Dijkgatbos Wieringerwerf.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
K00li79
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: za 21 november 2015, 14:18

Gister even geweest om een paar rondjes te rijden,aangezien Schoorl in het weekend vaak veel te druk is met dit weer.

Ligt er geweldig bij! Goed onderhouden.
Wel bijna compleet vlak, nagenoeg geen schakelwerk nodig, wel heel veel leuk stuurwerk om te oefenen en mooie omgeving. Heb me een aantal rondjes flink vermaakt. Ga zeker nog eens terug.
Don't study me…
-
You won't graduate…
Gebruikersavatar
KlaasNorg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 3 september 2015, 01:07
Mijn mountainbike: Giant XtC 980 NRS, Fathom E+2, Trance XE+1Pro

Gisteren even mijn hobby met mijn werk gecombineerd in het dijkgatsbos.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oke bij de laatste kijk ik wat angstig omdat ik bang was op mijn flitser te landen... :roll:
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Morgen 18 juni is er een trailrun in de bossen van de wieringermeer.
Dus ook over het atb parcours.
Het begint om 12 uur, dus s,morgens kan je nog een rondje doen daarna is het klaar.
Zondag kan je nog meedoen aan een atb oefenwedstrijdje dat voor een gedeelte over het parcours gaat (tvdevenne.nl).
Aanvang 9.30 uur.
Je kunt tijdens deze wedstrijdjes gewoon je normale rondjes over het parcours blijven rijden als je geen zin in wedstrijdjes hebt, het is niet afgesloten.
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

afgelopen zomer ook weer een paar keer geweest , blijft toch een fijne route , en lekker dicht bij .
groetjes Marcel
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Zondag 27 november a.s wordt er een Rabotop wedstrijd verreden op een groot gedeelte van de mountainbike route.
Vanaf zonsopgang tot 15.00 uur is van de route afgesloten.
Het afgesloten deel is vanaf de laatste brug voor de parkeerplaats tot aan het betonpad.
info over de wedstrijd zie rabotopnh.nl
Gebruikersavatar
KlaasNorg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 3 september 2015, 01:07
Mijn mountainbike: Giant XtC 980 NRS, Fathom E+2, Trance XE+1Pro

Afbeelding
Afbeelding

Leuk om een keertje foto's te maken tijdens de Rabotop in het Dijkgatsbos in plaats van er te fietsen.
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

supergoed te rijden
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Heeft er de afgelopen weken super(snel) bijgelegen. Nu weer een beetje regen, maar dat mag de pret niet drukken.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Zondag 10 December is er een Rabotop wedstrijd in het Dijkgatbos.
Het parcours is dan voor een groot gedeelte afgesloten. Het wedstrijdrondje loopt op sommige stukken ook tegengesteld in de normale rijrichting.
Alles wordt afgezet met linten en RESPECTEER deze dan ook het is voor je eigen veiligheid en voor die van de deelnemers.
Na 14.30 uur wordt het parcours weer vrij gegeven.
BasB
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: ma 30 november 2009, 15:10
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper 2016 29"

Ten noordoosten van Wieringerwerf, ligt het Dijkgatbos eigendom van Staatsbosbeheer. Dit bos is ontstaan na een dijkdoorbraak in 1945. Op 10 December 2017 zal dit bos voor de tweede keer op rij het strijdtoneel zijn van de populaire RabotopNH MTB wedstrijden. Een enthousiaste groep vrijwilligers van Tv de Venne, hebben er al de nodige tijd ingestoken. Ze zijn er dan ook wederom ingeslagen om een uitdagend parcours uit te zetten, in samenwerking met boswachter Maarten van Staatsbosbeheer. Vergelijkbaar met vorig jaar is het parcours op enkele punten aangepast, zo zal het iets korter zijn. Door het parcours in te korten zullen de renners vaker langs komen wat meer spektakel met zich medebrengt voor het publiek. Ook zijn er extra single track toegevoegd met technischer passages om voor de rijders en uitdagender rondje te creëren.

De RabotopNH MTB wedstrijden staan open voor alle leeftijdscategorieën fietsers. Zo straten de aller jongste De jeugd 1 geboren vanaf 01-01-2007 om 09.40 voor een race van 15min + 1 ronde. Voor deze kleinste renners is een apart maar uitdagende ronde uitgezet, waar familie en vrienden ze regelmatig langs ziet vlammen. Daarop volgende start de jeugd 2 en 3 vanaf 10.10. De topklasse en Junioren starten vanaf 11.25. Afsluitend starten de funklasse en dames om 12.55. Lijkt het je leuk een keer mee te doen aan deze laagdrempelige wedstrijden, schrijf je dan in via http://www.rabotopnh.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Kosten hiervoor zijn €6,- bij voorinschrijving en €8,- op de dag zelf. Deze wedstrijden zullen verreden worden met een mylaps transponder, deze zijn te huur voor €3,- of je eigen transponder kan gebruikt worden.
Een helm is een verplichting.

De start zal plaats vinden aan de Noorderdijkweg 23a, Wieringerwerf op parkeerplaats de Snippenwei. De inschrijving zal plaatsvinden op het groepskampeerterein. Wil je verder op de hoogte blijven, kijk ook eens op de Facebookpagina MTB Dijkgatbos.
XXXL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 22:48

Leuk, hoe ligt het parcour erbij??
Voorheen XXL, maar mn Inlog was verdwenen
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de dijk even over geweest en naar deze baan geweest. Leuk om een keer te fietsen baan is goed onderhouden prachtige omgeving ook.
Aardig wat rondjes kunnen maken samen met de vriendin :)
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

De hele maand augustus zijn heel veel kinderen in het bos i.v.m vakantiespelen.
Het is dus oppassen geblazen met overstekende kinderen en takken op het parcours, vergeet de strava segmentjes maar :winkie: . Het rondje ligt er na wat regen weer perfect bij. :-q
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Wil de gene die het nodig vindt om zelf bochten aan te passen door ze ruimer te maken en de bestaande route te blokkeren met boomstammen er GELIJK mee nokken IDIOOT dat je er bent. :evil:
Als je te beroerd bent om krappere bochten te nemen pleurt dan ff lekker op naar het asfalt. :evil:
Zo dat is er uit.
Je brengt onnodig andere gebruikers in gevaar om zomaar op eigen houtje dingen te veranderen. Als de route omgelegd moet worden om wat voor reden dan ook dan wordt dat door de onderhoudsploeg van het DGB of STB gedaan en door niemand anders.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Amen. Dit was mij een paar weken geleden ook al opgevallen. Net als wortels die weg gehaald worden. Laat liggen die meuk! Het is mountainbiken.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie