MTB vereniging in Capelle a/d IJssel!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Paulusie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 20 april 2006, 00:07
Mijn mountainbike: Jan Jansen Nerox

Hallo MTB liefhebbers,
Via deze weg wilde ik jullie mededelen dat ik na enig onderzoek tot de conclusie ben gekomen dat als de MTB Baan in Capelle a/d IJssel gerealiseerd wordt dat het verstandiger is
dat we t.z.t. ook maar een vereniging gaan op richten.
Dus geachte MTBers meldt u aan als lid, u komt u in ieder geval op onze lijst te staan.
Mocht u nog over een of meerdere kwaliteiten beschikken en voelt u zich geroepen om evt. een leuke functie binnen de vereniging te bekleden dan horen we dat graag van u.
U kunt alvast contact met mij opnemen.
Surf ook nog maar eens naar www.capelsewijken.nl voor het laatste nieuws.
Paul Willebrands
0624574888
mtbparcours@msn.com
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

en wat gaat die vereniging doen / vestiging / organisatie / etc. ?
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
pnerum
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 26 januari 2004, 15:16
Mijn mountainbike: Kona Stinky '05, Commencal Meta 5.5
Contacteer:

Inmiddels heb ik de initiatief nemer gesproken.
Hij heeft inmiddels diverse gesprekken gehad met de politieke partijen.

Ik denk dat er niet alleen een xc baan moet komen, maar ook andere disciplines van het mountainbiken. Ik zit dan te denken aan een dirtjump parcour en leuke northshores. Geen drops van 4 meter, want dat krijg je nooit voor elkaar bij de gemeente! Iets waar mountainbikend Nederland (Of vooral Zuid Holland) voor naar Capelle toe komt.

Hebben jullie nog ideeën om op een vlak stuk met wat (zeer) kleine hoogteverschillen iets leuks neer te zetten?
Paulusie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 20 april 2006, 00:07
Mijn mountainbike: Jan Jansen Nerox

pnerum schreef:Inmiddels heb ik de initiatief nemer gesproken.
Hij heeft inmiddels diverse gesprekken gehad met de politieke partijen.

Ik denk dat er niet alleen een xc baan moet komen, maar ook andere disciplines van het mountainbiken. Ik zit dan te denken aan een dirtjump parcour en leuke northshores. Geen drops van 4 meter, want dat krijg je nooit voor elkaar bij de gemeente! Iets waar mountainbikend Nederland (Of vooral Zuid Holland) voor naar Capelle toe komt.

Hebben jullie nog ideeën om op een vlak stuk met wat (zeer) kleine hoogteverschillen iets leuks neer te zetten?

Hallo hier weer een stukje van de initiatiefnemer zullen we maar zeggen,
Woensdagavond ben ik naar het Isala Theater in Capelle geweest en er wordt door de politiek heel veel gewerkt aan het ondersteunen en helpen met verenigingen, het was een hele enerverende avond.
Ik heb naar voren gegooid dat ik in Capelle een MTB Baan wil realiseren, dat moest door mij even gezegd worden, ik kon het niet laten.

Maar we zitten wel met z'n allen te praten over meerdere mtb combinaties neer te leggen in het Schollebos, maar zo veel ruimte hebben we nu ook weer niet. Aan mij is niet de keus, de politiek moet beslissen, ik zou het waanzinnig vinden als we er meerdere MTB condities kunnen realiseren. We proberen het mee te nemen in ons plan. Maar ik denk en dat is mijn mening wel een plan moeten komen met een uitbreiding voor de toekomst. (businessplan gericht op de toekomst.)

Zo, dat was ie weer even, Groeten uit Capelle a/d ijssel
Paulussie (MTB junk)
mozes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 413
Lid geworden op: vr 9 september 2005, 19:36

ik zou het erg tof vinden als die route kwam (ik woon tegen het schollebos aan).
Maar wat is de opkomst van de mtb vereniging, zijn er al veel mensen?
Is er al bekend wanneer het besluit van de gemeente komt?

ik zal er over na denken om lid te worden, heb namelijk nogal een druk leven :wink:
maar mijn stem heb je over de mtb parcours :-q en ik hoop zeker dat hij er komt.....
Laatst gewijzigd door mozes op ma 29 mei 2006, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
mtberdaan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: ma 21 februari 2005, 19:23
Mijn mountainbike: Trek session 88, Ns bikes suburban, cube ltd2
Contacteer:

mijn stem ook ik woon in bergambacht dus lekker dichtbij
mozes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 413
Lid geworden op: vr 9 september 2005, 19:36

Ik heb al gehoord dat de gemeente capelle behoorlijk wat geld opzij zet om het schollebos op te knappen, fietspaden wandelpaden en dergelijke. Ook skaters krijgen hun eigen ruimte, in de krant stond zelfs dat ze een nieuw idee zochten, volgens mij is die dan al gegeven door Paul..........maarja
Het werd tijd dat het schollenbos volwassen werd stond er :wink:
Picassosax
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 12 februari 2017, 16:49

Misschien beetje gek om in zon oud topic te posten... maar ben net in het schollebos geweest en zou super zijn als daar een MTB route komt. Zo te zien bijen er wel vaker mensen..bijvoorbeeld over het paardenpad en het paadje wat ernaast ligt. Is het vraagstuk nog een beetje actueel?
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Picassosax schreef:Misschien beetje gek om in zon oud topic te posten... maar ben net in het schollebos geweest en zou super zijn als daar een MTB route komt. Zo te zien bijen er wel vaker mensen..bijvoorbeeld over het paardenpad en het paadje wat ernaast ligt. Is het vraagstuk nog een beetje actueel?

+1 :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik woon ook in Capelle, en loop vaak hard door het Schollebos maar de ondergrond is hier vele malen zompiger dan bijv de Broekpolder. Niet voor niets heeft daar de gehele route al een repack ondergrond.
Het zou leuk zijn hoor maar met Bergschenhoek op een paar km afstand denk ik niet dat het plan succesvol kan worden. Het Loetbos in de Krimpenerwaard heeft dan meer potentie.
Plaats reactie