Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Voor de Gelderlanders waarschijnlijk geen verrassing, maar als randstedeling werd ik toch even blij van die onverwachte witte laag knisperende* sneeuw :-D

Afbeelding

Afbeelding

*) Wat verderop in de zon werd dat enigszins getemperd door de ingezette dooi en dus modder, maar het mocht de pret toch niet drukken.
carbon bike, titanium collarbone...
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Prachtig , ideale combinatie van mooie brede paden en idyllisch landschap.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Tsjibiti schreef:Prachtig , ideale combinatie van mooie brede paden en idyllisch landschap.
Tja, op de smalle paden/single tracks stop ik niet voor een foto :winkie: Ben benieuwd wat het parcours gaat worden straks. Van de huidige omleidingen word ik niet echt vrolijk. Maar goed, ik las een stukje terug dat er wellicht wel meer single tracks in zouden komen en dat zou ik wel prettig vinden: nu iets teveel brede paden.
carbon bike, titanium collarbone...
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Nespresso schreef:
Tsjibiti schreef:Prachtig , ideale combinatie van mooie brede paden en idyllisch landschap.
Tja, op de smalle paden/single tracks stop ik niet voor een foto :winkie: Ben benieuwd wat het parcours gaat worden straks. Van de huidige omleidingen word ik niet echt vrolijk. Maar goed, ik las een stukje terug dat er wellicht wel meer single tracks in zouden komen en dat zou ik wel prettig vinden: nu iets teveel brede paden.
Ik ben toerfietser en zit daarom helemaal niet te wachten op de smalle paadjes (we zijn hier in NL dus de Engelse kreet weiger ik te bezigen). De brede paden geven veel meer mogelijkheden om van de mooie omgeving en natuur mee te krijgen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Nespresso schreef:
Tsjibiti schreef:Prachtig , ideale combinatie van mooie brede paden en idyllisch landschap.
Tja, op de smalle paden/single tracks stop ik niet voor een foto :winkie: Ben benieuwd wat het parcours gaat worden straks. Van de huidige omleidingen word ik niet echt vrolijk. Maar goed, ik las een stukje terug dat er wellicht wel meer single tracks in zouden komen en dat zou ik wel prettig vinden: nu iets teveel brede paden.
Is het zuidelijke deel van de route op het moment in zijn geheel goed te rijden? Ik ben dit weekend misschien in de buurt dus misschien wil ik daar even gaan rijden.
Gebruikersavatar
Vandenhakopdentakke
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 10:18

vorige week was het zwaar ruk
maar het al weer een paardagen droog
morgen regen , vrijdag droog dus weekend moet goed komen
love is in the air time
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

[/quote]
Ik ben toerfietser en zit daarom helemaal niet te wachten op de smalle paadjes (we zijn hier in NL dus de Engelse kreet weiger ik te bezigen). De brede paden geven veel meer mogelijkheden om van de mooie omgeving en natuur mee te krijgen.[/quote]


Toch wel vreemd dat jou onderschrift dan niet in het nederlands is aangezien we hier in nederland zijn :lol: :lol: :lol: :lol:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

RoySmit schreef:
Ik ben toerfietser en zit daarom helemaal niet te wachten op de smalle paadjes (we zijn hier in NL dus de Engelse kreet weiger ik te bezigen). De brede paden geven veel meer mogelijkheden om van de mooie omgeving en natuur mee te krijgen.[/quote]


Toch wel vreemd dat jou onderschrift dan niet in het nederlands is aangezien we hier in nederland zijn :lol: :lol: :lol: :lol:[/quote]
:-q Klopt maar dat is omdat als er toch af en toe iets in een buitenlandse taal wordt geplaatst dat dan hoort in een van de traditionele wielertalen : dus Frans , Italiaans of Vlaams.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Bottecchia schreef:Is het zuidelijke deel van de route op het moment in zijn geheel goed te rijden? Ik ben dit weekend misschien in de buurt dus misschien wil ik daar even gaan rijden.
Dat niet vrolijk was meer omdat er wat mooie stukjes tussenuit zijn. Maar ook een berucht modderig stuk, dus uiteindelijk heb elk nadeel weer zijn voordeel. Het was jammer dat er sneeuw lag én dat het dooide: het was her en der dus best nog modderig, maar ik heb veel erger meegemaakt. Ik denk dat als het een paar dagen droog is geweest het weer goed te doen moet zijn.

De blauwe stukken zijn trouwens de omleidingen (Tsjibiti zal het toejuichen, want vooral stukjes fietspad en rechte onverharde lanen :wink:):

Afbeelding
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Bedankt voor de reacties. Ga wellicht komende dagen eens kijken. Het is weer even geleden dat ik hier gereden heb.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Rechte onverharde lanen door mooie natuur, daarom ben ik ook een liefhebber van de Apeldoorn route.

Overigens laat de Rheden route, met namelijk het zuidelijk gedeelte zien dat je ook met brede paden mooie klimmen en afdalingen kunt hebben, omdat het een natuurlijke route is.
Erik76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 17 april 2015, 21:01

Hoe ligt de route erbij? Ik wil morgen die kant op.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Het is een drama. Misschien dat het in de ochtend nog te doen is als het is opgevroren.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Vanochtend gereden, wij waren ongeveer om 10 uur op de route na een aanrij ritje van 20 km vanaf huis. Tot een uur of 12 geen last gehad van een natte voeten omdat de ondergrond bevroren was. maar het was op veel plaatsen spiegel glad, zowel op de verharde delen als op de bospaden. Ook was het goed oppassen met de hard bevroren sporen,met regelmaat bepaalde niet ik maar de sporen welke kans ik op ging. Vanaf een uur of 12 begon het wat te dooien wat een natte bende opleverde. Uiteindelijk wel de hele route uitgereden maar met een gemiddelde snelheid van slechts 18 km/h. De terug tocht naar huis maar de kortste route gereden en als afsluiting nog ff een bakkie koffie gedaan bij Franks Fietsenwinkel in Heelsum. Was toch weer een lekker ritje van bijna 90 km uit en thuis.
Afbeelding
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mooi plaatje.
Had niet verwacht dat daar (nog) sneeuw zou liggen.
Plaats reactie