Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ik begrijp je volledig :-q Enne, inderdaad in 30 jaar is een hoop veranderd. Van 100% vrij rijden zonder routes naar ...... Vul maar in.
Rheden heeft in potentie alles in zich en benieuwd wat het gaat brengen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Beter in het vervolg niet meer op maandagochtend bijlezen, heel confronterend voor deze 51 jarige bikert :cry: ;
Fred (mtb-sport) schreef:50+'ers (oeps) op normale hybrides.
shiverer schreef:Al die ouwetjes die zich daar verslikken :D
Giant-E schreef:Zeker voor ouwetjes
Ik loop een mentale crash op zo, ik ga lekker een aanklacht voorbereiden :lol:

Trouwens, ik was daar niet toen jullie daar waren. Ik vind 51km slalommen en te zwaar klimmen op de 'moderne routes' toch wel het leukst.
Wel heel goed voor de keuzemogelijkheden dat routes als Rheden hun karakter blijven behouden, vooral het zuidelijk deel vind ik top :-q .
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Imo zijn de klimmen op de Posbank een stukje zwaarder dan die bijv op de Heuvelrug.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Absoluut. Misschien dat alleen Kwint zwaarder is, maar die klimmen zijn wat korter.
Ik vroeg ‘t een paar weken terug ook al hier, maar weet iemand hoe ‘t staat met de upgrade?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Er is de afgelopen tijd wat gewerkt aan bebording (nog de oude variant op de bestaande route). Wachten is nu op seintje van NM/ update over de vergunningsaanvraag, waarna nieuwe bebording kan worden gezet. Zelfde geldt voor zover ik weet voor de aanleg/aanpassingen. De oplettende fietser heeft misschien al wat proefstukjes kunnen ontdekken.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Bram87 schreef:Er is de afgelopen tijd wat gewerkt aan bebording (nog de oude variant op de bestaande route). Wachten is nu op seintje van NM/ update over de vergunningsaanvraag, waarna nieuwe bebording kan worden gezet. Zelfde geldt voor zover ik weet voor de aanleg/aanpassingen. De oplettende fietser heeft misschien al wat proefstukjes kunnen ontdekken.
Bebording heb ik vorige week weinig/niets van gemerkt eerlijk gezegd. Nog steeds geel of wit (handig dat onderscheid :winkie: ). Maar niet verdwaald, dat ook niet.
Proefstukjes idd gezien, dacht even dat ik op de UHR was. Maar dat op vorige pagina al aangehaald.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag Rheden en Apeldoorn aan elkaar geknoopt.
Lag er perfect bij allemaal, helemaal niets meer te zien van alle mulle omstandigheden van de laatste maanden.
Lekker doorgereden, bijna 25gem :)
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Rayb81 schreef:Vandaag Rheden en Apeldoorn aan elkaar geknoopt.
Lag er perfect bij allemaal, helemaal niets meer te zien van alle mulle omstandigheden van de laatste maanden.
Lekker doorgereden, bijna 25gem :)
Ik heb vandaag hetzelfde gedaan. In Eerbeek begonnen tegen de klok in en bij Woeste Hoeve overgestoken naar Apeldoorn. Het meeste klimwerk dus tot het laatst bewaard.

Apeldoorn was in juni voor het laatst geweest (dus voor de ergste droogte). Lag er nu een stuk minder mul bij, je kon lekker doorrijden.

Volgende keer ga ik iets meer eten en drinken meenemen, had nu 2 bidons en een paar reepjes, dat was net te weinig waardoor het op het laatst niet meer zo soepel draaide. Wel redelijk tempo kunnen houden, beide rondjes net boven de 2 uur gedaan (2:02 en 2:04). Leuk om te doen, zo'n lange rit op de mtb.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Wel op de Posbank route het nieuwe uitgepijlde saaie stuk volgen. Zag op facebook in mtb-praat dat er dit weekend controle was op de oude route.. 94 euro koste de bekeuring :-?
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

ducatif1 schreef:Wel op de Posbank route het nieuwe uitgepijlde saaie stuk volgen. Zag op facebook in mtb-praat dat er dit weekend controle was op de oude route.. 94 euro koste de bekeuring :-?
Ik reed zondag. Ik heb ten opzichte van een week eerder niks gezien? Heb ik iets gemist? Of is dit ter hoogte van de carolinahoeve of Dieren?

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Nieuwe route dinds dit jaar volgens mij is hemelsbreed tussen Laag Soeren en Dieren. Zie ..pagina 317...
Nu een lange recht stuk.. vroeger liep er rechts van die foto/tekening een singletrack en daar waren ze dus aan het controleren. Is van een prive-eigenaar die niet meer wilt dat daar gefietst wordt.
Opmerkingen ed op facebook zijn te zielig om te lezen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dat vond ik toch altijd een vervelend hobbelig stuk haha.
Tegenwoordig even lekker herstellen met die racepaden eromheen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Was dat gedeelte ook niet erg gevoelig voor modder?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dat viel volgens mij nog wel mee. Het tweede gedeelte dat schuin omlaag liep met veel wortels was namelijk zandgrond, dat stuk mis ik wel eigenlijk. Dus als je hem ccw rijdt.
Alleen het eerste gedeelte kon wat modder liggen idd.

De rest van alle modderbakken lagen waar nu de 2e omleiding ligt.
(Ccw)
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Nieuws vanuit natuurmonumenten over de voortgang en ontwikkelingen van het Wegen & Paden-project Veluwezoom (waar de ontwikkeling van de MTB route onder valt)

Geachte betrokkenen,
(...)
Graag breng ik u op de hoogte van de ontwikkelingen en de voortgang sindsdien. We staan aan het begin van een omvangrijk uitvoeringstraject.

MTB-route
Op 20 april heeft Natuurmonumenten een Natura2000-vergunning aangevraagd bij provincie Gelderland. Het goede nieuws is dat de vergunning in principe is verleend; deze ligt vanaf 7 september 6 weken ter inzage. Mochten er geen bezwaren worden ingediend dan kan vanaf de tweede helft van oktober worden gestart met de aanleg van de single tracks. De meer technische onderdelen volgen later.
In afwachting van de vergunning heeft men overigens niet stilgezeten. Er is een proefstukje aangelegd en daar waar de nieuwe route gelijk blijft aan de oude, op enkele beheerwegen, is aan het onderhoud van de route gewerkt. Vanuit de MTB-community heeft een aantal enthousiaste betrokkenen zich gemeld om actief aan het onderhoud te werken.

Wandelpaden Herikhuizerveld
Ook dit deelproject is vergunningplichting. Zodra de vergunning is vrijgegeven, gaan we gefaseerd aan de slag met verbetering van de paden, te beginnen op die locaties waar de grootste bezoekersstromen zijn. Aan de hand van het Maatregelenplan is op een aantal proeflocaties gewerkt aan geleiding en afwatering. Voor het einde van het jaar worden nog een paar proeflocaties gerealiseerd.
Het plan voor het Herikhuizerveld is ambitieus en veelomvattend. Er zijn extra financieringsbronnen nodig om het deelproject verder uit te kunnen rollen.

Wandelnetwerk
Routebureau Veluwe is initiatiefnemer van het wandelnetwerk voor de Veluwe, een netwerk van wandelpaden vergelijkbaar met het bekende fietsknooppuntennetwerk. Samen met Hoenderloo is Nationaal Park Veluwezoom pilot in dit netwerk. Het wandelnetwerk is op papier nu herzien, er zijn routes verwijderd en andere aangesloten om de zonering te verbeteren. Dit gaat een enorme verbetering oplevering in de geleiding. Dit najaar starten we met de uitrol, d.w.z. het markeren van het routenetwerk met paaltjes.
Na afloop volgt een hele transitie die consequenties heeft voor de infopanelen, vertrekpunten, kaartmateriaal, website en dergelijke.

In samenwerking met de Stichting Zevenheuvelenloop is inmiddels een trailrunroute aangelegd van 7,5 km, startend vanaf parkeerplaats Lappendeken. Dit najaar volgt een route van 15 km.

Ruiterroute
Het stelsel van ruiter- en menpaden blijft grotendeels gelijk; alleen daar waar het niet praktisch of niet veilig was, komen wijzigingen. In nauwe samenwerking met ruiters en menners uit de omgeving is in het veld gekeken om welke plekken het ging en inmiddels is de definitieve route vastgesteld. Er is een werkkaart gemaakt met wat er waar gebeuren moet. De afgelopen tijd is langs een deel van de Schaapsallee gewerkt aan opkronen en snoeien. Op de menroute bij de Herikhuizerweg zijn laaghangende takken verwijderd. De planning is afhankelijk van de weersomstandigheden, maar het streven is om de verbetering van de ruiter- en menpaden vóór het eind van 2018 gereed te hebben.

Tot zover het overzicht van de ontwikkelingen in het Wegen & Paden-project de afgelopen zomer.
Plaats reactie