Leeuwarden?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
YW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 3 september 2006, 11:38

28 oktober is er de "Ald Djiptocht" toertoch, deze start in De Hemrik. Deze gaat ook gedeeltelijk door de bossen van Beesterzwaag, misschien een tip om deze te gaan fietsen.
MasterDisaster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 214
Lid geworden op: zo 7 november 2004, 18:58
Mijn mountainbike: NRS & NSE suburban
Contacteer:

Kunnen we niet eens een XC meeting houden in de buurt van Leeuwarden?
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

MasterDisaster schreef:Kunnen we niet eens een XC meeting houden in de buurt van Leeuwarden?
Daar hebben we zelfs een onderdeel voor uitgevonden!
Het heet 'Let's Ride'! :-q
<3
Hubobo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 9 september 2012, 18:11

Leeuwarden heeft tegenwoordig een heuse MTB- route van ongeveer 3 km lang. Deze route is gelegen rondom de sportvelden van MHL (Mixed Hockeyclub Leeuwarden), de wielerbaan en de andere voetbalvelden bij het Kalverdijkje.

Daarna(ast) kun je de groenstrook langs tussen de Groningerstraatweg en Cammingaburen meenemen om uit te komen bij de Groene ster. Als je door de Groene Ster Aqua Zoo en het bungelowpark voorbij fietst heb je aan je linkerhand nog een mooi stuk bos om op los te gaan.

Terugweg kun je een paar paadjes pakken op de Groene Ster, langs het water. Een leuke toevoeging kan de heuvel zijn die een pad heeft wat rondom omhoog loopt naar de top. Aan de andere kant v.d. Groene Ster (buurt v.d. Golfbaan) heb je nog een aantal stukjes bos / gras wat je mee kan pakken.

Tot slot; bij de Hemrik is een eiland te vinden wat erg leuk is om te fietsen: let hier op; dit is voor een deel hondelosloopgebied en eigenlijk verboden voor fietsers.
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Is de ATB route nu eigenlijk ook echt voor iedereen toegankelijk.
Op het grote hek naar de wielerbaan staat alleen voor vergunning houders


Kwam vorige week redelijk aantal ATB ers tegen op route Leeuwarden-Dokkum.
Kom daar wel vaker maar nog niet vaker zoveel ATB ers tegen gekomen.
Hubobo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 9 september 2012, 18:11

Volgens mij wel. Ik ga hem morgen ook fietsen, zie Let's Ride als je mee wil.
Koekebakker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: di 16 oktober 2012, 18:27
Mijn mountainbike: cube reaction gtc race 29

Het atb parcours ligt er na een paar droge dagen perfect bij, de werkzaamheden aan de bruggetjes zijn ook gereed dus kun je nu naar hartenlust rondjes rijden.
Gebruikersavatar
FrieLimbo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 23 juli 2014, 21:58
Mijn mountainbike: BMC TeamElite TE02 2014, BMC Fourstroke FS01 2015

Vandaag een rondje Zuiderburen (Hempens Teerns) gemaakt en verkend. Tot mijn verbazing waren er allerlei zand en ruiterpaden in de bossages aanwezig. Niet echt spannend maar leuk genoeg om even een (half) uurtje te knallen. De smalle bruggetjes en het mulle zand en soms gewoon door het gras maakt het ook vast leuk voor de jonge MTB ertjes onder ons. Dus zo maar eens met mijn zoontje van 6 een ronde maken.
Het zal verkeren...
flensje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 17 oktober 2015, 21:59

Even deze uit het stof halen. Met de vraag of de MTB route bij het Kalverdijkje nu vrij toegankelijk is. Of moet je perse lid zijn?
Gebruikersavatar
FrieLimbo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 23 juli 2014, 21:58
Mijn mountainbike: BMC TeamElite TE02 2014, BMC Fourstroke FS01 2015

MTB route van het Kalverdijkje is vrij toegankelijk, tenzij 'De Friesche Leeuw" er traint. Check voor de trainingstijden even hun website. Ik weet niet hoe de boel er nu bij ligt, maar er zijn stukken minder makkelijk toegankelijk, maar men is wel bezig geweest. Het stuk parallel aan de Esdoornstraat heeft nu ook een verhoogde skinny + chickenrun liggen. De stukken rondom het taluud van de fietsbaanbruggen zijn wel goed begaanbaar.
Het zal verkeren...
flensje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 17 oktober 2015, 21:59

Kijk dat zijn termen die ik nog niet ken
Plaats reactie