Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Tsjibiti schreef:
Fred (mtb-sport) schreef:Zuidlus is inderdaad het mooiste gedeelte.
Dat wordt op dit forum als stelling verkondigd. Er zijn er echter heel wat die de bredere paden juist het mooist vinden maar die uiten dat hier niet.

Onzin natuurlijk, vrijwel alle MTB'ers gaan naar de Posbank voor het hoogteverschil en dat zit hoofdzakelijk in de zuidlus. Dat jij als wegfietser de veilige brede paden leuk vindt is begrijpelijk.
Breinstein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: do 28 april 2011, 10:03
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2012, Wilier 501xn 29 2014

De zuidlus is een aantal jaar geleden al verbouwd tot A2, gigantisch breed gemaakt en volledig glad getrokken. Is verreweg het meest uitdagende gedeelte. Zou eeuwig zonde zijn als dat uit de route gehaald werd, tenzij er een goed alternatief komt.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Biker67 schreef:
Tsjibiti schreef:Dat wordt op dit forum als stelling verkondigd. Er zijn er echter heel wat die de bredere paden juist het mooist vinden maar die uiten dat hier niet.
Onzin natuurlijk, vrijwel alle MTB'ers gaan naar de Posbank voor het hoogteverschil en dat zit hoofdzakelijk in de zuidlus. Dat jij als wegfietser de veilige brede paden leuk vindt is begrijpelijk.
Don't feed the trolls
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Dit is toch een grap mag ik hopen? De zuidlus is een schitterend stuk mtb op ongerepte paden. En ook nog eens op fietsafstand van huis. Dit deel afsluiten zou echt heel erg balen zijn... wat is het alternatief dan? Het is helemaal niet zo druk en problemen met wandelaars heb ik er eigenlijk nooit. Afsluiten zou alleen maar meer ellende opleveren, je wilt toch trainen dus dan maar vrij rond rijden en proberen de boswachter te ontwijken?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Waar staat nu zwart op wit dat de zuidlus echt afgesloten wordt voor mountainbikers? Volgens mij eerder gerucht of ik zit er naast.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Zuid lus is tot op heden niet afgesloten. Het deel tussen de badhuisweg en de carolinahoeve is afgesloten.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Dat van het eruit halen van de zuidelijke lus is aan tafel bij NM gezegd. Dit hebben mensen mij verteld die dichtbij het vuur zitten. Dus een gerucht zou ik het niet willen noemen...

Hier staat een kleine opsomming van de plannen, maar nog niks over het afsluiten van delen.

Afbeelding

Als iemand het zeker wilt weten, zou zeggen mail ze gewoon.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

In het screenshot zie ik niet iets wat op afsluiting lijkt, maar jij hebt dus bronnen die dicht bij het vuur zitten die meer weten.
Mailen laat ik achterwege, zo vaak kom ik er niet. Ik hoop eea hier te lezen en/of tzt op hun site te zien. (natuurlijk dat het niet gesloten wordt)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

De zuidlus is té aantrekkelijk, te uniek ook voor Nederland. Daar blijven bikers absoluut rijden. Legaal, of illegaal. Geen twijfel daarover.
NM zou een kapitale fout maken. Dan gaat iedereen weer overal rijden. Voor wandelaars natuurlijk véél gevaarlijker.
Doe gewoon wat de route nu eindelijk eens nodig heeft: Die paar modderige sectie’s en lange brede zandwegen eruit halen omleiden met nieuwe singletracks.
Laatst gewijzigd door Giant-E op vr 13 oktober 2017, 20:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Giant-E schreef:De zuidlus is té aantrekkelijk, te uniek ook voor Nederland. Daar blijven bikers absoluut rijden. Legaal, of illegaal. Geen twijfel daarover.
NM zou een kapitale fout maken. Dan gaat iedereen weer overal rijden. Voor wandelaars natuurlijk véél gevaarlijker.
Doe gewoon wat de route nodig heeft: Die pasr modderige sectie’s en lange brede zandwegen afsluiten en omleiden met nieuwe singletracks.
Dat
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Giant-E schreef: Doe gewoon wat de route nu eindelijk eens nodig heeft: Die lange brede zandwegen eruit halen omleiden met nieuwe singletracks.
Dat laatste nu juist niet.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Niesman
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 14 oktober 2017, 07:13
Mijn mountainbike: X Caliber 9

dag, ik ben nieuwe hier, mijn complimenten voor het forum met zoveel informatie.
Ik fiets regelmatig op mijn mountainbike in Nijmegen, ook fiets ik op een racefiets. Nijmegen heeft een mooi bos, maar afwisseling is ook welkom. Binnenkort wil ik de ronde op de Postbank fietsen. Hiervoor had ik een gpx bestand gevonden, deze start ergens bij Loenen. Het lukt mij niet de start om te zetten naar het bezoekerscentrum in Rheden, dit heb ik geprobeerd in Basecamp. Weet iemand mss waar ik een gpx bestand kan downloaden met de start in Rheden.

Groet.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Niesman schreef:dag, ik ben nieuwe hier, mijn complimenten voor het forum met zoveel informatie.
Ik fiets regelmatig op mijn mountainbike in Nijmegen, ook fiets ik op een racefiets. Nijmegen heeft een mooi bos, maar afwisseling is ook welkom. Binnenkort wil ik de ronde op de Postbank fietsen. Hiervoor had ik een gpx bestand gevonden, deze start ergens bij Loenen. Het lukt mij niet de start om te zetten naar het bezoekerscentrum in Rheden, dit heb ik geprobeerd in Basecamp. Weet iemand mss waar ik een gpx bestand kan downloaden met de start in Rheden.

Groet.
Hier bijvoorbeeld.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Niesman
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 14 oktober 2017, 07:13
Mijn mountainbike: X Caliber 9

Fijn. Bedankt. Ga deze op de Garmin zetten.

Groet
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Kan me niet voorstellen dat de zuidlus eruit gehaald wordt, daar kom je en daar betaal je voor. Zowel, dan wordt het zoals eerder gezegd een chaos en zal er men overal weer gaan fietsen. Niet meer mountainbiken op zuidlus, kom op zeg.
Plaats reactie