MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik kon nog niet echt een artikel vinden over de mountainbike route van Ede. Ik heb gisteren voor het eerste de gehele route een keer gefietst en het viel me niet echt tegen. Vooral noordelijk zijn er veel saaie stukken, maar het zuiden van de route is best leuk. Van de route heb ik ook een video gemaakt om een beetje een indruk te krijgen. Zie de link: http://youtu.be/iKkBaU5TsoU" onclick="window.open(this.href);return false;. Wanneer je de route fietst via de buitenste lussen kom je op iets meer dan 40 km uit. Het is trouwens wel een prachtige omgeving.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Er sluimert hier wel ergens een topic over route Ede, af en toe is daar weer iets over te melden maar verder zit er niet zoveel leven in dat draadje.
Die bewijzering was om van te huilen, maar er wordt beweerd dat dit de laatste tijd verbeterd is.
Hoe vond jij de bewijzering, heb jij 'm zonder GPS gereden?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Jan Willem schreef:Er sluimert hier wel ergens een topic over route Ede, af en toe is daar weer iets over te melden maar verder zit er niet zoveel leven in dat draadje.
Die bewijzering was om van te huilen, maar er wordt beweerd dat dit de laatste tijd verbeterd is.
Hoe vond jij de bewijzering, heb jij 'm zonder GPS gereden?
Het noordelijke deel is echt dramatisch. Zonder GPS is het niet te doen. Ik had hem gelukkig er in gezet. Het zuiderlijke deel hebben ze prima voor elkaar en is ook het leukere deel. Deze is wel te doen zonder GPS.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

bij de zuidelijke route vind ik de bewegwijzering inderdaad vrij goed, al ben ik op 1 punt in de war geraakt.. verder is het zeker een mooie omgeving, ben blij dat ik daar 5 minuutjes van af woon! :D al vind ik de route sommige stukken wel wat saai :wink:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Dit bevestigt mijn vermoeden. Als ik ga biken dan wil ik ook inderdaad kùnnen biken, zonder bij elke kruising tussen struiken te moeten zoeken naar een zwaar door algen aangetast bordje.
Toch heb ik het idee dat de route vrij intensief bereden wordt.
Ik hang met mn bike vaak wat rond bij de Goudsberg en voormalige zandafgraving bij Lunteren en zie daar regelmatig bikers voorbij komen die de Ede route rijden.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Bass-Shifter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 9 augustus 2012, 10:51
Mijn mountainbike: Focus Cypress HT 2.0

Vandaag als beginner gewoon wat rond gefietst en kwam toevallig op de route van Ede.
De route in het zuiden daar kwam ik dus direct op terecht en de bewegwijzering, wat daar top was. Als je vergelijkt met Oosterbeek, waar je als je onder de A50 bent doorgereden naar Wolfheze, dat je dan niet meer weet waar je heen moet.

Dat stuk van Ede rechtsonder is erg leuk en dus duidelijk. Jammer dat het noordelijk stuk dus minder duidelijk is. Ik wou de route namelijk de volgende keer gaan proberen...
Focus Cypress HT 2.0 Black - White
Endomondo profiel
huibm
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 15 juli 2011, 09:17

Woon op 5 kilometer door het bos van de ede route af, ik vind hem geweldig. Niet dat het een geweldige klim route is, of een super technische route, maar er zit van alles wel wat in. Heerlijk om lekker hard overheen te crossen, gewoon kilometers maken om af en toe eens op bezoek te gaan op echte uitdagende routes.
Wat trouwens wel zo is, is de bewegwijzering, al moet ik zeggen dat het wel heerlijk rustig is, nog nooit veel in de weg gereden, dus met GPS een heerlijke route.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Ik zou bijna zeggen dat je het hele noordelijke deel net zo goed over kunt slaan als je de route denkt te volgen. Alleen te doen met gps en constant 5 meter bos rotstuk verbinden 5 meter bos enz. Zuidelijke deel veeeel leuker en beter aangegeven. Je kunt wel evt gewoon over de weg naar de goudsberg en afgraving en daar dan lekker een beetje spelen, de route volgen daar voegt niet echt iets toe imho.
Biker 2526
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: di 20 juli 2010, 19:52
Mijn mountainbike: Giant xtc composite 29er 1

Ede en omgeving is een mooi gebied om te biken maar de route op zich heeft vooral in de noordelijke helft erg saaie stukken. De route combineren met Lunteren of de bossen bij Renkum, Bennekom en Wageningen maakt het een stuk leuker.
Ook leuk zijn de singletracks op de hei en voor de fanatieke bikers de tankbanen op de hei.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Mooie omgeving is het zeker en als je je een paadje 'vergist' krijg je niet meteen een dikke prent.
Maar bespaar je de moeite om die route zonder GPS te rijden, dat gaat zachtjes gezegd vrij lastig worden.

Ik heb ooit via de (voor MTB behoorlijk aktieve) wielervereniging een poging gewaagd om eea te laten verbeteren.
Dat kan, was het antwoord. Wilt u ons dan aangeven waar bordjes ontbreken?
Tja, wat moet je daarmee...
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
:-)
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 29 oktober 2011, 09:30
Mijn mountainbike: VanNicholas Zion 29 (2012) Cube Reaction Pro

Klein beetje modderig maar heerlijk gereden vandaag:
Afbeelding
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Hmpf, ik heb net de ronde van mtb routes gedownload, maar die ziet er anders uit en telt bovendien bijna 40 km's...

Heeft iemand een recentere track van de Ede route????
:-)
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 29 oktober 2011, 09:30
Mijn mountainbike: VanNicholas Zion 29 (2012) Cube Reaction Pro

De route op MTBroutes klopt vrij aardig. Op onderstaande site is ook het oostelijke deel van de zuidlus goed weergegeven:
http://www.biketrails.nl/35/mtb-route-ede.html

Alleen de zuidelijk lus is ca 28 km, ik heb hier geen losse track van:
Afbeelding
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

OK - dit klopt ook met de gps track -- wellicht is het plaatje hierboven inclusief aanrij routes. Ik zie alleen op de site van mtb routes staan dat de route van ede 64 km is -- dat klopt dus niet, zal ze mailen.
:-)
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 29 oktober 2011, 09:30
Mijn mountainbike: VanNicholas Zion 29 (2012) Cube Reaction Pro

Als je beide lussen als achtje rijdt en nog een paar paden in de Sijsselt meepakt kun je wel aan de 60km komen als je dat wilt :D
Plaats reactie