Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Morgen rondje mét de zuidlus dus...
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

remco1b schreef:Zuid lus is tot op heden niet afgesloten. Het deel tussen de badhuisweg en de carolinahoeve is afgesloten.
En als niet-local zijnde dus maar gewoon over de balk gegaan: de officiële route is de enige weg die ik daar ken. Wel lekker rustig daar :winkie:
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Kan me niet voorstellen dat ze de Zuidlus eruit halen. Dat zou een dikke blunder zijn. Minder vignetten...
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

En veel meer wildrijden. Wandelaars en bikers scheiden kan wel degelijk, NM moet (ijdele hoop, weet ik) maar eens goed kijken naar de UHR.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Bij de Caroline Hoeve is de route nu ook verlegd. Dit is alleen niet het werk van Natuurmonumenten, maar van Twickel. Natuurmonumenten en Twickel hebben een tijdje terug wat grond geruild en Twickel heeft volgens mij nu zo maar besloten om de route af te sluiten. NM heeft nu over wat bestaande paden de route neergelegd. Het is wat recht toe en recht aan, maar veel beters loopt er ook niet volgens mij. Voordeel is wel dat het een minder modderig stuk is. De eerste drie foto's zijn bij de Carolina Hoeve en je kan goed zien dat ze met takken hebben lopen slepen en die er neer hebben gelegd. De andere twee zijn bij het fietspad van de Lange Juffer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 25 augustus 2023, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 25 augustus 2023, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Landgoed Hof te Dieren is eigendom van Stichting Twickel. De stichting is in 1953 opgericht en beheert in Overijssel, Gelderland (waaronder Dieren), Zuid Holland en Duitsland in totaal 6.500 ha aan landgoederen. Haar opdracht is dit historisch erfgoed in stand te houden. Natuurschoon en cultuurhistorie staan daarbij centraal, met oog voor de belangen van landbouw en recreatie. Het Hof te Dieren is net als de andere landgoederen van Twickel grotendeels opengesteld voor het publiek. Wandelaars fietsers en ruiters hebben op daarvoor bestemde paden in de bossen en uiterwaarden ruimte om te recreëren.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

dadionysos schreef: Natuurmonumenten en Twickel hebben een tijdje terug wat grond geruild en Twickel heeft volgens mij nu zo maar besloten om de route af te sluiten.
Dat is landeigenaren toch gewoon hun goed recht. Dat MTB-en in natuurgebieden hoort daar gewoon ook niet thuis. Dat is iets om in de echte bergen , die we in NL geen hebben ,te doen. Vergelijkbaar met alpineskiën. Dat doe je ook in de echte bergen en kan je hier oefenen op die borstelbaantjes. Zo zouden MTB-ers kunnen oefenen op de BMX-baantjes. Al die kunstmatige vaste routes in NL mogen ze wat mij betreft opheffen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

<cynicalmodus>
100 triljard triljoen vierkante meter bos, dan is 't toch Godsgeklaagd dat er niet eens een paadje van anderhalve meter breed getoleleerd kan worden... :o Nou Meneer Natuurmonumenten: ik zie in het voorjaar wel een mooi alternatief tegemoet: daar betaal ik immers elk jaar braaf die 5, eh, 7,50, oh nee, 12 euro voor...
</cynicalmodus>
carbon bike, titanium collarbone...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wie controleert de paden van Twickel dan of daar niet wild gefietst wordt?

Kan me moeilijk oriënteren welk gedeelte er precies afgesloten is, Strava segmenten zeggen me eigenlijk meer dan de namen van plaatsen in het bos.
vanallesennogwat
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 28 juni 2010, 11:17

Er staat een hoop op de kalender om veranderd te worden, en daar is Twickel een klein deel van. Wellicht is het een 'bommetje' op dit forum. Schaapskooi en Beekhuizen staan ook op de nominatie om geschrapt te worden!
De planning is dat de route een flinke upgrade gaat krijgen, maar met deze ontwikkelingen ben ik erg benieuwd in hoeverre het dan een upgrade is....daarom zouden we ons flink moeten mengen in de discussie.
Wat Giant-E zegt, mogelijk meer wildrijders en minder vergunningen, zou een mogelijk scenario kunnen zijn. De zuidlus is per definitie geschikt om vanuit natuurlijk landschap een prachtig stuk mountainbike route te creëren, immers XC mtb overbrugt in internationale wedstrijden vaak ook maar ca 70-150 hoogtemeters (laagste en hoogste punt), dus voor de toekomst van zowel de recreant als de rijder met sportieve ambities een super gebied.
Daarom moeten we ons geluid laten horen en dat kan op de volgende link:
https://www.natuurmonumenten.nl/routes/ ... /opmerking" onclick="window.open(this.href);return false;

Verenig u!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik snap niet waarom deze gedeeltes geschrapt zouden moeten worden, wat is daar de reden van?

Ze zijn breed genoeg, er hoeft geen onderhoud op te worden gepleegd en we rijden niemand in de weg in dat gebied.

Waarom, waarom?

Overigens als de zuidlus geschrapt wordt hoeven we ook geen vergunning meer te kopen.
De noordlus bestaat immers toch uit reeds bestaande fietspaden (onverhard).
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Mario070 schreef:Afbeelding
Heb je ms ook een foto van de onder geschreven tekst ik kan het net niet lezen :-D :wink:
Ze mogen wel bordjes lenen ...... :winkie: :winkie:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Als de zuidlus daadwerkelijk wordt geschrapt ga ik in ieder geval geen vignet meer aanschaffen. Mijn belangen als MTB-er worden namelijk totaal niet gewaarborgd voor dat geld. Wat is er nou eigenlijk gerealiseerd van die opbrengsten?
Helaas wist ik dat al, ik roep al een tijdje hier dat NM gewoon schijt heeft aan ons, al jaren lulverhalen houdt op hun site en liever een Veluwezoom ziet met alleen wandelaars. Ze onderschatten de groeiende populariteit van onze sport.
Wildrijden (het gevolg van zuidlus schrappen) zullen ze nooit kunnen verhinderen. Zorg dan voor mooie (ongerepte) sidetracks, naar het voorbeeld van de UHR. Dan hou je het overzicht, weet je ook waar de bikers zich bevinden. Voor het wild ook wel zo handig.
Laatst gewijzigd door Giant-E op zo 22 oktober 2017, 11:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie