Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

Zondag om een uur of tien stond er een op het fietspad van de lange juffer te puffen en te loeien. Ik ben toch maar even afgestapt er er met een lange bocht om heen gegaan :-{
Gelukkig kwam ik een Co tegen en die heeft zich er over ontvermt :-q
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
Ceessie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 30 oktober 2005, 20:39
Mijn mountainbike: Orbea Lanza 2009 - Prorace

Weet iemand hoe de route erbij ligt na de regen van afgelopen tijd? Is het er nat of valt het wel mee?
MountainMac
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 18 mei 2006, 17:36
Mijn mountainbike: SC Tallboy 3/ Specialized Turbo Levo Comp

Vorig weekend lag het er prima bij, slechts enkele kleine modderplekken. Deze week heeft het naar mijn idee niet heel erg veel geregend t.o.v. de week ervoor dus zal het nog steeds ok zijn.
Jorick
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 24 juli 2002, 20:50
Mijn mountainbike: '01 Scott Kokomo

Ik heb vandaag een stuk gereden(westen en zuiden) en hij ligt er prima bij qua plassen en modder. Ik heb van beide weinig last gehad. Wat wel even wennen is, is dat de regen van de afgelopen tijd nogal wat geulen in paden heeft gesleten en een aantal paden er dus anders dan normaal bij liggen. Vooral in de afdalingen even opletten dus.
MountainMac
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 18 mei 2006, 17:36
Mijn mountainbike: SC Tallboy 3/ Specialized Turbo Levo Comp

Wat worden er op deze route zoal voor tijden gereden? Ben wel benieuwd. Zit zelf op 2:20 uur.
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

MountainMac schreef:Vorig weekend lag het er prima bij, slechts enkele kleine modderplekken. Deze week heeft het naar mijn idee niet heel erg veel geregend t.o.v. de week ervoor dus zal het nog steeds ok zijn.
Ik was er vrijdag nog tijdens de stortbuien, het was bult op net of je een waterval op reed. Vandaag vooral op het stuk tussen de Rosendaalse hei en ellecom bij de afdalingen van die "watergootjes" Dus pas op he :tong
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
Xircuit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 19 januari 2003, 19:58
Mijn mountainbike: Sunn Xircuit 97" XTR-V's Single Speed[]Commencal VIP Reba Team Louise Roox X.O Tuvativ DT Swiss
Contacteer:

MountainMac schreef:Wat worden er op deze route zoal voor tijden gereden? Ben wel benieuwd. Zit zelf op 2:20 uur.
Een krappe 2 uur lijkt me het maximaal haalbare, 2:20 is een respectable tijd. Ik heb er ook ongeveer een dergelijke tijd voor nodig, misschien ietsjes sneller op een goede dag.

De route ligt er op het moment redelijk goed bij, er zijn wat geulen gekomen door het regenwater maar daar is goed mee te leven. Op slechts enkele plaatsen is het oppassen geblazen met het afdalen. De plassen bij Dieren (waar het een grote modderpiste kan worden met véél regen) zijn er (nog) niet.
Dus....
Chiti
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 1 april 2006, 20:31
Mijn mountainbike: Canyons

MountainMac schreef:Wat worden er op deze route zoal voor tijden gereden? Ben wel benieuwd. Zit zelf op 2:20 uur.
mijn beste tijd is een 2 uur en 5 minuten. Maar de route lag er toen erg goed bij, en ik was zelf aardig fris en gretig na een weekje rust. Was wel een heerlijk rondje toen.

onder de 2 uur is m 'n volgende doel. en dat moet volgens mij ook haalbaar zijn. maar dan he ik het over een 1 uur 59 8)

gaat hier om de volledige route. ik heb dan ongeveer 53 kilomter op m'n tellertje staan.
“Wikipedia is the best thing ever. Anyone in the world, can write anything they want about any subject. So you know you are getting the best possible information.” - Michael Scott
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Ik ben bij de tijden altijd wel benieuwd hoeveel asfalt daar dan in zit, omdat bij veel onverharde
paden HEEL VEEL bikers het naastgelegen asfalt gebruiken, inplaats van het aangewezen
onverharde pad. mag je onverhard rijden, ga dan ook onverhard.

Let wel, er zijn ook stukken waar je het asfalt op moet, omdat het onverharde NIET de route is.
Die stukken bedoel ik dus niet.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Chiti
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 1 april 2006, 20:31
Mijn mountainbike: Canyons

shiverer schreef:Ik ben bij de tijden altijd wel benieuwd hoeveel asfalt daar dan in zit, omdat bij veel onverharde
paden HEEL VEEL bikers het naastgelegen asfalt gebruiken, inplaats van het aangewezen
onverharde pad. mag je onverhard rijden, ga dan ook onverhard.

Let wel, er zijn ook stukken waar je het asfalt op moet, omdat het onverharde NIET de route is.
Die stukken bedoel ik dus niet.
zoveel van die stukken zijn er niet volgens mij. ik weet al de namen niet van de heidevelden en bossen daar.
maar er is 1 stuk dat ik idd via het asfalt pak. een gedeelte als je van een asfalt fietspad komt. je zou dan volgens de atb route rechtsaf een ruiterpad (daarom rij ik daar niet, alleen maar kapotgelopen door paarden) op moeten. ik hoe dan rechtdoor over het fietspad aan. Een grote heidevlakte aan de linkerhand. de atb route volgt het fietspad aan de rechterhand.
de overige stukken rij ik helemaal via de atb route op het onverhard.
“Wikipedia is the best thing ever. Anyone in the world, can write anything they want about any subject. So you know you are getting the best possible information.” - Michael Scott
D4DR
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 15:27
Mijn mountainbike: Scalpel / Genius

Da's volgens mij bij Rozendaal in de buurt, vlak voordat je bij die honden uitlaatplek komt.. Maar eerder bij de loenermark kom je ook al (richting W fietsend) kmers over een ruiterpad met fietspad ernaast en na rozendaal, in de buurt van de posbank heb je ook nog een aardig stukkie...
Ik vond het gister trouwens een zware sessie! kwam ook maar 4 anderen tegen...
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

D4DR schreef:Da's volgens mij bij Rozendaal in de buurt, vlak voordat je bij die honden uitlaatplek komt.. Maar eerder bij de loenermark kom je ook al (richting W fietsend) kmers over een ruiterpad met fietspad ernaast en na rozendaal, in de buurt van de posbank heb je ook nog een aardig stukkie...
Ik vond het gister trouwens een zware sessie! kwam ook maar 4 anderen tegen...
Daar was ik er een van :-q op de SS
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
Ceessie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 30 oktober 2005, 20:39
Mijn mountainbike: Orbea Lanza 2009 - Prorace

Heb afgelopen zondag mijn vaste rondje weer es gereden. Heel het onderste deel en dan doorsteken bij Landal greenparks over de fietspaden. Ben volgens mij erik dekker ook nog tegengekomen op de mountainbike. Qua gezicht en stem kan nie missen volgens mij. Parcours lag er overigens prima bij.
HK15
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 15:40
Mijn mountainbike: Geeft me vleugels

Route lag er zaterdag prima bij. Wel wat natte plekken, maar ik had het veel natter verwacht. De rondetijd? Ik denk ergens rond de 2 uur en een kwartier. Kan het niet helemaal precies zeggen omdat ik ook van huis er naar toe gefietst ben. En natuurlijk terug. Totaal 82 kilometer. Gemiddelde snelheid 22,4 km/h (over totaal) Vind in de route aardig veel asfalt zitten. Maar persoonlijk vind ik dat geen ramp, de omgeving is super. En het is training.
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go.......
D4DR
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 15:27
Mijn mountainbike: Scalpel / Genius

ott schreef:Daar was ik er een van :-q op de SS
SS? waar/wat is dat?

trouwens, vraagje: die vergunning die je 'moet' kopen, is die ook bruikbaar voor andere routes? Heb em nl en er staat niets specifieks op voor de veluwezoom... Heeft iemand hier ervaring mee?
Plaats reactie