ik rechts gegaan. Uiteindelijk ga je links met een bocht mee. En voor de hekken, duik je links het bos in. Ik schrikte alleen van het bos bordje, dat het een wandel gebied is. Ik twijfelde dus of ik wel welkom was als mountainbiker en ben weer omgekeerd.

Door fietsen van de Oude Postweg naar de Visschedijkweg is goed te doen. Volgens mij kan het helaas gewoon niet korter. 't Is een kleine vijf kilometer van route Noord naar route Hulsbeek.
BikerBjorn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 10 augustus 2007, 11:53
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XC 800-D
Contacteer:

Ja dat bordje wandelgebied komt me ook wel bekend voor maar volgens mij mag je hier wel gewoon in, ik ben vaak genoeg ook 'gewone' fietsers daar tegengekomen.
Joenes
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 13:38
Mijn mountainbike: is een mat zwarte Cannondale
Contacteer:

oomkoen.nl schreef:Ik schrikte alleen van het bos bordje, dat het een wandel gebied is. Ik twijfelde dus of ik wel welkom was als mountainbiker en ben weer omgekeerd.
Dat bordje heb ik nog nooit gezien. Zal de volgende keer eens opletten. Heb er gistermiddag nog gereden. Kwam toen alleen van de andere kant.

Het stuk bij de wip-wap is nu ook fatsoenlijk te rijden. :-q was de eerste keer dat ik over de wip-wap reed. Was er niet op bedacht dat het ongeveer een seconde duurt voordat de wip-wap naar beneden gaat. Wel uitgeklikt van te voren, ik dacht je weet maar nooit, maar het ging goed.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Ik schrikte alleen van het bos bordje, dat het een wandel gebied is
Ik schrok er niet van, maar zag het bordje ook. Overigens is het eerste stuk (50m) zeer slecht begaanbaar op dit moment. Heb er vanmiddag/avond gereden en dit stuk is door werkverkeer flink naar de knoppen geholpen. Ik ging overigens wel even de mist in omdat eerder werd geschreven rechtdoor te blijven rijden. Uiteindelijk kom je toch op een bijna T-splitsing uit, waar ik links-rechts ben gegaan. Dan kom je in een gedeelte waar op dit moment flink gekapt/gesnoeid wordt. Ook hier zijn de brede paden vrijwel onbegaanbaar. Uiteindelijk terug waar ik links-rechts ben gegaan, en daar de juiste route weer opgepikt. Kortom: Helemaal rechtdoor vanaf het hek achter het vliegveld, en dan bij de zgn. T-splitsing rechts aanhouden..

Wel een leuk alternatief voor het stuk wip-wap... :-q
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Joenes
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 13:38
Mijn mountainbike: is een mat zwarte Cannondale
Contacteer:

Mijn excuses, je komt idd zoals Dex zegt op een soort van t-splitsing uit waar je rechts moet. Dat stuk waar flink gesnoeid wordt heb ik laatst ook gereden. Ik kwam vanaf de bergweg en reed ook verkeerd. Ben daar ook nog gevallen in het snoeihout. Kwestie van verkeerde been uitklikken. Ik rij dit stukje in de winter liever als de lus bij de wip-wap. Veel te drekkig.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Ik kwam vanaf de bergweg
Ik wou dat ik de bergweg vandaar had kunnen vinden :lol: Ik zag op den duur (let op...komt 'ie:) de bomen door het bos niet meer. Is het eerste stuk direkt na het bordje normaal goed begaanbaar?
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
BikerBjorn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 10 augustus 2007, 11:53
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XC 800-D
Contacteer:

Jazeker dat is goed begaanbaar, ik ben er afgelopen zondag ook nog geweest en het fietsen daar gaat best wel maar je moet gewoon de zijkanten even opzoeken. Uiteraard is het daar ook nog wel blibberig maar ja dat hoort ook een beetje bij mtb-en he :) Als je dan het paadje door bent gegaan moet je gelijk daarna rechts gaan, kun je een mooie lus door het het bos maken.
ribbel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 28 augustus 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Is een linkspoot

Gistermorgen de route gefietst, lekker vroeg, en ijskoud, had me er een beetje op verkeken qua kleding....
Lekkere blubberbende op sommige plekken, je komt er nog net door.
De kleigaten heb ik overgeslagen, zag er van boven niet al te best uit.....
Verder alles nog uitstekend begaanbaar.
Na "NO FEAR!!" komt vaak "Oooo Shitt...!!"
Mr.Pink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 9 september 2009, 19:20

Dan is het alweer beter dan maandag, toen was er op sommige stukken geen doorkomen aan. Het stuk van de wip-wap zat ik soms tot halverwege mn wiel in de modder. Ook het stuk voor het Lonnekermeer was niet erg begaanbaar. De kleigaten ben ik maar niet eens aan begonnen.

Tuurlijk zijn er mensen die van deze modder houden, maar ik heb er helemaal niks mee. Doorfietsen kan bijna niet en je bent alleen maar je materiaal aan het kapot maken.

Volgende keer maar even het stuk van Joenes proberen.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Iemand zin in een nachtritje?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
BSM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 10:03
Mijn mountainbike: F-SI 29-er / Wilier (La Triestina) Lampre
Contacteer:

Geen zin om met de auto naar Holten (Beemd en Berg tocht) te rijden, daarom meer weer eens deze ronde gedaan in de verse sneeuw (10cm).
Superrrrr...! Wel oppassen (Lonnekerberg), maar overal was redelijk te fietsen, uiteraard glad maar enorm leuk.
Veni, vidi, vici
Plaats reactie