Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bundy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1308
Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 15:30
Mijn mountainbike: wil meer naar buiten

D4DR schreef:
ott schreef:Daar was ik er een van :-q op de SS
SS? waar/wat is dat?
Single Speed
Naast het doen van diverse liefhebberijen ben ik ook dol op hobby's zoals oa vrijetijdsbestedingen en bepaalde dingen doen.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

D4DR schreef:
ott schreef:Daar was ik er een van :-q op de SS
SS? waar/wat is dat?

trouwens, vraagje: die vergunning die je 'moet' kopen, is die ook bruikbaar voor andere routes? Heb em nl en er staat niets specifieks op voor de veluwezoom... Heeft iemand hier ervaring mee?
volgens mij geldt ie ook op de montferlandroute en de oosterbeekroute. Maar
hang me er niet aan op.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Jorick
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 24 juli 2002, 20:50
Mijn mountainbike: '01 Scott Kokomo

HK15 schreef: Vind in de route aardig veel asfalt zitten. Maar persoonlijk vind ik dat geen ramp, de omgeving is super.
Wat vind je aardig veel dan? Meer dan een paar kilometer "verplicht asfalt" zal het toch niet zijn. Het enige stuk niet verplicht asfalt dat ik ook altijd op het fietspad fiets is overigens ook dat stuk dat hierboven al genoemd is langs het Rozendaalse veld omhoog, maar tegenwoordig skip ik dat stuk meestal helemaal door een andere aanrij route te pakken (ik fiets vanuit Arnhem).
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

Jorick schreef:
HK15 schreef: Vind in de route aardig veel asfalt zitten. Maar persoonlijk vind ik dat geen ramp, de omgeving is super.
Wat vind je aardig veel dan? Meer dan een paar kilometer "verplicht asfalt" zal het toch niet zijn. Het enige stuk niet verplicht asfalt dat ik ook altijd op het fietspad fiets is overigens ook dat stuk dat hierboven al genoemd is langs het Rozendaalse veld omhoog, maar tegenwoordig skip ik dat stuk meestal helemaal door een andere aanrij route te pakken (ik fiets vanuit Arnhem).
Verplicht asfalt = waar je geen keuze hebt dan op het asfalt te fietsen.
De tijden voor de route kunnen gebaseerd zijn op "veel" asfalt stukken.
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
D4DR
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 15:27
Mijn mountainbike: Scalpel / Genius

Bundy schreef:Single Speed
haha, als je verwacht dat het om een afkorting van een heuvel/plaats/pad gaat is het blijkbaar lastig om dit te herleiden :oops:
HK15
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 15:40
Mijn mountainbike: Geeft me vleugels

Jorick schreef:
HK15 schreef: Vind in de route aardig veel asfalt zitten. Maar persoonlijk vind ik dat geen ramp, de omgeving is super.
Wat vind je aardig veel dan? Meer dan een paar kilometer "verplicht asfalt" zal het toch niet zijn. Het enige stuk niet verplicht asfalt dat ik ook altijd op het fietspad fiets is overigens ook dat stuk dat hierboven al genoemd is langs het Rozendaalse veld omhoog, maar tegenwoordig skip ik dat stuk meestal helemaal door een andere aanrij route te pakken (ik fiets vanuit Arnhem).
Ik fiets vanaf Didam/ Doesburg en dan bij Dieren pak ik de route op.
Kan ik totaal 3,5-4 uur fietsen. Alternatief dat ik vaker doe is 2 maal rondje Zeddam(=ook 50km). Hier zit wat minder asfalt in. Maar het vaker rijden is ook weer wat saaier. En Zeddam vind ik meer een circuit waar je je lekker op kunt uitleven... Posbank meer een toertocht en dus beter om lange afstanden te trainen.(kan ik beter op hartslag fietsen)
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go.......
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

Tip: Voor de kilometer vreters :-q (afgelopen woensdag nog gedaan)

De Posbank route gecombineerd met de oosterbeek route (bij Terlet de verbindingsroute over de A50 en terug via de schelmse weg)
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
Chiti
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 1 april 2006, 20:31
Mijn mountainbike: Canyons

ott schreef:Tip: Voor de kilometer vreters :-q (afgelopen woensdag nog gedaan)

De Posbank route gecombineerd met de oosterbeek route (bij Terlet de verbindingsroute over de A50 en terug via de schelmse weg)
was ik zeker van plan nog eens te doen. hoeveel km's is dat dan? 85 ofzo? goed om wat eelt op de kont te kweken in ieder geval.

ik doe ook wel eens een rondje zeddam en daarna een rondje Posbank.
is benzine technisch gezien wel handig.
“Wikipedia is the best thing ever. Anyone in the world, can write anything they want about any subject. So you know you are getting the best possible information.” - Michael Scott
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

95 á 100, er zit nog een stukje verbindingsroute bij.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

Ik heb geen KMteller :-{ de blokken die ik rijd gaan in tijd.
Wordt dan ook lastig meten een kilometer klimmen / zand of asfalt is heel anders in belasting.

Ik ga nu even een uurtje+ SS tussen ellecom en roosendaal :-q
Het wordt iets later er komt water naar beneden, ik heb er zo`n hekele aan nat te beginnen als ik weg ben boeit het me niet meer
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

ott schreef:

Het wordt iets later er komt water naar beneden, ik heb er zo`n hekele aan nat te beginnen als ik weg ben boeit het me niet meer
idem.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Werner Rietveld
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: di 14 februari 2006, 22:19
Mijn mountainbike: GT Avalanche

ott schreef:Tip: Voor de kilometer vreters :-q (afgelopen woensdag nog gedaan)

De Posbank route gecombineerd met de oosterbeek route (bij Terlet de verbindingsroute over de A50 en terug via de schelmse weg)
Als je niet van asfalt houdt is dat niet echt een heel goed plan. In het zuidelijke stuk van die route ligt echt veel te veel van dat saaie zwarte goedje. De stukken rond Papendal zijn wel erg leuk.
brutus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 8 januari 2003, 00:22
Mijn mountainbike: Gary Fisher HIFi 29er/Merida Big Nine.
Contacteer:

Ik rijd de route Rheden regelmatig. 3x kom ik op het asfalt om een weg over te steken. Voor de rest duik ik gewoon overal tussendoor het bos in. Je hebt toch niet voor niets een moutainbike onder je kont.
Fiat Voluntas
B@se
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 11:02
Mijn mountainbike: Raleigh Utah (CrMo reisfiets), Puch Cross Hybride (LX), Sirocco (erfenis)

Lads,

nog even terug komend op de vignetjes.

als landschapsbeheerder (jep, Co) moet ik eerlijk bekennen dat ik juist om die reden een aantal voorstellen voor het aanleggen van nieuwe mtb routes in bepaalde gebieden bewust heb stilgelegd (in samenspraak overigens met een aantal mtb clubjes) omdat een deel van de mtb-ers het gewoon verekken om een stikkert aan te schaffen/ dan wel op de route te blijven.

Bij zowel SBB als NM is er momenteel erg veel te doen rond dit soort recreatie beheer, ook "nieuwe" soorten recreatie als zijnde "nordic walking" moesten een plaatsje krijgen....

De meeste andere kleinere landschapsbeheerders hebben weinig / geen specefieke beleidsnota's omtrent intensieve vormen van gebruiks recreatie. Maar dat zal ook niet veranderen als er uit deze groepen zelf verkeerde boodschappen de wereld in worden gestuurd....

Zelf fiets ik ook graag dus zou er graag wat aan willen veranderen maar als er geen mentaliteits verandering wat dit betreft ontstaat gaat dit echt niet gebeuren helaas.

Bas

- apropos, wnadelstokjes moest je gebruiken als je met een te zware rugzak in alpine terrein rondwaggeld -
Gebruikersavatar
Bundy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1308
Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 15:30
Mijn mountainbike: wil meer naar buiten

Duidelijk!
Ik hoop dat dit iig ook eindelijk de ogen opent bij de dwarsliggers die het niet nodig vinden om een sticker van wel 5 hele euro's te halen. :evil:
We willen toch geen potentieel mtb-gebied kwijtraken aan nordic wandelaars? :-{
Naast het doen van diverse liefhebberijen ben ik ook dol op hobby's zoals oa vrijetijdsbestedingen en bepaalde dingen doen.
Plaats reactie