Dijkgatbos Wieringerwerf.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
SvenKras
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 18 september 2006, 14:55
Mijn mountainbike: Gazelle W8
Contacteer:

Om maar weer eens on-topic te gaan :D

Afgelopen zaterdag ochtend het parcoure weer eens afgelegd, lag er op zich redelijk bij na al die regen van de afgelopen tijd. Af en toe een plasje vol nemen heeft ook wel weer zijn charmen, Dat is mountainbike ;)

Het doet alleen de ronde tijden niet goed als het natter en natter wordt maar dat is ook mountainbike, lekker door de modder heen knalle.
Met een Groot woord MOUNTAINBIKE !!!!!
wouter1992
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 22 juli 2007, 11:49
Mijn mountainbike: trek 9.8 elite oclv

ik heb vandaag overdag de route gereden hij lag er weer goed bij vond ik. de meeste plassen waren wel verdwenen alleen in sommige bochten lag nog wat.

@svenkras: wat zijn jou rondetijden ongeveer op het parcour. omdat ik altijd met andere mee fiets hou ik het nooit bij.

groet,

wouter
SvenKras
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 18 september 2006, 14:55
Mijn mountainbike: Gazelle W8
Contacteer:

Ik fiets hem meestal met mijn vader en dan rijdt ik ronden tijden van 30 a 31 minuten. als ik alleen fiets dan fiets ik gemiddeld er zo'n 24 minuten over.

Ik wil harder sneller wat je wilt, maar heb weinig tijd om te fietsen, dus vorderingen gaan maar langzaam
wouter1992
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 22 juli 2007, 11:49
Mijn mountainbike: trek 9.8 elite oclv

ik heb zaterdag het rondje weer eens gefietst. was bij het begin van het parcour niet helemaal aan het opletten waardoor ik met de zijkant van mijn stuur tegen een boom aan kwam. pols gekneusd maar toch verder gegaan met veel pijn. heb er toen 27 minuten over gedaan.. ik was alleen met anderen en kon lang niet voluit gaan. dus ik denk dat de 22 minuten misschien wel te halen is..
grassiekuik
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 17 april 2007, 15:17
Mijn mountainbike: cannondale scalpel 800 met lefty
Contacteer:

iemand een idee hoe het er vandaag bij ligt? Ga straks heen.
wouter1992
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 22 juli 2007, 11:49
Mijn mountainbike: trek 9.8 elite oclv

deed gister mee met de trainingswedstrijd het lag er toen erg snel bij.

groet wouter
grassiekuik
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 17 april 2007, 15:17
Mijn mountainbike: cannondale scalpel 800 met lefty
Contacteer:

Gister dus als gezegd even geweest. Af en toe een buitje en een baggerputje. Nog wel ff lekker op mijn bek gegaan, omdat mijn voorwiel weg gleed. Liep gelukkig goed af. 2 rondjes gereden ging weer lekker. Ik vond hem er mooi bij liggen.
SvenKras
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 18 september 2006, 14:55
Mijn mountainbike: Gazelle W8
Contacteer:

Gister avond even een rondje gedaan met mijn nieuwe setup, Xt 2008 front en rear derrie, kwam er al snel achter dat de afstelling niet optimaal was en dat deed mijn ronde tijd niet te goede ( 23:33) verder lag het parcoure er lekker bij en was weinig van de modderputjes over.
grassiekuik
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 17 april 2007, 15:17
Mijn mountainbike: cannondale scalpel 800 met lefty
Contacteer:

die putjes zullen er nu wel weer liggen

edit: was kurkdroog
Gebruikersavatar
Oetzi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 18 april 2007, 23:01
Mijn mountainbike: Bianchi Grizzly

Vandaag weer eens een paar rondjes in het Dijkgatbos gereden. Het parcours lag er redelijk bij. Alleen het eerste gedeelte van de route, tot aan het stuk asfaltweg, was er uit gehaald ivm werkzaamheden en daardoor moest je door een flink stuk "sompig" grasland. Vooral 2de helft was aardig prut rijden maar niet ondoenlijk. Resultaat was wel mijn fiets op zijn mooist.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kooijman77
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 730
Lid geworden op: vr 4 april 2008, 23:47
Mijn mountainbike: CUBE Reaction SC Custom

@grassiekuik
Heb je bike even bekeken op de foto... Mooi werk!
Dat tasje dat je bij je bidonhouder hebt zitten... Hoe heet zo'n ding en waar kan je dat kopen?
Gebruikersavatar
Kooijman77
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 730
Lid geworden op: vr 4 april 2008, 23:47
Mijn mountainbike: CUBE Reaction SC Custom

Aegis X.O schreef:en graag die "dit-pad-is-van-mij"-mentaliteit achterwege laten
Helemaal mee eens! Voordat ik fietste, liep ik veel hard in de bossen en ik ergerde me soms best aan bikers die keihard een helling afkwamen en "PAS OP" schreeuwden, net zo lang tot je aan de kant ging.

Zo'n biker ga ik dus niet worden! Het valt me wel op dat sommige wandelaars soms reageren alsof je zelf geen ogen in je kop hebt...

Het dijkgatsbos is een recreatiebos dat veel voor schoolse activiteiten, scouting en kindervakantiespelen wordt gebruikt (dat weet ik omdat ik zelf leiding doe daar, een week per jaar, dan zwermen er overdag zo'n 300 kids door het bos).

Dus nooit harder rijden dan je vooruit kan kijken en kan voor remmen :P
Afbeelding
Stormjack
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: za 10 mei 2008, 14:35
Mijn mountainbike: Storm Solano

De brandnetels beginnen al weer aardig te groeien.
Ik hoop dat ze binnenkort er wat aan gaan doen. :-?
Gebruikersavatar
Kooijman77
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 730
Lid geworden op: vr 4 april 2008, 23:47
Mijn mountainbike: CUBE Reaction SC Custom

Komende 4 weken ma t/m vr, tussen 09:00 en 17:00 rustig aan biken in het dijkgatsbos want de VAKANTIESPELEN zijn begonnen :-q
b.v.d.!
Baal zelf wel dat mijn fiets niet mee kan dan had ik de paden daar ook kunnen ontdekken maarja... Je kan niet alles hebben...
lordbachus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 21:09
Mijn mountainbike: Cube Stereo R1 Carb & Bulls Copperhead III Disk
Contacteer:

Was er vanochtend om 8 uur, 27 minuten, dat is lang niet slecht voor een ouwe lul van 40 die pas 3 maanden mountainbiked/fietst,

zeker als je weet dat ik 'sochtends om 7 uur te fiets uit Den Helder vertrok, en daarna nog via robbenoordbos en touristisch over Wieringen terug moest naar Den Helder. Alles bij elkaar net iets meer dan 3 uur gefietst.

Erg leuk parkoers, niet echt veel mountain, maar wel mooie snelle single tracks ,met veel stuurkunst. Erg leuk, vooral die snelle 180 graden (kuip) bochten. Het lag er mooi bij, goede route bewijzering en bijna overal droog.

Groetjes

Jules...



P.s. ik kom hier zeker vaker..
Plaats reactie