Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Jep, lekker afwisselen.

Overigens, stukje was afgesloten CCW voor de Lange Juffer.
Ben er toch maar ingegaan (sorry), want ik had geen idee waar ik anders uit zou komen.

Ik ga er vanuit dat je dan gewoon weer voor de Lange Juffer uitkomt als je de "nieuwe route" volgt?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Gisterenmiddag 15:15 vanuit De steeg gestart om uiteindelijk m'n ronde proberen te gaan gaan rijden.....waar ik eerder vanuit Apeldoorn zou willen starten, maar omdat ik de NM sticker alleen bij het bezoekers centrum kon kopen ben ik daar gestart. De nieuwe stukken had ik niet 123 door maar zo door rijdende merkte ik wel dat het anders reed dan de vorige keer en uiteindelijk kom je weer op de oude route, waar ik bovenin naar de Woeste Hoeve ben gereden en ben overgegaan naar de route Apeldoorn en deze gereden tot aan de 2de oversteek van de n304 en daar links af richting Ede, de vorige keer was Ede een ramp om deze goed te kunnen volgen maar ik geef niet snel de moet op, dus nog maar een keer proberen te rijden maar het is voor mij niet te doen de noord kant van de route Ede en ben door dit geklooi in Lunteren terecht gekomen en heb mij daar kostelijk vermaakt....maar tijd begon te dringen en vol gas naar de n224 gereden en daar bij de Drieberg rechts de Zuid kant van Ede opgegaan en deze is weer wel goed te doen tot aan de oversteek van de n224 daar rechtsaf richting Oosterbeek maar helaas moeten skippen was inmiddels 20:30 en ook de Route Rheden waar ik vanaf de n311 had willen oppakken maar ook helaas niet kunnen rijden......dus vanaf de n224 op de fiets nav terug naar De Steeg....
Nu is het mij nog steeds niet gelukt om de ronde compleet te rijden, over een aantal weken maar weer een poging wagen :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ter info: Op dinsdag 15 mei a.s. is er een Inloopmiddag over het Wegen & Padenroject in Nationaal Park Veluwezoom. Als je wil, dan ben je van harte uitgenodigd om daarbij aanwezig te zijn. De Inloopmiddag is in Bezoekerscentrum Veluwezoom, Heuvenseweg 5a in Rheden en duurt van 16 tot 18:30 uur.

En wanneer je dan enthousiast bent, dan kan je je natuurlijk ook opgeven om mee te helpen door vrijwilligers werk te doen aan de route.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

dadionysos schreef:Ter info: Op dinsdag 15 mei a.s. is er een Inloopmiddag over het Wegen & Padenroject in Nationaal Park Veluwezoom. Als je wil, dan ben je van harte uitgenodigd om daarbij aanwezig te zijn. De Inloopmiddag is in Bezoekerscentrum Veluwezoom, Heuvenseweg 5a in Rheden en duurt van 16 tot 18:30 uur.

En wanneer je dan enthousiast bent, dan kan je je natuurlijk ook opgeven om mee te helpen door vrijwilligers werk te doen aan de route.
Ben je daar ook welkom een pleidooi te houden om in plaats van de aanleg van een nieuwe MTB-route te investeren in meer toeristische verharde wegen en fietspaden in het Nationaal Park Veluwezoom?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Nog meer? Ik ken de Veluwezoom dromen, waar wil je nog meer fietspaden aanleggen?
Paar leuke singletracklussen aan de huidige (prachtige) route. Dát zou wel een meerwaarde zijn.
sjaak de snaak
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 701
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:13
Mijn mountainbike: RM Vertex/Kona Unit/KonaJake the Snake,Singular Swift

Giant-E schreef:Nog meer? Ik ken de Veluwezoom dromen, waar wil je nog meer fietspaden aanleggen?
Paar leuke singletracklussen aan de huidige (prachtige) route. Dát zou wel een meerwaarde zijn.
Helemaal mee eens :-q
Whining is for soccerplayers, pain is for cyclists
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Was weer genieten vandaag CCW, lekker rammen over de vele worteltapijten omlaag.
De geul afdaling voor de Snippendaalseweg klim was ook weer machtig.

Lag er top bij!
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Giant-E schreef:Nog meer? Ik ken de Veluwezoom dromen, waar wil je nog meer fietspaden aanleggen?
Paar leuke singletracklussen aan de huidige (prachtige) route. Dát zou wel een meerwaarde zijn.
Als je bij de inloopmiddag aanwezig bent, die trouwens ook voor wandelaars en ruiters/mengers is (de nieuwe MTB route is onderdeel van een groter wegen&paden project van de Veluwezoom en de mountainbikers krijgen de prioriteit) dan kun je op de kaart al het ontwerp van de route zien en ook kennismaken met de mensen van NM en vrijwilligers achter de schermen die hiermee bezig zijn :-q
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Eind mei starten we trouwens al met een verbetertraject op een klein deel dat de huidige en toekomstige MTB route nabij Beekhuizen overlapt. Leuke kans om meer te weten te komen en lokaal betrokken mountainbikers te ontmoeten en als je wilt meehelpen met het aanleggen van onze eigen trails.. :-D
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Gaaf :)
Naast de Parkweg aan de rechterkant ligt trouwens ook een mooie hoge heuvel, nog plannen voor trails in die hoek?

Of wordt straks alles over bestaande paden gereden zonder nieuw aan te leggen trails?

Ti's jammer dat ik op anderhalf uur rijden woon anders had ik er graag meer van geweten.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Tsjibiti schreef:
dadionysos schreef:Ter info: Op dinsdag 15 mei a.s. is er een Inloopmiddag over het Wegen & Padenroject in Nationaal Park Veluwezoom. Als je wil, dan ben je van harte uitgenodigd om daarbij aanwezig te zijn. De Inloopmiddag is in Bezoekerscentrum Veluwezoom, Heuvenseweg 5a in Rheden en duurt van 16 tot 18:30 uur.

En wanneer je dan enthousiast bent, dan kan je je natuurlijk ook opgeven om mee te helpen door vrijwilligers werk te doen aan de route.
Ben je daar ook welkom een pleidooi te houden om in plaats van de aanleg van een nieuwe MTB-route te investeren in meer toeristische verharde wegen en fietspaden in het Nationaal Park Veluwezoom?
Natuurlijk, maar het heeft geen zin. Fietspaden ten overvloed en de bijeenkomst gaat over de nieuwe MTB route.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Hoe zit het hier met de vignetten? Ik snap dat ik er een moet hebben als ik deze route wil fietsen, maar ik zag op de site van NM dat ze dag- en weekendvignetten hebben, maar op andere sites zie ik dat er ook jaarvignetten zijn.

En hoe ligt de route er over het algemeen bij op dit moment? Is het een harde ondergrond, of is het meer mul zand?
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Voor 12,50 heb je een jaar vignet en deze is te koop bij oa het bezoekerscentrum.

Mul zand heb je niet veel op deze route. Als het een tijd droog is, dan wordt het vaak erg hard en is hij goed begaanbaar.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

dadionysos schreef:Voor 12,50 heb je een jaar vignet en deze is te koop bij oa het bezoekerscentrum.
Dan hoop ik dat ze die ook hebben in Laag Soeren bij de VVV/receptie van de camping, want om van daar nu eerst naar Rheden te rijden en weer terug is ook zo wat :P
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
sjaak de snaak
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 701
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:13
Mijn mountainbike: RM Vertex/Kona Unit/KonaJake the Snake,Singular Swift

Freekenstein schreef:
dadionysos schreef:Voor 12,50 heb je een jaar vignet en deze is te koop bij oa het bezoekerscentrum.
Dan hoop ik dat ze die ook hebben in Laag Soeren bij de VVV/receptie van de camping, want om van daar nu eerst naar Rheden te rijden en weer terug is ook zo wat :P
Heb je de fiets opgehaald? Kunnen we misschien toch nog ff een rondje knallen :wink:
Whining is for soccerplayers, pain is for cyclists
Plaats reactie