Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Samenvatting klopt helemaal, meer technische lussen worden natuurlijk 1 richting. Er is een uitzondering waar NM hoopt dat een dubbeltrack in tweerichtingen kan, betreft een lange klim en afdaling van enkele km's, waarbij de afdaler op verschillende momenten links/rechts afsplitst voor meer fun en weer op de track terecht komt. Groen voor de hoofdlus en rood voor verschillende uitstapjes onderweg.
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

StephanR schreef:Dank voor de update!
...
Maar zonder dollen, ik hoop van harte dat dit van de grond komt :) Is er al contact met andere "communities" voor tips & tricks en dergelijke? Ik kan mij voorstellen dat enige kennisuitwisseling kan helpen.
Bouwpakket is zo snel dat hij ons al heeft bezocht met zijn collega's :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bedankt voor de update. Klinkt leuk allemaal.

Wat wordt er bedoeld met witte paden? Zijn dat de paden bij Moshul / Steilhul, dus de paden tussen de Imbosweg en de Groendendaalseweg?
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Rayb81 schreef:Bedankt voor de update. Klinkt leuk allemaal.

Wat wordt er bedoeld met witte paden? Zijn dat de paden bij Moshul / Steilhul, dus de paden tussen de Imbosweg en de Groendendaalseweg?
Zie je Eigen kaartje een pagina terug, wit mtb bordje, overig mtb toegangkelijk pad, 85 % asphalt (en beton) gaat er (natuurlijk) uit en hoort niet meer bij deze tijd.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

ltqalias schreef:
StephanR schreef:Dank voor de update!
...
Maar zonder dollen, ik hoop van harte dat dit van de grond komt :) Is er al contact met andere "communities" voor tips & tricks en dergelijke? Ik kan mij voorstellen dat enige kennisuitwisseling kan helpen.
Bouwpakket is zo snel dat hij ons al heeft bezocht met zijn collega's :-q
Mooi :-q
Bouwpakket is in alle opzichten ook veel te snel voor mij... :bier:
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

StephanR schreef:
StephanR schreef: Bouwpakket is zo snel dat hij ons al heeft bezocht met zijn collega's :-q
Mooi :-q
Bouwpakket is in alle opzichten ook veel te snel voor mij... :bier:
Ik probeer hem bij te houden...... Valt niet mee.

Wat ik zo zie en hoor wordt het heel erg gaaf!
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Tijdens de fotosessie voor het introbeeld voor de Lage Vuursche route voor de UHR website kwam een hoge delegatie van natuurmonumenten langs fietsen met onder andere de directeur. Die wilde wel eens weten wat een route nieuwe stijl inhoudt. We hebben even staan praten over onder andere de vrijwillgerscultuur op de utrechtse heuvelrug. Dat we ze hier op de fiets tegenkomen terwijl ze er normaal niet opzitten zegt natuurlijk wel wat over de motivatie bij natuurmonumenten.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5749
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ik denk dat met zo'n houding van natuurmomenten er best iets moois uit kan komen. Reuze benieuwd naar wat er uiteindelijk gaat komen. Omgeving zelf biedt al heel veel mogelijkheden, nu maar hopen dat er zo optimaal gebruik van gemaakt kan worden zoals ook op de UHR het geval is.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Klinkt allemaal beter dan ik had verwacht.
Ik was namelijk bang dat Natuurmonumenten alle mountainbikers uit het gebied wilde hebben.
Misschien wilden ze dat ook wel, maar zijn ze er achter gekomen dat het een toch wel erg grote groep is.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5749
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

NM is er gelukkig achter dat je beter goed kan reguleren ipv verbieden. Zeker gezien het aantal beoefenaars van deze hobby.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7975
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mogen we de heren Lam en Zwaan weer noemen als wegplaveiers. Gelukkig heb ze dat altijd zonder asfalt gedaan.
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Jurriaan schreef:Mogen we de
Ja, ik denk van wel al heb ik Lam nog nog niet gesignaleerd, maar wel gehoord => da's een kenmerk van een CEO toch? :-D
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag rondje rechtsom en rondje linksom gedraaid.
Lag er allemaal perfect bij.
Wel veel zondagsrijders en mensen zonder helm.

Overigens deze route is echt wortel route nummer 1 en ik heb het idee dat er steeds meer bij komen/bloot komen te liggen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4790
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dan zijn we elkaar gisteren gepasseerd. Half 10 gestart vanaf P A50 Koningsweg, eerst naar bezoekerscentrum voor vignet, over de Posbank weer terug richting brandtoren om van daaruit rondje CW te rijden.
Gortdroge maar prachtige route, veel mul bij de Rapenberg (leuk!), helaas toch 2 redelijke omleidingen en de uitsmijter ham/kaas bij de Carolinahoeve was geweldig.
Daarna het laatste stuk terug met een aantal steile klimmen, vooral de laatste wortelklim hakte er nog even goed in. 65 km schoon aan de haak, voor ons ver zat. Heerlijk dagje!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5749
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Zit te twijfelen voor a.s vrijdag, maar gezien mul zand dit keer alleen beetje zuidelijk lus nemen? Dat dan linksom/rechtsom of iets dergelijks?
Suggesties?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Plaats reactie