Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Je kan 'm overal starten. Ik zet de auto altijd langs de A50. Ingang Koningsweg.

Afbeelding
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Oei wat een oud kaartje, alleen al dat geel.. :roll:

Hoogtijd voor een fatsoenlijke nieuwe kaart maar er zijn veel leuke plekken om te starten, bijvoorbeeld http://dethermiekbel.com" onclick="window.open(this.href);return false; maar ook erg hip https://buitenplaatsbeekhuizen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Kaartje dat ik heb is ook niet veel beter trouwens en zoveel geks is er niet veranderd behalve een tweetal omleidingen die permanent zijn maar wel duidelijk zijn be-bord volgens mij

Afbeelding
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

ltqalias schreef:Oei wat een oud kaartje, alleen al dat geel.. :roll:

Hoogtijd voor een fatsoenlijke nieuwe kaart maar er zijn veel leuke plekken om te starten, bijvoorbeeld http://dethermiekbel.com" onclick="window.open(this.href);return false; maar ook erg hip https://buitenplaatsbeekhuizen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kon effe snel geen betere vinden. Die hierboven is uitstekend.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik zie trouwens laatste tijd wel veel matrix borden / tekstkarren met meldingen dat je geen spullen in de auto moet laten liggen rondom de Posbank. Misschien iets om rekening mee te houden.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Jep, mijn is al een keer open gebroken.
Daarom parkeer ik tegenwoordig op de ‘open’ parkeerplaats langs de schelmseweg, helemaal links onder.
Iets verderop richting Rozendaal ligt ook een P, tussen de bomen. Daar zie je vaak glas liggen van autoruiten...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vroeger altijd langs de Koningsweg gezet, toen ik daar eenmaal glas vond ben ik naar de Thermiekbel verhuist, dat is wel safe.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

De tomtom is een aantal jaren geleden ook al eens uit onze auto geroofd. Zonder verdere schade gelukkig, maar dat had ook anders gekund.
Sneeuwmonster
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

reminder...
Als mijn werk het toelaat ga ik wel even kijken.

https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... egen-paden" onclick="window.open(this.href);return false;
dadionysos schreef:Ter info: Op dinsdag 15 mei a.s. is er een Inloopmiddag over het Wegen & Padenroject in Nationaal Park Veluwezoom. Als je wil, dan ben je van harte uitgenodigd om daarbij aanwezig te zijn. De Inloopmiddag is in Bezoekerscentrum Veluwezoom, Heuvenseweg 5a in Rheden en duurt van 16 tot 18:30 uur.

En wanneer je dan enthousiast bent, dan kan je je natuurlijk ook opgeven om mee te helpen door vrijwilligers werk te doen aan de route.
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Bram87 schreef:reminder...
Als mijn werk het toelaat ga ik wel even kijken.

https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... egen-paden" onclick="window.open(this.href);return false;
dadionysos schreef:Ter info: Op dinsdag 15 mei a.s. is er een Inloopmiddag over het Wegen & Padenroject in Nationaal Park Veluwezoom. Als je wil, dan ben je van harte uitgenodigd om daarbij aanwezig te zijn. De Inloopmiddag is in Bezoekerscentrum Veluwezoom, Heuvenseweg 5a in Rheden en duurt van 16 tot 18:30 uur.

En wanneer je dan enthousiast bent, dan kan je je natuurlijk ook opgeven om mee te helpen door vrijwilligers werk te doen aan de route.
Aangezien dit mijn nieuwe achtertuin wordt, ben ik wel heel erg benieuwd naar de ontwikkelingen (ook op het gebied van ruiterpaden, mijn vrouw heeft een paard en rijdt graag in dit gebied). Ik kan helaas vanmiddag niet, ben wel geïnteresseerd in een kort verslagje.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

dadionysos schreef:Ik zie trouwens laatste tijd wel veel matrix borden / tekstkarren met meldingen dat je geen spullen in de auto moet laten liggen rondom de Posbank. Misschien iets om rekening mee te houden.

Klopt, aantal jaren terug kwam ik vanuit het westen op de A50. Wilde parkeren bij blauwe bolletje 01, maar daar was net iemand bezig geweest en allles opengebroken bij meerdere auto's. Beter kan je parkeren bij blauw bolletje 24, iets eerder bij de grote weg. Net iets meer toezicht!
Hier staat niets.
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Bram87 schreef:reminder...
Als mijn werk het toelaat ga ik wel even kijken.
:-q

En je was er, tof dat je langskwam. Wat later schoven nog vier anderen van het forum aan!
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Prima bijeenkomst, leuk om kennis gemaakt te hebben.
Je moet zelf maar even aangeven wat er wel en niet bekend gemaakt mag worden over de beoogde route en of ik onderstaande een beetje goed heb begrepen

De bijeenkomst was voor alle gebruikersgroepen, niet per se voor de mountainbikers. Aan de hoeveelheid dat MTB-ers als groep werden genoemd kreeg ik wel het idee dat hier serieus aandacht aan wordt besteed.

Relevante info voor de bikers:
- er blijft een hoofdroute/lus bestaan (die deels vernieuwd wordt). Deze wordt iets korter dan de huidige 50km lus, maar blijft wel twee richting verkeer
- de huidige witte MTB paden verdwijnen. Deze zijn voor veel mensen onduidelijk, en natuurmonumenten wil alle gebruikers meer geleiden (dus ook de wandelaars en ruiters etc). Het idee is dus dat je de hoofdlus rijdt. Ik ga er wel even vanuit dat er een inkortmogelijkheid gaat bestaan.
Deze hoofdlus gaat voornamelijk over (MTB) paden die er nu ook zijn.
- Op de hoofdlus komen verschillende technische kleinere lusjes die meer technisch zijn. Ik weet even niet of deze 1 of 2 richting verkeer worden. Deze lusjes gaan grotendeels nieuw aangelegd worden
- De route krijgt een nieuwe markering en kleur
- het gebied rond het bezoekerscentrum gaat worden gemeden. Hier komen andere vertrekpunten voor in de plaats, denk aan de eerder genoemde Buitenplaats Beekhuizen. De ondernemers zijn erg op zoek hoe ze bikers kunnen faciliteren.
Dit betekent dus wel dat een nu populair MTB stuk verdwijnt. Persoonlijk vind ik dit erg jammer en denk ik dat dat het wildrijden in ieder geval in de eerste periode niet ten goede komt.
Aan de andere kant is bijvoorbeeld het stuk tussen BZC en het 'wortelpad' (roots bloody roots) niet heel erg spannend en vaak erg druk met wandelaars. Er zit een hele snelle afdaling in (beekhuizerberg) maar ik kan 'm missen in de wetenschap dat rond de Holleweg ook veel hoogteverschil zit waar mooie plannen voor zijn. Bovendien is er dus veel ruimte om mee te denken over hoe de route dankzij de technische lusjes wel uitdagend kan blijven/worden.

Natuurmonumenten is onder de indruk van de UHR community en hoopt dat er rond de Veluwezoom ook iets dergelijks kan gaan ontstaan. Verwacht in de toekomst dus bijvoorbeeld een webpagina met updates, oproepen voor hulp om te helpen bij het ontwerp/aanleg van de technische stukken, onderhoud, etc.
NM heeft de ambitie om op de Veluwezoom samen met de MTB community de mooiste route van NL te maken!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Klinkt allemaal positief.
Vooral de quote "NM heeft de ambitie om op de Veluwezoom samen met de MTB community de mooiste route van NL te maken". Destijds vond ik deze route idd de mooiste die ik kende en ging er regelmatig heen, wat de laatste tijd minder geworden is met de UHR routes om de hoek.
Bedankt voor je verslag van deze meeting :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Dank voor de update!
Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden, hopelijk wordt het de moeite waard zodat ik weer eens wat vaker de UHR verruil voor de Veluwezoom. Het gebied is namelijk fantastisch mooi :)
NM heeft de ambitie om op de Veluwezoom samen met de MTB community de mooiste route van NL te maken!
Yeah right, Amerongen first! :-q :winkie:

Maar zonder dollen, ik hoop van harte dat dit van de grond komt :) Is er al contact met andere "communities" voor tips & tricks en dergelijke? Ik kan mij voorstellen dat enige kennisuitwisseling kan helpen.
Plaats reactie