Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Nu nog meer nieuws over de nieuwe route in de Gelderlander: https://www.gelderlander.nl/arnhem-e-o/ ... ~ad50b26d/" onclick="window.open(this.href);return false;
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Dat is een nietszeggend stukje.
Ik heb er zeer weinig vertrouwen in dat het minimaal zo leuk wordt als de huidige route. Tuurlijk weet Karst de mooiste stukken te liggen, maar het is maar de vraag in hoeverre de milieu- en wandelbeweging hierin mee wil gaan. Ben serieus bang dat het net zo'n saaie racebaan gaat worden als Apeldoorn.
Bicycle, bicycle, bicycle
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

daniel1975 schreef:Dat is een nietszeggend stukje.
Ik heb er zeer weinig vertrouwen in dat het minimaal zo leuk wordt als de huidige route. Tuurlijk weet Karst de mooiste stukken te liggen, maar het is maar de vraag in hoeverre de milieu- en wandelbeweging hierin mee wil gaan. Ben serieus bang dat het net zo'n saaie racebaan gaat worden als Apeldoorn.
Uh, het is al een saai racebaan... :~


En waar je negativiteit vandaan komt? Alle routes die tot nu toe aangepakt werden zijn er gigantisch op vooruit gegaan, dus je kunt je er beter op verheugen dat je een prachtige, verbeterde route terug krijgt!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Benieuwd hoe eea gaat uitpakken. Hoeft niet per definitie slechter/minder te zijn dan het nu is. UHR is toch best leuk geworden, al hoeft hier geen 1:1 kopie te komen.
Alleen onderstaande quote benieuwd hoe dat praktisch in te vullen is.
De nieuwe MTB-route wordt grotendeels over bestaande paden geleid, maar bijna nergens meer over paden waarover ook routes lopen voor andere recreanten.
Volgens mij zijn alle bestaande (wandel)paden in gebruik of moeten verder dan 2.500 meter van parkeerplaats af liggen.

Ik geeft het voordeel van de twijfel, want in 90 % van de tijd door baggerbakken te moeten malen wordt je (vooral Fredje dan) ook niet vrolijk van.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ironisch genoeg heeft nu juist de zuidlus geen enkele baggerbak.
En laten ze nu juist dat stuk gaan aanpakken. De oostkant, daar moeten ze zijn!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Fred (mtb-sport) schreef:Alleen onderstaande quote benieuwd hoe dat praktisch in te vullen is.
De nieuwe MTB-route wordt grotendeels over bestaande paden geleid, maar bijna nergens meer over paden waarover ook routes lopen voor andere recreanten.
Volgens mij zijn alle bestaande (wandel)paden in gebruik of moeten verder dan 2.500 meter van parkeerplaats af liggen.
Er wordt gesproken over routes van andere recreanten en niet paden van andere recreanten. Dus straks wel over paden die je deelt met andere recreanten, maar bijna niet over die paden waar ook een route is uitgezet voor andere recreanten.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Oeps, ik haal routes en paden door elkaar heen. :-{
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Ik geef het ook voordeel van de twijfel. Zuidlus is nu mooi, maar laten we eerlijk zijn, de echt mooie paadjes daar mag je niet komen in dat gebied. Lang geleden lag er een prachtige natuurlijke halfpipe ergens verscholen onder de hei... waar je de route ook aanlegt, het terrein is uitermate geschikt om er iets moois van te maken!
Hier staat niets.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Dit is trouwens wat er in de digitalepapieren Gelderlander staat vandaag en het geeft net wat meer informatie dan het zeer beknopte artikel online:

http://www.ridemymtb.com/share/ze_hebbe ... en_bel.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ridemymtb.com/share/eigen_ro ... erland.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Bedankt voor de PDF's :-q
Leuke quote: "het verwijderen van de oude routepaaltjes" : Waren die er nog????
Laatste quote: " voor de aanleg van singletracks", dat is toch iets anders dan "De nieuwe MTB-route wordt grotendeels over bestaande paden geleid"
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

daniel1975 schreef: Ben serieus bang dat het net zo'n saaie racebaan gaat worden als Apeldoorn.
IK hoop serieus dat het juist wel zo iets gaat worden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

"Voor de XC rijder lange zware klimmen..." Ik word steeds positiever hoor. Maar goed, we kennen NM. Eerst zien, dan geloven.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tsjibiti schreef:
daniel1975 schreef: Ben serieus bang dat het net zo'n saaie racebaan gaat worden als Apeldoorn.
IK hoop serieus dat het juist wel zo iets gaat worden.
Zodat je voor de afwisseling andere saaie paden kunt gaan rijden :~
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Tsjibiti schreef:
daniel1975 schreef: Ben serieus bang dat het net zo'n saaie racebaan gaat worden als Apeldoorn.
IK hoop serieus dat het juist wel zo iets gaat worden.
Valse hoop Tsjibiti, je mag straks gewoon volop blijven genieten van het prachtige fietspadennetwerk op de Veluwe. Ook mooi :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben erg benieuwd.

Zelfs op/naast de route Apeldoorn maar in het zelfde gebied liggen mooie singletracks waar ik met toertochten overheen ben gefietst.
Singletracks over de hei en zelfs een met drops erin.
Plaats reactie