Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Bram87 schreef:...Inderdaad nog wel wat gevaarlijke geulen, zeer die in het ' Vol bergaf' segmentje (CW tussen wortelklim en het bolle bruggetje richting Beekhuizense weg) komt nogal onverwachts, als je met 40+ over het randje komt...
Sssst: don't tell NM, straks strijken ze het nog glad en is het met de pret weer over :tong
carbon bike, titanium collarbone...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hm, baantje lekker droog, jammer dat het de hele week gaat regenen en ik precies deze week vrij ben :(
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Rayb81 schreef:Hm, baantje lekker droog, jammer dat het de hele week gaat regenen en ik precies deze week vrij ben :(
Je hebt vandaag nog he. Een prachtige dag! -)
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Nespresso schreef:
Bram87 schreef:...Inderdaad nog wel wat gevaarlijke geulen, zeer die in het ' Vol bergaf' segmentje (CW tussen wortelklim en het bolle bruggetje richting Beekhuizense weg) komt nogal onverwachts, als je met 40+ over het randje komt...
Sssst: don't tell NM, straks strijken ze het nog glad en is het met de pret weer over :tong
Ik vind het ook wel mooi, maar als zo'n huur-Kreidlertje over de kop slaat weet je zeker dat NM de route omleidt over het fietspad :roll:
ilse1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 9 november 2015, 16:58

Ik wil deze route zondag gaan rijden; en starten bij Terlet. Kan iemand me zeggen hoe de route erbij ligt? En nog tips misschien ? Tegen de klok in rijden of met de klok mee?
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Pak het zuidelijke deel heen en terug als je van uitdagende stukken houd, dan omzeil je de saaie rechte stukken van het noordelijke deel.
Als je de route helemaal wilt fietsen zou ik eerst richting het noorden rijden, dan heb je het gave stuk als laatste.
Sneeuwmonster
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben zelf liefhebber van tegen de klok in.

Veel minder het gevoel alleen maar aan het klimmen te zijn.
Alle vals plat lopende stukken in het zuidelijk gedeelte lopen dan gewoon lekker omlaag.
Alle wortel secties lopen omlaag op 1 na.

Vind de afdalingen tegen de klok in leuker en heb altijd het gevoel dat tegen de klok in minder moeite kost dan met de klok mee.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Idd tegen de klok in, fietst gewoon lekkerder op 1 of andere manier. Daarbij start ik altijd bij Loenen, eerst wat relatief vlakke km's voor je het heuvelgedeelte te pakken hebt.
Hoe het er bij ligt? Denk na regen van afgelopen dagen niet helemaal droog, maar je zal ook niet tot je Assen in de bagger staan. Dat bewaren voor de winter......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vanaf Terlet de zuidlus pakken tot de Carolinahoeve. Bakkie doen of lunchen, en dan zelfde stuk weer terug. Geen moment saai.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Dan mis 't mooie snelle stuk rechts van de lange juffer. Die doorknallen tot coldenhove en dan pas terug. Als je op terlet start ccw en draait op coldenhove ben je gegarandeerd gesloopt eer je terug bent op terlet en je hebt t mooiste gedeelte van de route gedaan. Ik gok ong 60km en 700-800 hoogtemeters.
ilse1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 9 november 2015, 16:58

bedankt! Ik heb het gpx bestandje dat ik had inmiddels omgedraaid en we gaan m tegen de klok in fietsen.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

ilse1978 schreef:bedankt! Ik heb het gpx bestandje dat ik had inmiddels omgedraaid en we gaan m tegen de klok in fietsen.
En hoe is ie bevallen?
Sneeuwmonster
ilse1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 9 november 2015, 16:58

Sorry, late reactie!
Tegen de klok in gefietst en erg genoten! Vanuit terlet gestart en uiteindelijk 57 op de teller.
Voor herhaling vatbaar!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Mooi man, en welke stukken waren het mooiste?
Sneeuwmonster
ilse1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 9 november 2015, 16:58

Het zuidelijke gedeelte was absoluut het mooist en uitdagendst! Was wel blij dat we dat stuk eerst hadden; want daardoor kon ik daarna wat bijkomen :). Heen en terug het zuidelijke gedeelte was dus waarschijnlijk wat veel van het goede geweest. :o
Plaats reactie