Dijkgatbos Wieringerwerf.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3877
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Geestmerambacht is leuk in de zomer. (Redelijk gelijk aan het Dijkgatbos) maar nu erg nat. Dus dat is materiaal en route slopen. Enkhuizen is eigenlijk de trainingsbaan van WestFriesia (mijn neefje traint daar) leuk rondje om te spelen als je in de buurt bent, maar zou er niet speciaal voor gaan rijden. Heerhugowaard steld niks voor begrijp ik van mijn collega. (Woont daar) Dus hier in de buurt zijn eigenlijk het Dijgatbos, Texel, Geestmerambacht (mits goed droog) en Schoorl de moeite.

Zelf heb ik goede ervaring met clinics bij Go-MTB. Je moet dan wel naar Lage Vuursche, maar zeker de moeite.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
KlaasNorg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: do 3 september 2015, 01:07
Mijn mountainbike: Giant XtC 980 NRS, Fathom E+2, Trance XE+1Pro

Vandaag even gekeken of het water al gezakt was. Hele parcours is al zo goed als droog. Er is vanmorgen zelfs een wedstrijd over het meest natte deel van het parcours gegaan, maar alles zag er prima uit. Weer wat tijd van mijn rondje afgesnoept dus mijn conditie begint langzamerhand beter te worden.
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
KingCrash
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 6 augustus 2014, 12:18

leuk om even mee te pakken, zal ongetwijfeld over (delen van) het parkoers dijkgatbos gaan.
Laat je uitdagen! 20 september MTB Die Robben
Zondag 20 september zet de scouting Die Robben weer een uitdagende MTB toertocht uit door de landerijen en de bossen van de Wieringermeer. Wederom heeft Die Robben weer een nieuwe uitdagende route, met hier en daar pittige uitdagingen uitgezet. De zwaarte van de uitdaging zal dit keer vooral door het weer bepaald worden. Halverwege de tocht is er een mogelijkheid om de route in te korten, hierdoor is deze tocht ook geschikt voor kinderen.
De complete tocht is ongeveer 45 km.
De start is van 9 -9.30 uur van af het clubhuis Die Robben, Pr. Irenestraat 19 te Wieringerwerf. Inschrijving is aan de start en kost € 5. In de route is een controlepunt ingebouwd.
De auto kunt u parkeren aan de Terpstraat of de Brink.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3877
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat zal ongetwijfeld. Vorige edities pakte zo beetje de hele route mee. En stukken in het Robbenoord waar je normaal niet mag rijden. Deze keer moeten ze het echter zonder mij doen. Ik rij even verderop bij Groesbeek.
◼︎ Go round the outside.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

niet doorvertellen hoor maar de route ligt er zeldzaam mooi bij :winkie:
Gebruikersavatar
KlaasNorg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: do 3 september 2015, 01:07
Mijn mountainbike: Giant XtC 980 NRS, Fathom E+2, Trance XE+1Pro

Kan wel kloppen. Ik heb vandaag nog vlak voor zonsondergang mijn PR heel dik weten te verbeteren. Trots als een aap. En de herfst kleuren maken het feestje helemaal af. Gisteren was er iemand druk in de weer met zand om wat reparaties uit te voeren. Zelf heb ik de tak met scherpe doorns op ongeveer 2 km even omgeleid zodat hij niet meer midden in je gezicht komt en je halve hoofd open trekt. Dat begon na een paar rondjes te vervelen. :o
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3877
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mooie nieuwe paaltjes op de route voor niet in lopen/rijden. Eerste route waar ik ze zie. Goed bezig!
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3248
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Alleen zelfs nu ook hier ff te nat.
Veel bomen om en op half elf.
Weet niet of het gewoon beter zichtbaar is nu de bladeren er af zijn of dat er een zootje vers is ?
Pad ook slecht zichtbaar door bladeren.

Vroeger met de kindervakantiespelen was er altijd een glijbaan op een heuvel.
Weet iemand of die er nog is en waar die is/was ?
Dacht bij de parkeerplaats ergens ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3877
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nu geen weer voor een glijbaan lijkt mij. Maar de glijbaan is altijd op de dijk het IJsselmeer in. Ook hebben ze wel eens een zeephelling op de zelfde dijk maar dan aan de weilandkant. De glijbaan is er alleen tijdens de vakantiespelen. (hele grote over de lengte doorgezaagde PVC pijp) en legt dan bij het zwarte schuurtje op de dijk.

Met de storm van de week zal er hier en daar wel weer wat scheef zijn gaan staan c/q omgevallen. Gevaarlijke situaties kan je natuurlijk melden aan SBB of tv de Venne (beherende club)

info@staatsbosbeheer.nl
https://www.facebook.com/mtbdijkgatbos" onclick="window.open(this.href);return false;

Op http://www.mtbproject.com/trail/7008075/dijkgatbos" onclick="window.open(this.href);return false; kunnen we met z'n allen de status van de route bijhouden.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3248
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

De zeephelling herriner ik me ook nog ja.
Ben er best zeker van dat die glijbaan die ik bedoel niet op de dijk was.
T is inmiddels ook wel een paar jaar terug *kuch*
Leuke site !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3877
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als local gingen wij nooit naar de vakantiespelen. (spring op je fietsje en je was er) Maar misschien was er in jouw tijd ook een glijbaan bij de paardenbak. Die zie je als je op de parkeerplaats staat met de ingang in de rug.
◼︎ Go round the outside.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Er is gisteren een toertocht over het parcours gegaan met als resultaat dat het aardig aan snot gereden is.
Een aanrader is het deze week maar niet het Dgb te bezoeken, kan het misschien een beetje opdrogen deze week.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3877
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het was vorige week zondag al pap. Ik vind dat je in deze periode van het jaar geen toertocht moet organiseren in het Dijkgatbos (en Robbenoord). Organiseer dat in de lente/zomer de ondergrond kan het dan wel hebben.
◼︎ Go round the outside.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Er is op de slechtste plekken weer wat onderhoud gepleegd om de route berijdbaar te houden, dat is weer goed gelukt! :-q
De route ligt er weer helemaal droog bij, wel op sommige stukjes wat uitgesleten zodat er stronkjes en boomwortels boven komen" drijven". Geeft niks gewoon volgas d'r overheen :winkie:
KingCrash
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 6 augustus 2014, 12:18

as. zondag is er weer een toertochtje van de lokale scoutingclub Wieringerwerf. Waarschijnlijk weer voor een stuk over het MTB parkoers heen.

https://www.facebook.com/dierobben.mtb/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie