Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
brutus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 8 januari 2003, 00:22
Mijn mountainbike: Gary Fisher HIFi 29er/Merida Big Nine.
Contacteer:

Knappe tijd Daan voor twee rondjes, doe ik je [nog] niet na.
Zat er veel verschil in tijd in de ronde's?
Fiat Voluntas
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

brutus schreef:Knappe tijd Daan voor twee rondjes, doe ik je [nog] niet na.
Zat er veel verschil in tijd in de ronde's?
Even voor mijn beurt praten, van een ander forum:
daniel1975 schreef:99km in 4uur31. 2e ronde wel 3 minuten sneller gedaan dan de 1e.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

daniel1975 schreef: Klok mee vind ik het lekkerst rijden. Langs de heidevelden richting Loenen ga je dan valsplat naar beneden (gister ook nog wind mee) en de pittigste klims krijg je op het laatst.
Ik vind het aan de ene kant ook best fijn om ze in het begin te hebben. aan
het eind is ook wat voor te zeggen.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
fletcher
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon HT 2013

Welke zanderige bult bedoelen jullie? :D

Ik stap op bij Loenen en rij nog altijd met de klok mee. Weet nog niet wat mooier zal zijn: met de klok mee of tegen de klok in

Nadat je de posbank (open heide stuk) voorbij bent komen jammergenoeg enorm lange rechte stukken, dat was wel weer jammer
brutus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 8 januari 2003, 00:22
Mijn mountainbike: Gary Fisher HIFi 29er/Merida Big Nine.
Contacteer:

Jammer genoeg heb ik geen idee waar je het over hebt, da's pas jammer.
Fiat Voluntas
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Dat ene stukje vals plat afdalen na de posbank en de klim vanaf het bezoekerscentrum? waarna
je linksaf omhoog mag ploeteren als het gruwelijk geregend heeft? waarna je weer een mooie
afdaling, klim, weer een afdaling en dan ergens het rozendaalsche veld hebt? wat dan een beetje
saai is langs het bos op, maar waarna je weer wat mooie singletracks mag verwerken? en waarna
je na een uitdagende afdaling rechtsaf het hobbobbobbobbelpad opkunt wat helemaal verziekt
is door paarden? gevolgd door de vals-platte klim linksaf? waarna een keer die mulzandbultjes
komen?

daar ergens?

moet je maar tegen de klok inrijden ;)

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
fletcher
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon HT 2013

De vaste route heb ik het over. Opstartplaats Loenermark, met de klok mee. Na ongeveer 60% van de route kom je aan op de Rhederheide (daarna een stuk fietsen over het verharde fietspad) richting het loenermark, ook die kant op kom je aardig wat rechte stukken nog tegen.
moet je maar tegen de klok inrijden
Dat zal het punt ook wel zijn :lol:

Volgende keer maar proberen
Laatst gewijzigd door fletcher op di 10 oktober 2006, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

op www.MTBroutes.nl staat een heel mooie kaart van de omgeving: satteliet combineren met de
standaardkaart. dan kun je wat specifieker zijn, want "60%" zegt maar weinigen iets ;)

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
fletcher
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon HT 2013

shiverer schreef:op www.MTBroutes.nl staat een heel mooie kaart van de omgeving: satteliet combineren met de
standaardkaart. dan kun je wat specifieker zijn, want "60%" zegt maar weinigen iets ;)
Ervan uitgaand dat je opstapt vanaf het Loenermark, he ;)



Maargoed, hier het aangepaste plaatje met mijn ms paint skills.

Afbeelding

Met geel aangegeven de gedeeltes die ik bedoelde (wel leuk om het gemiddelde op te schroeven)
brutus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 8 januari 2003, 00:22
Mijn mountainbike: Gary Fisher HIFi 29er/Merida Big Nine.
Contacteer:

Kijk, daar hebben we wat aan. En wat is saai? Op het eerste gedeelte van dat lange stuk geel , dus vanaf het witte huisje op de Loenermark richting Rozendaal, heb ik al menigeen kapot zien gaan. [Ervan uitgaande dat je start in Velp tegen de klok in]
Ook ik moet juist op dit gedeeelte altijd zorgvuldig met m'n krachten om gaan. Vooral bij zeer droog weer is dit gedeelte best zwaar. Daarna een mooi racebaan om te herstellen.
En dan nog vier klimmetjes en we zijn weer thuis.
Fiat Voluntas
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

in het stuk dat brutus beschrijft zitten inderdaad 4 knappe klimmen. vooral bij erg droog weer
gaat menigeen daar door de knieën. Daarna heb je een prachtige afdaling, en na het lange,
van west naar oost lopende stuk (hobbellobbellobbellobbel) zit ook weer een mooie klim.

okay, misschien ben ik wat te euforisch over deze route, maar niet iedereen heeft hem in zijn achtertuin he ;) (bijna dan)

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Chiti
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 1 april 2006, 20:31
Mijn mountainbike: Canyons

gistermiddag een rondje gereden. Met de klok mee. lekker natte baan. nog niet teveel plassen maar wel helemaal onder de modder terug.

Er is een routeaanpassing. vana fhet bezoekerscentrum omhoogklimmen en halverwegen die klim (over het fietspad) wordt je nu naar links het bos in gestuurd en kom je pas later weer op de origionele route. Ik kan het niet helemala uitleggen, maar ik denk dat gedaan is om wandelaars minder in 'botsing' te laten komen met de MTB'ers. Ik vind het een goede zaak. De route is ook goed te volgen. qua kilometers scheelt het niet zo veel.
“Wikipedia is the best thing ever. Anyone in the world, can write anything they want about any subject. So you know you are getting the best possible information.” - Michael Scott
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Kun je hier iets op uitleggen :


Afbeelding
it ain't what you do it's the way that you do it
Chiti
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 1 april 2006, 20:31
Mijn mountainbike: Canyons

ik ben niet echt het equivalent van eem menselijke GPS. Ik volg de brodjes en weet dan niet meer hoe en waa rik gedraid en gekeerd ben. Maar in dit kaartje is het begin van de aanpassing in de linkerbovenhoek. daar wordt je dan naar het zuiden geleid en via wat bospaden en een klimmetje met wat wortels weer naar het asfalt. (daar waar vroeger een bordje stond met de tekst "ATB'ers op het fietspad!") vanaf daar weer gewoon.
sorry, maar beter dan dit kan ik het nu neit uitleggen ;-)
“Wikipedia is the best thing ever. Anyone in the world, can write anything they want about any subject. So you know you are getting the best possible information.” - Michael Scott
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

volgens mij is dat al jaaaren zo.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Plaats reactie