Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Het begon ook in een keer veel te regenen. Heb het ook maar een uur volgehouden...
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 25 augustus 2023, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja, hagel was er ook. Natuurlijk precies in dat grote open stuk (fietspad langs de heide?) vlak voor het eind...
En natuurlijk begon op de parkeerplaats de zon te schijnen :roll:
Mario070 schreef:
TenZNL schreef: Ik heb me er gisteren letterlijk te blubber gefietst :wink:
Alweer, maar dan anders :lol: :-q
Ja, iets korter en de helft kouder :-{
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

TenZNL schreef: Ik heb me er gisteren letterlijk te blubber gefietst :wink:
Misschien een idee om voordat je gaat rijden, hier te melden waar.. Dan weten wij waar we in ieder geval niet moeten zijn als we droog willen blijven. :P
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Merijn. schreef:
TenZNL schreef: Ik heb me er gisteren letterlijk te blubber gefietst :wink:
Misschien een idee om voordat je gaat rijden, hier te melden waar.. Dan weten wij waar we in ieder geval niet moeten zijn als we droog willen blijven. :P
Dat staat op de vorige pagina, na advies van dadionysos. Dus niet mij de schuld geven :wink:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Jorick schreef:Voor zover ik weet gaat alleen het deel ten zuiden van de beekhuizenseweg eruit, het voormalig landgoed beekhuizen. Dit is ook het deel waar je voortdurend tegen groepen wandelaars aanrijdt (wel met die mooie kombocht in de afdaling en het bruggetje over het beekje). Ik heb van Karst van mtbclinic gehoord dat wat er voor terug komt ook gewoon oke is. Geen zorgen dus, wat mij betreft.
Zware wortelklim na het bruggetje 100 mtr verderop links omhoog (CCW) gaat er dus uit? Voor dat soort klimmen (of afdalingen CW) kom ik nu juist naar deze route.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Valt tegenwoordig wel mee hoe zwaar die wortelklim is toch?
Vond hem er 4jaar geleden een stuk ruwer bijliggen, nu trap je hem zo omhoog, ook als je rustig aan doet.

Overigens wel een stuk met een hoop potentie om wat leuks te creëren :)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Merijn. schreef:Misschien een idee om voordat je gaat rijden, hier te melden waar.. Dan weten wij waar we in ieder geval niet moeten zijn als we droog willen blijven. :P
Volgens mij was het gisteren overal nat. Was het niet vd buien, dan wel van de zooi op de grond (idd, op de Tacx gebleven...)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Rayb81 schreef:Valt tegenwoordig wel mee hoe zwaar die wortelklim is toch?
Vond hem er 4jaar geleden een stuk ruwer bijliggen, nu trap je hem zo omhoog, ook als je rustig aan doet.
Relatief zwaar bedoelde ik, voor Nederlandse begrippen dan. Ze mogen de route omleggen van mij, maar bewaar alsjeblieft wél het karakter van de zuidlus. Voldoende “zware” en ongepolijste klimmen en afdalingen. Voor oeverloos slingergeweld zoek ik wel één van de inmiddels ontelbare Patrick Jansen trails op. Ook leuk, maar op een unieke stuwwal als deze nutteloos.
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Nieuws vanuit Natuurmonumenten over de route:

https://www.natuurmonumenten.nl/nieuws/ ... in-de-maak" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kreeg hem ook in de mailbox.

Valt me mee dat NM toch wel iets wilt gaan doen voor de MTBers ipv ze helemaal te weren.

Ben erg benieuwd naar de nieuwe route.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Anders ik wel. Hopelijk leest Karst Zijlstra mee in dit topic. Dan komt 't wel goed denk ik. :-q
Veelzijdig houden dus, met weinig modder, lekker zware klimmen en snelle afdalingen. Rapenberg erin houden, voor het mul.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Met een beetje fantasie en een berg geld kun je hier zo een 100km zware route neerleggen die de routes op de UHR doet verbleken ;)

Niets ten nadelen van de UHR routes, die zijn fantastisch, maar het Veluwse landschap biedt meer mogelijkheden.

Enige vervelende is het Natura2000 gebeuren, dat is in Schoorl bijv. ook een belangrijke beperkende factor.

Overigens als ik het impressie filmpje op mtbclinic kijk, heeft deze man wel ervaring met mtben qua techniek.
Zie al een aantal drops voorbij komen.
Lijkt op een stukje langs de Snippendaalseweg?

Edit. vaste locatie is Velp lees ik net
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Rayb81 schreef:Met een beetje fantasie en een berg geld kun je hier zo een 100km zware route neerleggen die de routes op de UHR doet verbleken ;)

Niets ten nadelen van de UHR routes, die zijn fantastisch, maar het Veluwse landschap biedt meer mogelijkheden.
Graag, dan wordt het weer wat rustiger in mijn achtertuin :-q

De tendens in NL is in ieder geval goed, op steeds meer plekken worden uitdagende(re) routes neergelegd. Dat is goed om de druk een beetje van de huidige populaire gebieden te halen (oa UHR, Schoorl, Limburg).
Hopelijk gaat NM serieus aan de slag met de route, maar vergis je niet in de hoeveelheid inspanning die benodigd is om 100km route neer te leggen (en te onderhouden...). Momenteel acht ik NM daar niet toe in staat / welwillend genoeg... Maar ik zou het graag zien :)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Al doen ze maar de helft. Net zoals nu 50 km. Lekker lastig en technisch.
De buurman (Apeldoorn) is er dan voor de boswielrenners. Iedereen blij.
Plaats reactie