Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

Moeten de Nordi walkers ook een sticker kopen?

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... highlight=

Co er zitten een heleboel haken en ogen aan je mentaliteitsverandering :evil:
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Koop die sticker nou gewoon mensen, en blijf eens op de daarvoor bestemde paden. Het is nou
toch wel een keer duidelijk dat NM en SBB hun ogen niet in de broekzak hebben zitten.. een
beetje padvinder kan wel raden wanneer er ergens een mtb is geweest.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
B@se
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 11:02
Mijn mountainbike: Raleigh Utah (CrMo reisfiets), Puch Cross Hybride (LX), Sirocco (erfenis)

CrazyCarrot schreef:Ik vind zo'n sticker wel een goed idee, mits de route goed wordt onderhouden.

Wat mij echter wel steekt dat er voor speciaal aangelegde MTB routes wel betaald moet worden en voor speciaal aangelegde wandel en ruiterpaden niet. (ook daar moeten paaltjes vervangen worden en worden er informatieborden geplaatst)
Ik wil er dus best voor betalen, maar wel met gelijke munt.

Als iedereen nu gewoon lid wordt van natuurmonumenten, dan kan daar het onderhoud van betaald worden.
Kijk dit is nu het hele probleem, in de statuten van veel natuurbeherende organisaties is er specefiek iets aan targets omschreven over rustige recreatie vormen als wandelen en fietsen.

Daar er dus geen budget is voor het realiseren en onderhouden van een goed MTB parcours wordt normaliter met een lokale club een afspraak gemaakt, dat dus zij de paecours realiseren (op door de beheerder aangewezen plaatsen) en dat zij opdraaien voor zowel de aanleg (vaak ook voor een erg groot deel door de Natuurberende instaties/ gemeente) en daarna ook nog eens het onderhoud. In dat laatste zit altijd het probleem, aanleg krijg je altijd voor elkaar. (mits dit past binnen de beheersplannen) Maar het onderhoud vergt een heel erg grote inspanning en financieel gaat het erg vaak mis.

nog even over dit puntje dan

2.3 Ik ben nog nooit een boswachter tegen gekomen, niet in het bos, niet op internet, niet op fora's waar meningen worden gepeilt.

bij deze (werk wel niet bij NM maar toch)

Er wordt momenteel erg veel geluisterd naar "gebruikers".

.1 Vijf euro vind ik geen probleem maar je kunt natuurlijk vraagtekens zetten waarom wandelaars dan geen bijdrage betalen. Dacht je dat al die trappen en bliezen zo uit de grond waren gegroeid?

wat dit betreft, voor subsidies (Programma Beheer, via DLG en Dienst Regelingen) moet je aan bepaalde voorwaardes voldoen, oa openstelling voor wandelaars. De openstelling voor andere sport vormen, oa mennerij, paardrijden ed, dus ook MTB geld dat dit "prive" initiatieven zijn. Dus ook uit andere potjes moet worden gefinancierd.

Mes bon, gaat erg ver OT dus weer terug naar het topic.

Bas

- de boswachter... -
B@se
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 11:02
Mijn mountainbike: Raleigh Utah (CrMo reisfiets), Puch Cross Hybride (LX), Sirocco (erfenis)

shiverer schreef:Koop die sticker nou gewoon mensen, en blijf eens op de daarvoor bestemde paden. Het is nou
toch wel een keer duidelijk dat NM en SBB hun ogen niet in de broekzak hebben zitten.. een
beetje padvinder kan wel raden wanneer er ergens een mtb is geweest.
Hmm dat treft, ben ook al jaren Scout (voorheen padvinderij) :lol:
brutus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 8 januari 2003, 00:22
Mijn mountainbike: Gary Fisher HIFi 29er/Merida Big Nine.
Contacteer:

Dit jaar heb ik drie stickers gekocht, 1 voor me zelf, 2 voor anderen die het verdomden.
Toch ben ik geen heilige, ik fiets veel buiten de route's.
Ik ben geboren in het bos en fiets er zo langzamerhand al bijna 40 jaar in rond.
Ik ben gaan MTB'en kort nadat de vaste route Rheden werdt aangelegd. Vanaf dat moment mocht je zelfs met de gewone fiets niet meer op andere paden rijden. Nadat ik voor de derde keer was aangehouden in het bos met de gewone fiets, waarbij gezegd werdt dat ik niet door het bos mocht rijden ben ik gaan MTB'en.
En in het begin gewoon keurig op de route.
MTB"en was voor mij een openbaring, nog meer natuurgebieden dan voorheen bleken bereikbaar.
Ook het sportieve aspect sprak mij zeer aan.
De combinatie van deze twee facetten maakt het dat ik moeite heb om altijd maar op de route te blijven.
Ik wil hier nog wel verder over uitweiden maar ga toch eerst ff slapen.
Trusten.
Fiat Voluntas
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

Ja, de betrokken instanties moeten beter communiceren (Luisteren naar) met de gebruiker

Om nou weer die discussie te beginnen :-{ , ik ga wel fietsen.
bij: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... highlight=
staat wel genoeg.

edit: ik heb wel een sticker :tong
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Parcours lag er fantastisch bij vandaag!! Paar kleine plasjes, maar dat mag geen naam hebben.
Bicycle, bicycle, bicycle
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7975
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

2:22:22 vorige week zondag, niet volle bak gereden want ik probeerde een redelijk lage hartslag aan te houden. (dat je dan niet boven geraakt is een ander probleem). (Ik rij met sticker omdat Zalm van de wegenbelasting die ik betaal geen mtb route aanlegt)
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

daniel1975 schreef:Parcours lag er fantastisch bij vandaag!! Paar kleine plasjes, maar dat mag geen naam hebben.
Sluit ik me volledig bij aan. Het was alleen wel weer wandelaars uit je
noppen peuteren vanmiddag, maar ondanks dat toch een heel nette 2:19.

én het was fabeltastisch weer. De mullere stukken hebben een opleving
gehad van de regen van afgelopen week. Alleen die &^%*&-klim die je
tegen de klok in moet verwerken is nog steeds niet mijn vriend.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
brutus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 8 januari 2003, 00:22
Mijn mountainbike: Gary Fisher HIFi 29er/Merida Big Nine.
Contacteer:

Welke klim bedoel je precies shiverer?
Fiat Voluntas
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

tussen de schaapsallee en de imboschweg zit 'ie. Ik heb vandaag weer een poging gewaagd, maar
het was toch net even te mul (of ik wou geen energie wegsmijten met mijn RR achter..).
binnenkort maar eens een dikke nop meeslepen en een fietspomp, wellicht dat ik dan met een
barretje of 1,5 wel bovenkom.. maar of het aflaten en weer oppompen van de band tijdwinst is,
tsja..

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
brutus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 8 januari 2003, 00:22
Mijn mountainbike: Gary Fisher HIFi 29er/Merida Big Nine.
Contacteer:

Ik ben daar 1 keer helemaal fietsend boven gekomen, het is de loop van jaren alleen maar zanderiger geworden daar. Ik vindt de route met de klok mee eigenlijk leuker. Die zandbult en het zanderige stuk voor en achter de Loenermark kun je dan tenminste afdalen. Ik zit tenslotte wel voor de lol op de fiets.
Fiat Voluntas
Chiti
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 1 april 2006, 20:31
Mijn mountainbike: Canyons

brutus schreef:Ik ben daar 1 keer helemaal fietsend boven gekomen, het is de loop van jaren alleen maar zanderiger geworden daar. Ik vindt de route met de klok mee eigenlijk leuker. Die zandbult en het zanderige stuk voor en achter de Loenermark kun je dan tenminste afdalen. Ik zit tenslotte wel voor de lol op de fiets.
eens, al heb ik de route denk ik 15 keer tegen de klok in gereden en pas 1 keer met de klok mee.
maar die zandbult waar niemand fietsend op komt is een mooi plekje om even een krentebol/energiereepje/bidonnetje te pakken :-q en te kijken naar het geploeter. (iets wat je een paar minuten daarvoor zelf ook hebt gedaan 8) )
“Wikipedia is the best thing ever. Anyone in the world, can write anything they want about any subject. So you know you are getting the best possible information.” - Michael Scott
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Weet een van jullie mss hoe het met die gevallen mtb'er is afgelopen?
"If you will it, Dude, it is no dream." Leb. 7:19
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

brutus schreef:Ik ben daar 1 keer helemaal fietsend boven gekomen, het is de loop van jaren alleen maar zanderiger geworden daar. Ik vindt de route met de klok mee eigenlijk leuker. Die zandbult en het zanderige stuk voor en achter de Loenermark kun je dan tenminste afdalen. Ik zit tenslotte wel voor de lol op de fiets.
Hij was nu echt niet te doen. Ik heb het ook geprobeerd, maar moest er ook af. Ik heb hem eerst tegen de klok in gereden en toen met de klok mee. 4 uur 31 totaal.
Klok mee vind ik het lekkerst rijden. Langs de heidevelden richting Loenen ga je dan valsplat naar beneden (gister ook nog wind mee) en de pittigste klims krijg je op het laatst.
Was gisteren wel druk met wandelaars, maar op zich gingen de meesten wel netjes opzij moet ik zeggen :-q
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie