Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JoostdB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: di 22 mei 2012, 14:47
Mijn mountainbike: Cube LTD

Bambi zag ik ook liggen. Teminste, een stuk...
Maar ik heb maar een klein stukje gereden ivm mbt clinic, we kwamen er toevallig langs.
MTB: Cube LTD 2012
Racefiets: Cube Agree GTC Race 2012
Jorick
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 24 juli 2002, 20:50
Mijn mountainbike: '01 Scott Kokomo

Afgelopen weekend op vrijdag en zaterdag gefietst. Vrijdag was het heel erg nat en modderig en daardoor loodzwaar. Heb het hele zuiddeel afgestoken via de Posbank en het doorsteekje naar het Rozendaalse veld. Ik had echt geen kracht meer in de poten door die zuigende modder de eerste 34 km. http://app.strava.com/rides/13331485" onclick="window.open(this.href);return false;
Zaterdag lag het er beter bij. Wederom gestart in Rozendaal en nu bewust het noordelijke deel afgestoken zodat er nog kracht over zou zijn voor het uitdagende zuidstuk. Er waren veel minder plassen nu, maar het zuiddeel was echt slecht. Veel gevaarlijke diepe geulen, grote losse stenen, gladde modderstukken en vrije boomwortels. Ik heb de route al jaren niet gereden, maar ik kon hem me toch betere staat herinneren. Heb me uitstekend vermaakt trouwens (als een kind in de modder), maar snelle rondjes zaten er echt niet in.
http://app.strava.com/rides/13426433" onclick="window.open(this.href);return false;
Schimanski
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 6 juli 2011, 09:07
Mijn mountainbike: Cube Reaction 29 GTC Pro
Contacteer:

Ik wil zaterdag en zondag met vrouwlief het parcours onveilig maken, iemand een idee of de route begaanbaar is?
Of zijn er alternatieven?
We hebben een B&B in Rheden geboekt in elk geval.
jetebo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 10 mei 2010, 08:09

Heb vanavond klein deel van de route gedaan vanaf Velp het bos in tot aan een aantal klimmen vanaf het moment dat je bij het bezoekerscentrum in Rheden de route verder volgt. Viel me reuze mee. Wel wat plassen en modder maar de meeste waren prima te omzeilen. Als het de komende dagen een beetje droog blijft verwacht ik dat je een mooie rit tegemoet gaat!

Veel plezier!
jetebo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 10 mei 2010, 08:09

Zie net de voorspellingen voor morgen.... Niet al te best! Hoop voor je dat het van het weekend ietwat droog is op de route!
Laatst gewijzigd door jetebo op wo 18 juli 2012, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

jetebo schreef:Zie net de voorspellingen voor morgen.... Niet al te best! Hoop voor je dat het van het weekend ietwat droog is op de route!
Als je komend weekend gaat rijden, zou je dan niet naar de weerberichten voor het weekend kijken? ;)

Nee, die voorspelde millemeters vindt je niet terug na 2 droge dagen.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
jetebo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 10 mei 2010, 08:09

Haha correct! Wordt lekker weer vh weekend dus die millimeters van vandaag ga je dan niet meer merken!
Schimanski
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 6 juli 2011, 09:07
Mijn mountainbike: Cube Reaction 29 GTC Pro
Contacteer:

Ok, we hebben hier (=Groningen) de afgelopen dagen niet echt milimeters gehad, maar centimeters.
Jorick
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 24 juli 2002, 20:50
Mijn mountainbike: '01 Scott Kokomo

Voordeel van slecht weer is dat het heel rustig op de route is en zo wilde het dat ik zaterdag nog oog in oog stond met Bambi in tamme modus (hij liep niet weg). Dat is toch leuker dan dertig man tegenkomen.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Oach, voor minder dan een Vos, Raaf of Hazelworm kom ik mn bed al niet meer uit hoor ;)

Wild kun je op de veluwezoom op de raarste momenten treffen, zelfs als het druk is. Maar het blijft wel leuk, wild spotten.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Weet iemand hoe de route er bij licht. Een plas waar je omheen kunt fietsen vind ik niet zo erg.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

zwaantje schreef:Weet iemand hoe de route er bij licht. Een plas waar je omheen kunt fietsen vind ik niet zo erg.
Bij licht zie je die toch ook goed :wink: .
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

ai ai ai .. dat ABN van tegenwoordig :(
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

RobSter schreef:ai ai ai .. dat ABN van tegenwoordig :(
Het lijkt er op dat niemand de onderschrift niet meer leest.On topic maar weer ik wilde weten of er nog plassen/modder op de route lag.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

Zoals gewoonlijk is het rond Velp/Rozendaal blubberig. Verder valt het wel mee.
Plaats reactie